آموزش نماز را باید از مهدهای کودک شروع کنیم

دکتر محمود مظفر در دیدار با مدیران و کارکنان بهزیستی ومدیران مهدهای کودک ، بر آموزش نماز با شیوه های مختلف کودکانه از جمله شعر، سرود و نمایش و در مهدهای کودک تاکید کرد. به گزارش کشکان، جلسه هم اندیشی چگونگی جذب کودکان به نماز با حضور “دکتر محمود مظفر” قائم مقام ستاد اقامه نماز […]

unnamed

دکتر محمود مظفر در دیدار با مدیران و کارکنان بهزیستی ومدیران مهدهای کودک ، بر آموزش نماز با شیوه های مختلف کودکانه از جمله شعر، سرود و نمایش و در مهدهای کودک تاکید کرد.

به گزارش کشکان، جلسه هم اندیشی چگونگی جذب کودکان به نماز با حضور “دکتر محمود مظفر” قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، “دکتر اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی لرستان، ” حجت الاسلام درویش پور” دبیر ستاد اقامه نماز استان و جمعی از معاونین و کارکنان بهزیستی و مدیران مهدهای کودک شهرستان خرم آباد در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدای این جلسه گفت: حدود ۱۴ هزارنفر در مهدهای کودک شهری و روستایی تحت پوشش بهزیستی، خدمات آموزشی دریافت می کنند. بنابراین اگر می خواهیم در آینده کشوری پیشرفته و توسعه یافته داشته باشیم باید در سن کودکی فرزندان را با آموزه های دینی آشنا و آنها را واکسینه نمائیم.

وی افزود: کودکان در دست ما امانت هستند و مربیان ما با حساسیت،  آموزه های دینی را به کودکان جهت تربیت دینی و اخلاقی انتقال می دهتد اما برخی با حاشیه سازی، آموزش رقص و آواز در مهدهای کودک حاشیه بزرگنمایی می کنند که این موضوع برخلاف معیارها و اهداف بهزیستی می باشد و کارشناسان ما صرفاً به دنبال آموزش تخصصی مبانی اسلام و شیوه های صحیح تربیتی هستند

“دکتر محمد مظفر” قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این دیدار به همکاری خوب و نزدیک بهزیستی با ستاد اقامه نماز اشاره و افزود در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش روز افزون آن می بایست به اهمیت آموزش نماز با شیوه های مختلف شعر، سرود، بازی و … توسط مربیان مهدهای کودک، اقدام کنیم تا اثر و برکات نماز به زبان کودکانه در ذهن آنها باقی بماند و کودکان نیز به ترغیب والدین خود ،در امر اقامه نماز، کنند.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان بچه ها در سن خردسالی باید بازی کنند و برای بهتر آموزش دادن نیز از بازی استفاده شود لذا این موضوع در برخی مسائل مانند طرح همیار پلیس و بستن کمربند ایمنی ، با استفاده از تذکر دادن کودکان به والدین موفق از آب در آمده، بنابراین هدف ما از اقامه نماز در کودکان مهدها ایجاد سوال در ذهن آنها و پیگیری پاسخ سوال است.که آنها را ترغیب به اهمیت خواندن نماز میکند.

در پایان جلسه تعدادی از حاضران دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص چگونگی جذب کودکان و اقامه نماز در مهدهای کودک را ارائه کردند.