مدیر تخصیص آب وزارت نیرو: ۵۰ میلیون متر مکعب معشوره از روی ترحم است/ استاندار: مگر ارث پدرت است؟!

-از بدعهدی تا ادعای ترحم وزارت نیرو؛ -جلسه تعیین تکلیف سد پرماجرا به دعوا کشید/ تغییر نام معشوره به «کشکان» -موافقت وزارت نیرو با حجم ۱۰۰ میلیون مترمکعب سد معشوره پس از فراز و فرودهایی که برای اجرا گذرانده حالا دوباره محل مناقشه مسئولان استان و وزارت نیرو شده است؛ تا متولیان امر از احقاق […]

photo_2016-09-16_18-24-04

-از بدعهدی تا ادعای ترحم وزارت نیرو؛

-جلسه تعیین تکلیف سد پرماجرا به دعوا کشید/ تغییر نام معشوره به «کشکان»

-موافقت وزارت نیرو با حجم ۱۰۰ میلیون مترمکعب

سد معشوره پس از فراز و فرودهایی که برای اجرا گذرانده حالا دوباره محل مناقشه مسئولان استان و وزارت نیرو شده است؛ تا متولیان امر از احقاق حق لرستان با اطلاق عنوان «ترحم» یاد کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه با بازنگری های صورت گرفته بخش برقابی سد معشوره حذف شد و میزان حجم سد از ۲۷۳ میلیون مترمکعب به ۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت، تصریح کرد: اعتراض کردیم و جلسات متعددی گذاشتیم که حجم سد به ۱۳۴ میلیون مترمکعب برسد.

بازوند با بیان اینکه هفته گذشته در وزارت نیرو جلسه ای داشتیم و نهایتاً با حجم ۱۰۰ میلیون مترمکعب موافقت کردند، تصریح کرد: در این جلسه از مدیر تخصیص وزارت نیرو سوال کردم که چرا آن زمان با حجم ۲۷۳ میلیون مترمکعب موافقت کرده اید و امروز بر روی ۵۰ میلیون مترمکعب اصرار می کنید.

وی با اشاره به اینکه مدیر تخصیص آب وزارت نیرو در پاسخ بیان کردند که حجم سد ۵۰ میلیون مترمکعب باید باشد و همین ۵۰ میلیون مترمکعبی که اضافه کرده ایم نیز از روی ترحم است، ادامه داد: من از این جمله ناراحت شدم و گفتم مگر مال پدرت است و جلسه به دعوا کشیده شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه احتمالا ظرف ۱۰ روز دیگر آشتی کنیم و مسئله حل شود، تصریح کرد: رئیس جمهور دستور بررسی درخواست ما مبنی بر افزایش حجم سد به ۱۳۴ میلیون متر مکعب را به شورای عالی آب داده اما وزارت نیرو این دستور را به شورا نمی آورد.

بازوند با تاکید بر اینکه آخرین نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز یک نامه تند به وزیر نیرو بوده است، افزود: وزارت نیرو چون می داند اگر به شورای عالی آب بیاید شورای آب به نفع ما رای می دهد این دستور رئیس جمهور را به شورای آب نمی آورد.