تعیین هیئت داوران جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت لرستان/ ۲۰۰ اثر ارسال شد

دبیر اجرایی هنرهای تجسمی قرآن و عترت لرستان با اشاره به ارسال ٢٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره، گفت: کار داوری آثار ارسالی به جشنواره توسط ٩ داور در ۵ رشته و یک داور ناظر از وزارت ارشاد انجام می‌شود. علی‌فرج خسروی، دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: […]

۳۶۵۵۵۲_۴۷۵

دبیر اجرایی هنرهای تجسمی قرآن و عترت لرستان با اشاره به ارسال ٢٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره، گفت: کار داوری آثار ارسالی به جشنواره توسط ٩ داور در ۵ رشته و یک داور ناظر از وزارت ارشاد انجام می‌شود.

علی‌فرج خسروی، دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: برای انجام داوری آثار ارسالی به جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت استان، علاوه‌بر داور های اصلی جشنواره از یک داور ملی؛ به‌عنوان داور ناظر جشنواره بهره گرفته می‌شود.
وی با اشاره به این‌که برای داوری پنج رشته جشنواره از هنرمندان برتر و صاحب‌نظران برجسته استانی در هر رشته استفاده می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره در پنج رشته خوشنویسی نستعلیق، خوشنویسی ثلث، تذهیب، عکاسی و نقاشی خط برگزار می‌شود.
خسروی با اشاره به این‌که نزدیک به ٢٠٠ اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده است، بیان کرد: کار داوری آثار ارسالی به جشنواره توسط ٩ داور در پنج رشته و یک داور ناظر ملی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، ۱۴ تا ۲۰ دی‎ماه به‌نام هفته قرآن و عترت لرستان نام‌گذاری شده است که رد این راستا برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و عترت در سطح استان لرستان برگزار می‏شود.
یکی‌از برنامه‌هایی که هفته قرآن و عترت استان لرستان برگزار می‏ شود، جشنواره هنرهای تجسمی با موضوعات مضامین و معارف دینی و قرآنی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ایثار و شهادت، تمامی مفاهیم و موضوعات و داستان‌های قرآن و عترت، زندگی و سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، عفاف و حجاب، ولایت و مهدویت، وحدت اسلامی، احکام و قوانین اسلامی و سایر موضوعات مرتبط با قرآن و عترت است که شهرستان کوهدشت میزبانی این جشنواره را عهده‌دار است.
جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت و دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در چهار رشته مختلف برگزار می‌شود که از اهداف برگزاری این جشنواره می توان به ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در قالب آثار هنری، ایجاد ارتباط بیشتر بین قرآن و هنرمندان، تقویت و ایجاد فضای معنوی و دینی در حوزه تجسمی و ایجاد انگیزه بیشتر و همچنین ارتقاء سطح کیفی آثار هنرمندان اشاره کرد.
بنا بر این گزارش، جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت لرستان قرار است به مدت دور روز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ دی‎ماه جاری در کوهدشت برگزار شود که در روز اول کارگاه‌های آموزشی(ورک‌شاپ) و رقابت حضوری منتخبان در هر رشته با حضور اساتید برجسته رشته‌های جشنواره و نفرات برتر هر رشته برگزار خواهد شد که در این کارگاه نفرات برگزیده به هنرنمایی پرداخته و به‌صورت زنده آثار خود را بازتولید می‌کنند.
همچنین روز دوم که ۱۶ دی‎ماه است به مراسم اختتامیه و معرفی منتخبان این جشنواره در رشته‌های مختلف اختصاص یافته است.