طنین نغمه های افلاکی زاگرس در حافظیه شیراز/ رتبه اول سومین جشنواره کشوری موسیقی و سرود ترنم بیداری برای موسیقی لرستان

رتبه اول سومین جشنواره کشوری موسیقی و سرود ترنم بیداری به موسیقی لرستان رسید. گروه موسیقی نغمه های افلاکی زاگرس (سور وش) در بخش موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی سومین جشنواره کشوری موسیقی و سرود ترنم بیداری حائز رتبه نخست کشور شد. به گزارش اختصاصی خبرنگار کشکان، گروه موسیقی سوروش لرستان که به سرپرستی طاهر […]

img_20161224_012448
رتبه اول سومین جشنواره کشوری موسیقی و سرود ترنم بیداری به موسیقی لرستان رسید.
گروه موسیقی نغمه های افلاکی زاگرس (سور وش) در بخش موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی سومین جشنواره کشوری موسیقی و سرود ترنم بیداری حائز رتبه نخست کشور شد.
به گزارش اختصاصی خبرنگار کشکان، گروه موسیقی سوروش لرستان که به سرپرستی طاهر مرادی و با صدای آوازخوان جوان لرستانی عباس بیرانوند و هنرنمایی چندین نوازنده چیره دست و مستعد لرستانی در سومین جشنواره سراسری موسیقی ترنم بیداری در شیراز حضور یافته بود توانست در بین ۵۰۰ گروه موسیقی از سراسر کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد.
طاهر مرادی سرپرست این گروه موسیقی از راه یافتن ۶۰اثر موسیقایی به بخش نهایی این جشنواره خبر داد و گفت: هنرمندان لرستانی در بخش نهایی این جشنواره که در سالن حافظیه شیراز برگزار شد با رای داوران به عنوان گروه برتر جشنواره معرفی شدند.
وی با بیان اینکه این گروه در جشنواره امسال با اثر”عشق وطن” حائز مقام اول جشنواره شیراز شد خاطرنشان کرد: اثر موسیقایی”عشق وطن” با ملودی عباس بیرانوند و با تنظیم وحید اسدیان و هنرنمایی نوازندگانی همچون رضا بیرانوند، حسین مرادی و مهدی بیرانوند موفق به کسب مقام اول کشور شد.

img_20161224_012433
وی ادامه داد: محمد آشوری، امین رسولی و امین نیازی دیگر اعضای گروه موسیقی نغمه های افلاکی زاگرس (سور وش) در سومین جشنواره ملی موسیقی و سرود ترنم بیداری بودند.
وی از حضور بزرگانی همچون علیرضا افتخاری، رضا صادقی ، اسفندیار قره باغی، محمد محیدلی موسیقدان لبنان و.. در این جشنواره خبر داد و افزود: استاد هادی منتظری، جمشید جم ، رضا خسروی ، علی رضا پاشایی و صمد دی پیر هیئت داوران سومین جشنواره موسیقی و سرود ترنم بیداری بودند.
مرادی با بیان اینکه گروه نغمه های افلاکی زاگرس رتبه اول جشنواره در بخش موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی را به خود اختصاص داد تصریح کرد: گروه موسیقی نغمه هاى افلاکى زاگرس (سوروش) فعالیت خود را از سال ١٣٧٨ در حوزه موسیقی محلی، سنتی و سرود آغاز کرده اظهار کرد: این گروه در طول این سال ها اجراهای متعدد و متنوعی در ایران و خارج از ایران داشته است.
سرپرست گروه موسیقی نغمه های افلاکی زاگرس با بیان اینکه این گروه تاکنون به اجراهاى متعدد در شهرها و کشورهاى مختلف پرداخته است اضافه کرد: از آن جمله این اجراها مى توان به اجرای مشترک با گروه منتخب اروپا در شهر نیوکاسل انگلستان به دعوت سازمان امور جوانان اروپا در سال ١٣٨٢ به عنوان گروه موسیقی برتر جوانان آسیا و اجرا در افتتاحیه شبکه تلویزیونی افلاک اشاره کرد.

img_20161224_012438
طاهر مرادى با بیان اینکه عباس بیرانوند از ابتدا تاکنون خواننده این گروه بوده گفت: اجراهای این گروه در این سالها با همکاری هنرمندان فرهیخته استان از جمله استاد رضا نیازی، فرشاد سیفی، حامد حکیم زاده، ذبیح کردعلیوند، مجید دولتشاه، مزدک مطاعی، و همچنین با بهره گیری از اشعار شعرای توانای هم استانی چون اسد فرهمند، عزیز نادری، مجید عزیزی، هوشنگ حبیبی بسطامی، کامین عالی پور و حمایت تنی چند از فعالان فرهنگی از جمله مهندس خاکی، دکتر مرادپور و حاج صادق مرادی اجرا یی شده است.

img_20161224_012443
وی با بیان اینکه این گروه در سال ٩۴رتبه سوم جشنواره موسیقى ترنم بیداری را به خود اختصاص داده بود افزود: تلاش ما بر این است که با حضور موفق در جشنواره ها و فستیوال های ملی، منطقه ای و بین المللی نماینده ای شایسته برای موسیقی غنی استان لرستان باشیم.
مرادی با تحسین و تمجید از استعدادهای جوان لرستانی گفت: استان لرستان در همه هنرها و از جمله موسیقی استعدادهای شگرفی دارد که اگر این استعداد مورد حمایت قرار گیرند و بستر برای حضور آنها در جشنواره های مختلف فراهم شود می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.