سرخط خبرها
امروز: شنبه, ۲ بهمن , ۱۳۹۵ | ۰۵:۳۹:۲۸آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ،‌ ۰۲:۰۴
۲۰ دی ۱۳۹۵در ۸:۰۷ ب.ظ تعداد بازدید: 387 بازدید کد خبر:63892 چاپ خبر

در گفتگوی شهردار و رئیس راهور کوهدشت با کشکان مطرح شد/ تأثیر اقدامات شهرداری کوهدشت در کاهش ترافیک شهری

0

اعضای شورای ترافیک شهرستان کوهدشت معتقدند با تصمیمات و اقدامات اخیر خود تا حد زیادی بار ترافیک شهری کوهدشت را کم کرده و در آینده با اقداماتی دیگر رضایتمندی شهروندان از این موضوع را رقم خواهند زد. در همین راستا تیم گفتگو و مصاحبه ی پایگاه خبری تحلیلی کشکان سراغ شهردار و رییس پلیس راهنمایی […]

kashkan-1

اعضای شورای ترافیک شهرستان کوهدشت معتقدند با تصمیمات و اقدامات اخیر خود تا حد زیادی بار ترافیک شهری کوهدشت را کم کرده و در آینده با اقداماتی دیگر رضایتمندی شهروندان از این موضوع را رقم خواهند زد.

در همین راستا تیم گفتگو و مصاحبه ی پایگاه خبری تحلیلی کشکان سراغ شهردار و رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کوهدشت رفته اند تا از چند و چون این تصمیمات و اقدامات صورت گرفته بیشتر مخاطبان را آگاه کنند.

در این بین مهندس علی نجات نورعلی شهردار ترجیح داد پاسخ سئوالات ما را به شکل بیان تیتروار مسائل بدهد و سرهنگ سعید آبباریکی رییس راهور کوهدشت نیز پاسخ سئوالات را به صورت تفصیل یک جای موارد و نه پاسخ موردی بیان نمود.

۱- با سلام. آقای نورعلی معضل ترافیک یکی از مشکلات دیرینه شهر کوهدشت بوده است. به نظر شما چه عواملی چه در گذشته چه حال موجب ایجاد این مشکل شده است؟ با سلام خدمت همشهریان عزیز و صبور. پاسخ سئوال شما در چند دلیل خلاصه می شود. این عوامل در گذشته و حال در پدید آمدن معضل ترافیک شهر کوهدشت نقش به سزایی داشته اند:

– عدم رعایت اصول شهرسازی (نبود پارکینگ اماکن تجاری- مسکونی)

– فرسودگی و عدم افزایش توان ناوگان حمل و نقل عمومی در مقایسه با رشد جمعیت

– ظرفیت محدود خیابان ها

– تمرکز کلیه فروشگاه های مصرفی در مرکز شهر و عدم جانمایی مناسب

– تردد ماشین های تک سرنشین

– عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

– افزایش بی رویه خودرو و عدم عقب نشینی املاک تجاری و مسکونی جهت آزادسازی پیاده روها

۲- در خصوص نقش شهروندان در کاهش این معضل بیشتر توضیح دهید.

شهروندان با توجه به نکات زیر می توانند در حل مشکل ترافیک یاری گر نهادهای خدمت رسان باشند:

– رعایت حقوق شهروندی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با بالا بردن فرهنگ ترافیک و آموزش فرزندان

– پرهیز از سفرهای غیر ضروری (در صورت نیاز استفاده از دوچرخه یا پیاده روی)

– رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

– عدم استفاده از وسائط نقلیه تک سرنشین

– ایجاد پیاده راه توسط شهرداری و تردد شهروندان گرامی در پیاده راه ها.

۳- نقش کمربند شهر را در رفع ترافیک تا چه حد می دانید؟

کمربند شهر با جلوگیری از آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اثرات منفی به محیط زیست، کاهش تصادفات، ایجاد نظم و انضباط در شهر و با استفاده از کاربری های حریم کمربند شهری می تواند کمک شایانی به این مسأله بکند.

untitled4%d9%82%d9%81-1

۴- به نظر شما مشکل ترافیک خیابان امام قابل حل است؟ ترافیک این خیابان با رعایت نکات زیر روان تر خواهد شد که در دستور کار شورای ترافیک شهرستان است. هر چند در حال حاضر نیز تا حد زیادی روان شده است:

– افزایش حمل و نقل عمومی

– ایجاد پارکینگ های عمومی

– جانمایی فروشگاه ها و صنوف خاص در خیابان های کم تردد شهر ( این امر باعث کاهش مراجعه به مرکز شهر شده و عملاً ترافیک شهر کاهش خواهد یافت).

– ایجاد پارکینگ حاشیه ­ای و استفاده از پارکبان

– احداث پل عابر پیاده

– تعبیه جایگاه استقرار دو چرخه و موتور سیکلت

– مهندسی ترافیک

– اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی

۵- از زمان روی کار آمدن خود در این خصوص چه اقداماتی صورت داده اید؟

اقداماتی به شرح ذیل را با همراهی شورای ترافیک و پلیس راهور در دستور کار قرار دادیم که به گواه کارشناسان امر در حل بحران ترافیک مرکز شهر بسیار اثربخش بوده اند:

– خط کشی عابر پیاده

– نصب علائم در سطح شهر

– یک طرفه نمودن خیابان رودکی

– برعکس سازی(خروجی کردن) خیابان صاحب الزمان (عج) که باعث تخلیه ترافیک در هسته مرکزی شهر می شود.

– تعیین خط ویژه تاکسی و وسائط حمل و نقل عمومی در خیابان رهبری

– نصب چراغ قرمز در چهار راه جهاد شمالی

– حذف میدان آزادگان و تبدیل آن به چهار راه و نصب چراغ قرمز

– اصلاح هندسی میدان توحید و بلوار مابین میدان شهداء و امام (ره)

۶- و برنامه های آینده تان در این رابطه؟ در آینده ی نزدیک با همراهی شورای ترافیک شهرستان اقدامات زیر صورت خواهد گرفت که به روان تر شدن هر چه بیشتر ترافیک در سطح شهر و رفاه شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه کمک خواهد کرد.

– تهیه طرح جامع ترافیک شهر

– پیاده راه سازی خیابان بازارچه

– افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی

– تلاش در راستای هوشمند سازی ترافیک

untitled4-1

توضیحات سرهنگ سعید آبباریکی رئیس راهور کوهدشت در خصوص اقدامات صورت گرفته و دیگر مسائل مرتبط با ترافیک شهرستان

سرهنگ آبباریکی رییس راهور کوهدشت در گفتگو با خبرنگار کشکان در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شورای ترافیک شهرستان و چرایی این اقدامات گفت: با توجه به بار ترافیک سنگین خیابان رهبری در مسیر جنوب به شمال خیابان از سمت میدان توحید به سمت میدان شهدا در شورای ترافیک مصوب شد برای تسهیل عبور و مرور خط ویژه تاکسی از مسیر شمال به جنوب (میدان شهدا به سمت چهارراه بسیج) احداث شود. این کار باعث شد یک خط عبور اضافی به خیابان رهبری اضافه شود و از ۲ خط به ۳ خط افزایش یابد. این کار کمک شایانی به حل ترافیک خیابان هبری نموده است.

وی افزود: همچنین قبلاً خیابان صاحب الزمان (عج) معضل ترافیکی بود. مسیر این خیابان که از سمت میدان معلم به سمت میدان شهدا بود برعکس شد و با این اقدامات ترافیک خیابان رهبری سبک شد و و ترافیک در سطح شهر و خیابان ها توزیع و پخش شد، به ویژه به سمت خیابان رودکی.

رییس راهور کوهدشت ادامه داد: بلوار مابین میدان شهدا و میدان امام (ره) یکی دیگر از معضلات ترافیکی شهر کوهدشت بود که با اقدامات مثبت شهرداری کوهدشت و مصوبه شورای ترافیک شهرستان اصلاح هندسی شد و با این کار از هر طرف یک متر به خیابان رهبری افزوده شد.

سرهنگ آبباریکی در پاسخ به این سئوال که وضعیت حال حاضر تقاطع آزادگان (میدان فرمانداری) را چگونه ارزیابی می کنید بیان داشت: به عنوان یک کارشناس در حال حاضر از این تقاطع رضایت کامل دارم البته بلوارهای تعبیه شده آن قابل اصلاح هستند.

وی در خصوص ترافیک خیابان امام (ره) گفت: ترافیک این خیابان روان است. یک طرفه شدن خیابان فردوسی در رفع ترافیک این خیابان اثربخش بوده است. همچنین استفاده از خیابان زینب (س) و خیابان ۱۵ خرداد. در واقع کم عرض بودن خیابان امام (ره) عامل اصلی ترافیک در این خیابان است.

آبباریکی در پاسخ به این پرسش که نقش سد معبر را در ترافیک شهری چگونه ارزیابی می کنید اظهار داشت: وانت های میوه فروش با عث ترافیک می شوند که روزانه با همکاری سد معبر شهرداری کوهدشت در حال برخورد با آن ها هستیم. تجمیع میوه فروش های دست فروش در سه نقطه از شهر‌ ( گاراژ طولابی- کوچه بهرام نادری و خیابان دکتر حسابی) نقش مهمی در رفع ترافیک داشته است. بازاریان و همشهریان باید با سد معبر شهرداری همکاری کنند و از گذاشتن کالا در پیاده رو یا مانع در جلوی مغازه در خیابان خودداری کنند.

وی در خصوص ضرورت احداث پارکینگ عمومی گفت: نبود پارکینگ عمومی متمرکز همچنان از عوامل مهم ترافیک شهری کوهدشت است که ما در این خصوص زمینی مناسب واقع در جنب پاساژ امرایی در میدان شهدا را پیشنهاد داده ایم که در صورت توان خرید توسط شهرداری می تواند نقش مهمی را در آینده ی حل ترافیک شهر کوهدشت ایفا کند.

untitled-1

سرهنگ آبباریکی در پایان این گفتگو برنامه های آینده ی شورای ترافیک و پلیس راهور ناجا در شهر کوهدشت  را بیان داشت:

-خیابان بازارچه از نظر تردد وسیله ی نقلیه از هر دو طرف ممنوع الورود می گردد و پیاده راه سازی می شود.

– راه اندازی پارکبان در خیابان رهبری- معرفی پیمانکار از طرف راهور/ این طرح از چهارراه بسیج تا چهارراه فرمانداری اجرا می شود.

– یک طرفه شدن خیابان آقامصطفی خمینی (ره) از سمت میدان امام (ره) به سمت سد ساحلی/ مسیر جایگزین خیابان ساحلی خواهد بود.

– مجهز نمودن تمام تقاطع های دارای چراغ راهنما به دوربین ثبت تخلفات رانندگی

– ساماندهی مسافربرهای شخصی که البته جزو وظایف سازمان حمل و نقل شهرداری است.

– پیگیری جهت احداث ساختمان راهور در یک نقطه ی مطلوب از شهر. این مسأله در شورای ترافیک مصوب شده و منتظر جانمایی توسط شهرداری محترم است.

 

 

 

 

برچسب‌ها

دیدگاه

  1. اتوبوس های خط واحد یکی از کمبود های رفاهی و فرهنگی کوهدشت هستند.لطفا جهت خریداری و یا واگذاری آنها به بخش خصوصی چاره اندیشی شود

    [پاسخ]

  2. آقایون تورا خدا فکری به حال بریدگی بلوار سپاه بین خ هفت تیر ونهضت بکنید که هر روز و هرشب ما ساکنین این محله شاهد تصادفات میباشیم

    [پاسخ]

  3. از اهالی میدان معلم

    یکی از مشکلاتی که توسط شهردار فعلی و بمنزله ضعف مدیریت شهردار می باشد ترافیک مصنوعی و عمدی در میدان معلم می باشد.که با چراغ سبز پرسنل شهرداری این میدان توسط سایپاداران مصادره شده است که علاوه بر برهم زدن میلمان شهری ،باعث تزافیک سنگین شده است و این میدان به زباله دانی تبدیل شده است.گویا پرسنل محترم شهرداری از راههای خلاف اقدام به باج گیری از سایپاداران میکنند که البته در زمینه روشنایی حتی برق دکه رو در اختیار آنها قرار می دهند.این در حالیست که این فروشندگان که در اصل گران فروشان میوه هستند می توانند مغازههای فراوانی که خالی مانده اند را اجاره کنند.پس شهردار محترم اگر این حرفها رو قبول ندارند چرا اقدام به پاک سازی میدان نمی کنندودیگران را مقصرمی دانند

    [پاسخ]

  4. باسلام و عرض ادب و احترام جادارد از زحمات مهم و مثبت جناب اقای مهندس نورعلی چه در بحث اسفالت خیابانها و چه در بحث مدیریت ترافیکشهر که الحقو والانصاف کارهای خوبی صورت گرفته که امید است اینرویه ی مثبت ادامه داشته باشد انشالا

    [پاسخ]

  5. با سلام خدمت کلیه دلسوزان و برنامه ریزان حوزه شهری سوالی از آقای نورعلی دارم جناب شهردار چرا خیابانهایی که زیر ساخت های شهری از جمله اگو و…. را دارا نبوده سریعا آسفالت می کتید نهضت آسفالت خیابانها خوبه اما به چه قیمتی مثلا کوچه ها و خیابانهای منشعب از خ کارگر بعد از چهاراه که فعلا در شرف و نوبت حفاری فاضلاب شهری می باشند را چرا آسفالت می کنید که هزینه گزافی را بر دوش بیت المال قرار دهید لطفا کارشناسانه کار کنید هر چند بنده به شخصه این همت را می پسندم اما موازی کاری با سایر ادارات همسو با حوزه شهری چیزی جز تخریب منابع ملی ندارد

    [پاسخ]

  6. باسلام وتشکر از شهردار وپرسنل محترم شهرداری درخصوص خدمات ارائه شده در سال ۹۵٫بی نظمی وبی احترامی به قانون توسط دارندگان وسایل نقلیه( میوه فروشان) درمیدان معلم وسهل انگاری مسؤلین دراین خصوص باعث افزایش روز افزون این وسایل شده که امید است برای آن چاره ای اندیشیده شود.این وسایل را می شود به سمت محل برگزاری نمایشگاه در شرق شهدای گمنام هدایت کرد.سد معبر مغازه های اطراف میدان امام(ره) وهمچنین مغازه های مابین میدان امام تا میدان شهدا هم هم معضلی است که گاها باعث درگیری مردم با مغازه داران می شود.ساخت دکه های شهرداری در هردوضلع میدان امام در راستای درآمد زایی برای شهرداری درضلع شمالی عملا تردد وسایل نقلیه را غیر ممکن ساخته وخود از عوامل ترافیک در این میدان می باشد.ودر ضلع جنوبی هم وجود دکه ها با اسباب وسایل پهن شده تا چند متری مغازه ها هم باعث ترافیک شده وهم چشم انداز تنها پارک وفضای سبز مرکز شهر را مخدوش کرده .عایدات این دکه ها در سال برای شهرداری کوهدشت چقدر است؟آیا شهردار محترم بعنوان یک مهندس شهرساز واعضای محترم شورای شهر که هرکدام بامدارک ومدارج علمی مرتبط وبعضا تجربیات خود با وجود این دکه ها وادامه فعالیتشان موافقند.پرده ای که سراسری بر بالای کیوسک راهنمایی رانندگی در مقابل بانک صادرات کشیده شده و فضای رها شده ی پارک توجه بیشتر را می طلبد.درپایان از زحمات شهرداری وراهنمایی رانندگی محترم شهرستان سپاسگزاری میشود

    [پاسخ]

  7. انصافا جناب سرهنگ آبباریکی از زمانی که سکاندار راهور شهرستان شده اند تحول بزرگ و قابل لمسی در سطح شهرستان پیش اورده الان میدونم چرا بین بروجرد و کوهدشت، کوهدشت رو انتخاب کرد

    [پاسخ]

  8. آقای نورعلی مردیم از گرسنگی چند ماه بدون حقوق .توکه نزاشتی اقای کرمی وجافری کارکنن ….خودتم کناربکش تایکی بیاد وبه دادمون برسه …………۶ماه بدون حقوق؟؟؟؟؟؟؟؟مردم شما قضاوت کنید

    [پاسخ]

  9. اقای نورعلی تشریف بیارندکوی پاسداران متاسفانه اسفالت کردنم پارتی بازیست شهرداربایدبراهمه یکسان باشه

    [پاسخ]

  10. از زحمات فرمانده محترم انتظامی کوهدشت و پرسنل راهور کوهدشت تشکر می شود انصافا پای کارهستند

    [پاسخ]

  11. آقای شهردار خسته نباشید راستی این دکه های میدان امام مقابل بازار روز چرا عده ای چند سال است ارث پدریشان میدانند

    [پاسخ]

  12. با سلام خدمت شهردار محترم شما را به خدا فکری به حال جنوب شهری ها بکنید خیابان دارایی یک طرفه از بالا صاحب زمان هم همینطور ما از کجا دارد بازار شویم

    [پاسخ]

  13. اقای بیرانوند از خرم آباد

    لطفا فکری به حال یه دستشویی که اصل یک نیاز یک شهروند میباشد باشید تهران که نیست افتادید به فکر ترافیک و آلودگی هوا

    [پاسخ]

بیان دیدگاه

عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
آمار سایت
    • 0
    • 2,685
    • 26,650
    • 213,437
    • 988,526
    • 13,326,820
    • 27,938,790
    • 44,599
    • جمعه ۱ بهمن , ۱۳۹۵
سایت های مرتبط