لرستان جز سه استان برتر کشور در مناسب سازی معابر معلولان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با ارزیابی های انجام شده در سال ۱۳۹۵ این استان در زمینه مناسب سازی معابر جهت استفاده معلولان از فضاها و اماکن عمومی جز سه استان برتر کشور قرار گرفت. به گزارش کشکان، محمد اصلانی روز دوشنبه در ستاد مناسب سازی که در محل استانداری لرستان برگزار شد، […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با ارزیابی های انجام شده در سال ۱۳۹۵ این استان در زمینه مناسب سازی معابر جهت استفاده معلولان از فضاها و اماکن عمومی جز سه استان برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش کشکان، محمد اصلانی روز دوشنبه در ستاد مناسب سازی که در محل استانداری لرستان برگزار شد، افزود: با مجموعه اقداماتی که طی سال جاری توسط شهرداری، مدیریت امور شهری و شوراهای استانداری، دفتر فنی، دادستان و دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان صورت گرفت این استان به عنوان یکی از سه استان برتر در زمینه مناسب سازی انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری ها و ستاد مناسب سازی در این زمینه قابل ستایش است، اظهار کرد: باید با طراحی و تدوین برنامه های مناسب سازی معابر ، سال آینده به رتبه نخست در سطح کشور دست یابیم.
اصلانی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد فضایی مناسب به منظور حل مشکلات شهری، گفت: ایجاد تلفن های گویا توسط شهرداران شهرهای استان به این منظور و رسیدگی به مشکلات مردم باید مورد توجه قرار گیرد.
اصلانی با تاکید بر مستندسازی اقدامات شهرداری ها نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه صدور پروانه کار ، پایان کار و نظارت بر ساخت و سازها توسط شهرداری انجام می شود باید در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با ارائه مستندات لازم با ساخت وسازهای غیر مجاز برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.
به گفته وی تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده شهرداری های مراکز شهرستان های استان موظف هستند تا یک محله از شهر خود را به عنوان پایلوت مناسب سازی انتخاب کرده تا در هر یک از مراکز شهرستان های استان یک محله و نقطه خاص مناسب سازی احداث شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به روزهای پایانی سال تمامی شهرداری های استان، عملکرد، اقدامات و کارهای شاخصی که طی سال انجام داده اند را به مردم اطلاع رسانی کنند.
اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان لرستان نیز در این نشست گفت: در سال جاری ۹۸ هزار متر مربع از پیاده روهای استان و علاوه بر این ۳۲ هزار متر مربع از پیاده روها شهرهای مختلف استان جهت استفاده نابینایان مناسب سازی شده است.
وی افزود: همچنین ۱۳ پارک استان طی سال جاری جهت استفاده معلولین و جانبازان مطابق استانداردهای لازم مناسب سازی شد.