پیام تسلیت شخصیت های سیاسی و مذهبی لرستان در پی درگذشت «آیت الله»

پس از انتشار پیام تسلیت نماینده ی ولی فقیه در استان و استاندار لرستان و امام جمعه و فرماندار کوهدشت در پایگاه خبری کشکان، برخی شخصیت های سیاسی، اجرایی و مذهبی لرستان نیز در پی درگذشت «آیت الله» هاشمی رفسنجانی پیام های تسلیت جداگانه ای به شرح ذیل صادر نموده و در اختیار دفتر پایگاه […]

۵۷۴۱۴۲۳۲

پس از انتشار پیام تسلیت نماینده ی ولی فقیه در استان و استاندار لرستان و امام جمعه و فرماندار کوهدشت در پایگاه خبری کشکان، برخی شخصیت های سیاسی، اجرایی و مذهبی لرستان نیز در پی درگذشت «آیت الله» هاشمی رفسنجانی پیام های تسلیت جداگانه ای به شرح ذیل صادر نموده و در اختیار دفتر پایگاه خبری کشکان قرار داده اند:

پیام عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

ارتحال یار نزدیک امام راحل و یاور و همرزم دیرین مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع معظم، ملت شریف ایران، مسؤولان محترم نظام و خانواده داغدار آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

رویکرد تاریخ ساز و به یادماندنی این شخصیت به مقوله مهم پیشرفت با ابعاد معنوی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی از جمله اصلی ترین مؤلفه های این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی بود. ایشان در کلان، حرکتی  اسلامی را مبتنی بر عمق بخشی به وحدت ملی و توسعه بخشی به وحدت اسلامی  تعقیب می کرد.

در نگاه و رفتار این عزیز سفرکرده، اسلام دینی مکتب ساز و تعالی بخش و پویا، انقلاب فرصتی تاریخی، حرکت بخش و حائز پیام های ارزشمند برای انسان، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز محور و چارچوب روابط و مناسبات به شیوه ای استوار و لازم الاتباع، و مردم منبعی معنا بخش، روح افزا و اصالت بخش به شمار می آمدند.

آیت الله هاشمی در پیچ و خم سیاست، صادقانه کوشید تا ارتباط میان این سه مولفه مهم را، با همه توان و همت خود،حفظ کند و به آن تداوم بخشد.

پیام تسلیت اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در بیت آیت ا…هاشمی رفسنجانی درگذشت این یار دیرینه انقلاب، امام و رهبری را به بیت معظم له تسلیت و ابراز همدری کرد. دوستی همچنین در پیامی این مصیبت عظمی را به مقام معظم رهبری، خدمتگزاران نظام و بیت شریف ایشان و مردم ایران اسلامی تسلیت گفت. وی در این پیام حضور گسترده مردم را بمنظور قدرشناسی از خادمان ملت خواستار شد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. امام خمینی (ره)

هیچکس برای من آقای هاشمی نمی شود. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

قلب آغشته به آلام و دردمند ممتازترین یار امام و رهبری ساعت ۳۰/۱۹ دقیقه روز یکشنبه هم زمان با شهادت سردار بزرگ ایران -امیرکبیر بزرگ- از کار افتاد. آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از نیم قرن خدمات صادقانه ومخلصانه به دیار باقی شتافت وهمه علاقه مندان به انقلاب را در بهت وحیرت فرو برد؛ ناگهانی، بدون سابقه و با سرعت وعجله فراوان به پیر و مراد و معشوق خود، بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) ملحق شد.

آیت اللله هاشمی عنان نقس را مهار و درحساس ترین و پرالتهاب ترین شرایط، مبنا و تکیه گاه او عقل بود به تعبیر بعضی رسانه های دنیا، عقل دانای حکومت ایران پس از انقلاب درگذشت.

شخصیت بی نظیری که از سال ۱۳۴۰ مبارزات با دوران ستم شاهی آغاز، زندان وشکنجه ساواک را تحمل و از موثرترین عناصر پیروزی انقلاب وسپس در شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی بود.

حضورش در شورای انقلاب و مدیریت کشور در مقطع حساس شکل گیری نظام (۵۷-۵۹) تاسیس وراه اندازی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجهاد سازندگی درآن برهه، ریاست دو دوره مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه مجریه (دولت) دودوره، فرماندهی هشت سال دفاع مقدس به عنوان جانشین فرمانده کل قوا، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاسیس دانشگاه  آزاد اسلامی  و دهها  مسئولیت مهم دیگر از جمله خدمات خطیر سالیان بعداز پیروزی انقلاب اسلامی بود که این شخصیت شریف به عهده داشت .

بخش مهم دیگری از حضور ایشان در دهه چهارم، کینه توزی، حسادتها، بی مهری هایی بود که از ناحیه خناسان خاطر او را آزرده کرده بود و جریان خاصی پروژه جدایی او از رهبر معظم انقلاب را کلید زدند که معظم له در پیام تسلیتش به آن اشاره کردند که ذره ای از ارادت او نسبت به رهبری کم نکرد، این مقطع را هم مدبرانه وهوشمندانه و باسرافرازی طی کرد و در فراز ونشیب های آن آبرومندانه گذر کرد و در اوج افتخار و محبوبیت دار فانی را وداع گفت؛ و دراین برهه حساس از تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقش بی بدیل خودرا در هدایت کشور به سمت آرامش وعقلانیت ایفا نمود و با عاقبت به خیری ومحبوبیت دار فانی را وداع وهمه عاشقان وعلاقه مندان به خود را غم بار وعزادار کرد.

صمیمانه این ضایعه دردناک وجبران ناپذیر را به همه ملت ایران ، مقام معظم رهبری، خانواده محترم و به خصوص به مردم شریف استان کردستان تسلیت عرض می کنم.

روحش شاد، یادش جاودانه و راهش پررهرو باد.

پیام تسلیت دکتر اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان در پی ارتحال آیت اله هاشمی رفسنجانی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

رحلت جانسوز فقیه برجسته، عالم مجاهد و مبارز انقلابی، یار و همدم حضرت امام (ره) و همیار و همراه مقام معظم رهبری و سردار سازندگی، دلسوز مردم و سیاستمدار و شجاع و مدیر و مدبر ،حضرت آیت الله “هاشمی رفسنجانی” ایران اسلامی را ماتم زده و عزادار کرد.

آن مرد بزرگ با خدمات بی بدیل در تمام دوره حیات پر افتخار خویش، منشا برکات  و خیرات بی حد و حصر در نهضت پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی و حل و فصل مسائل کلان کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و  دیگر حوزه های حساس و مهم کشوری شد و آن خدمات را درحافظه تاریخی ملت ایران به یادگار گذاشت.

لذا اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ هدف بهزیستی و کارکنان خدوم اداره کل بهزیستی، این ضایعه اسفناک و جانگداز  رابه مقام معظم رهبری و هم استانی های عزیز تسلیت عرض می نمایم و برای آن فقید و مجاهد انقلابی از خداوند منان غفران و رحمت الهی را مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت رئیس کمیسیون امنیت ملی در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انالله و انا الیه راجعون

انقلاب اسلامی یکی از چهره های برجسته و درخشان نسل اول خود را از دست داد.

ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام  و چهره ماندگارنهضت اسلامی که نقش مهمی در همه دورانها به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی ایفا نمود موجب تاسف و تاثر همگان گردید.

نام ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی با همان ویژگی های برجسته  که مقام معظم رهبری در پیام خویش فرمودند برای همیشه باقی خواهد ماند.

اینجانب ارتحال ایشان را به محضر گرانقدر مقام معظم رهبری (مدظله)،  ملت بزرگ ایران به ویژه همشهریان عزیز بروجردی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض میکنم .

از خداوند متعال برای ایشان غفران الهی و برای خانواده محترم و همه بازماندگان صبر و اجر مسالت می نمایم.

علاءالدین بروجردی
نماینده مردم شریف بروجرد و اشترینان

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس؛ رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانکاه آیت‌الله ‌هاشمی ‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یار دیرین امام و انقلاب، همسنگر و همگام مقام معظم رهبری؛ که با عمری مجاهدت و مبارزه نقشی به سزا در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تثبیت این مسیر نورانی داشت؛ موجب تألم و تأثر بسیار گردید.

اینجانب این مصیبت بزرگ و فقدان آن عالم فقید و اندیشمند بزرگ را به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت شریف قدرشناس میهن عزیزمان، بیت مکرم و همه دوستدارانش تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

الهیار ملکشاهی