مشارکت خیرخواهانه ژاپنی‌ها برای ساخت مدرسه در لرستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم امضای تفاهم‌نامه موسوم به GGP (کمک بلاعوض به پروژه‌های تامین نیازهای اولیه انسانی) با هیرویاسوکوبایاشی سفیر کشور ژاپن از مشارکت این کشور در احداث ۱۰ آموزشگاه پیش ساخته در مناطق محروم لرستان خبر داد. به گزارش کشکان، “خدا نظر دریکوند” در این مراسم که قائم‌مقام وزیر […]

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم امضای تفاهم‌نامه موسوم به GGP (کمک بلاعوض به پروژه‌های تامین نیازهای اولیه انسانی) با هیرویاسوکوبایاشی سفیر کشور ژاپن از مشارکت این کشور در احداث ۱۰ آموزشگاه پیش ساخته در مناطق محروم لرستان خبر داد.

به گزارش کشکان، “خدا نظر دریکوند” در این مراسم که قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و مدیرکل آموزش‌وپرورش عشایر کشور نیز حضور داشتند، از کمک سخاوتمندانه دولت ژاپن در توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار تقدیر کرد و افزود: این کمک خیر خواهانه و بشر دوستانه دولت ژاپن باعث می‌شود تا تعدادی از دانش آموزان مناطق محروم این استان بتوانند در فضای استاندارد و ایمن ادامه تحصیل دهند.

وی این گونه اقدامات را عاملی مهم در پیوند بین ملت‌ها و ایجاد مودت بین آن‌ها برشمرد و افزود: آنچه را که در حافظه تاریخی ایرانیان در خصوص مردم ژاپن وجود دارد می‌توان در سخت‌کوشی، نظم و انضباط، وظیفه‌شناسی، مسئولیت‌پذیری و انسان‌دوستی خلاصه کرد و این اقدام هم می‌تواند به ریشه‌دار کردن این ذهنیت در خاطره دانش آموزان مناطق محروم لرستان کمک کند.

دریکوند در ادامه لرستان را دومین استان آسیب دیده از جنگ تحمیلی ۸ ساله برشمرد و تصریح کرد: ۴۰۶ آموزشگاه ابتدایی در آموزش و پرورش عشایری لرستان وجود دارد که سه هزار و ۵۰۸ دانش‌آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند.

سفیر ژاپن در ایران نیز در این مراسم از حمایت‌های کشور ایران در پوشش تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با تلاش مسئولین، پروژه‌های GGp که قرار است در استان‌های لرستان و کهکیلویه و بویراحمد احداث شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

هیرویاسوکوبایاشی با بیان این آرزو که دانش آموزان آسیب‌پذیر بتوانند از مزایای این طرح‌ها برخوردار شوند، تصریح کرد: پروژه‌های GGp کمک‌های بلاعوضی است که دولت ژاپن برای رفع محرومیت‌ها و امنیت انسانی در مناطق کم برخوردار اجرا می‌کند.

سفیر ژاپن در ایران خاطرنشان کرد: از سال ۱۹۹۹ دولت ژاپن کمک‌هایی را به سازمان و نهادهای مختلف نموده است و تا سال ۲۰۱۵ در ایران ۱۲۵ پروژه آموزشی و بهداشتی اجرا کرده است

وی امدادرسانی به کودکان آسیب‌پذیر را از خواسته‌های دولت ژاپن برشمرد و افزود: صمیمانه امیدوارم کودکان عشایر با تحصیل در این مدارس مدارج عالی ترقی را به‌خوبی طی کنند و مسئولین نیز در نگهداری این پروژه‌ها تلاش کنند.