حوزه انتخابیه شهرستان سلسله از دلفان تفکیک می شود

بر اساس کلیات طرح افزایش نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان سلسله از دلفان تفکیک می شود. تاکنون حوزه انتخابیه شهرستان دلفان و سلسله تنها دارای یک نماینده مشترک در مجلس شورای اسلامی بودند که بر اساس این طرح شهرستان سلسله می تواند دارای یک نماینده مجزا در مجلس باشد و این حوزه […]

۶۶۹۷۸۹

بر اساس کلیات طرح افزایش نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان سلسله از دلفان تفکیک می شود.

تاکنون حوزه انتخابیه شهرستان دلفان و سلسله تنها دارای یک نماینده مشترک در مجلس شورای اسلامی بودند که بر اساس این طرح شهرستان سلسله می تواند دارای یک نماینده مجزا در مجلس باشد و این حوزه از شهرستان دلفان تفکیک شد.

استان لرستان در حال حاضر دارای ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که با افزایش یک نماینده، تعداد نمایندگان استان به ۱۰ نفر خواهد رسید.

بر اساس “طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها” تعداد افزایش نمایندگان مجلس در دوره آینده به این شرح است: خوزستان ۳ نماینده، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمان هر کدام ۲ نماینده، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان و یزد هرکدام یک نماینده.

شایان ذکر است طبق قانون هر ۱۰ سال یک‌بار بر اساس میزان جمعیت، موقعیت سیاسی و جغرافیایی، تعداد نمایندگان مجلس حداکثر ۲۰ نفر می‌تواند افزایش یابد.