آغاز هفته ی قرآن و عترت لرستان از ١۴ دی ماه

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت لرستان گفت: با حضور جامعه قرآنی لرستان در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان و برگزاری دیدار صمیمانه با وی در روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه جاری ، هفته قرآن و عترت لرستان افتتاح می‌شود. منصور احمدی در رابطه با برنامه‌های هفته قرآن و عترت لرستان، گفت: کارهای مقدماتی هفته قرآن […]

۴۳۰۵۱۵_orig

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت لرستان گفت: با حضور جامعه قرآنی لرستان در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان و برگزاری دیدار صمیمانه با وی در روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه جاری ، هفته قرآن و عترت لرستان افتتاح می‌شود.

منصور احمدی در رابطه با برنامه‌های هفته قرآن و عترت لرستان، گفت: کارهای مقدماتی هفته قرآن و عترت از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با عقد تفاهم‌نامه بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آغاز شد.
وی با اشاره به این‌که در راستای برگزاری این هفته تاکنون کارهای مقدماتی و تبلیغاتی زیادی انجام شده است، عنوان کرد: در این راستا اولین کار راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر قرآن و عترت جهت اطلاع‌رسانی سریع و دقیق برنامه‌های هفته قرآن و عترت است.
احمدی ادامه داد: هشت جشنواره هنری قرآنی و بیش‌از ٢٠ برنامه فرهنگی دیگر در قالب این هفته برگزار می‌شود که ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری یادواره شهدای قرآنی استان برای اولین‌بار و برگزاری محافل و مجالس قرآنی و مسابقات قرآنی اشاره کرد.
دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت لرستان با اشاره به این‌که هفته قرآن و عترت لرستان از ١۴ لغایت ٢٠ دی‌ماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این هفته برنامه‌های فرهنگی مانند برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب و نرم‌افزار علوم قرآنی و معارف اسلامی در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که افتتاحیه هفته قرآن و عترت لرستان با دیدار صمیمانه جامعه قرآنی استان با نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: این دیدار صمیمانه روز سه‌شنبه، ١۴ دی‌ماه در اولین روز از هفته قرآن و عترت لرستان با حضور جامعه قرآنی استان و کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دست‌اندرکاران برگزاری هفته قرآن و عترت استان برگزار می‌شود.
احمدی افزود: هشت جشنواره شعر قرآن و عترت، رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، مقالات و پایان‌نامه‌ها، داستان کوتاه و فیلم کوتاه در این هفته برگزار می‌شود که از این برنامه جشنواره صنایع دستی در شهرستان بروجرد و جشنواره هنرهای تجسمی در کوهدشت برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت لرستان با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه هفته قرآن و عترت لرستان با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عنوان کرد: آئین اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برتر جشنواره‌های هفته قرآن و عترت روز سه‌شنبه، ١٩ دی‌ماه، در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اجرای عمومی گروه‌های تئاتر که آثار آنها در جشنواره هنرهای نمایشی مورد قبول واقع شده، عنوان کرد: دیگر برنامه این هفته برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی استان است.