بهزیستی لرستان، میزبان چهارمین نشست مدیران منطقه ۶ بهزیستی کشور

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معلول ثبت سامانه بانک اطلاعاتی بهزیستی کشور می باشد و اعتبار CBRاز ۴۰به۸۰۰میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. به گزارش کشکان، چهارمین نشست شورای مدیران ستادی و منطقه ۶ سازمان بهزیستی کشور با حضور مدیران کل و معاونین توانبخشی استانهای یزد، اصفهان، مرکزی، […]

unnamed

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معلول ثبت سامانه بانک اطلاعاتی بهزیستی کشور می باشد و اعتبار CBRاز ۴۰به۸۰۰میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به گزارش کشکان، چهارمین نشست شورای مدیران ستادی و منطقه ۶ سازمان بهزیستی کشور با حضور مدیران کل و معاونین توانبخشی استانهای یزد، اصفهان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان به منظور بررسی چالش های فراروی برنامه های توانبخشی، به میزبانی بهزیستی لرستان برگزار شد.

“دکتراسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدای این نشست با تبیین تاریخچه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، گزارشی از عملکرد واحدهای مختلف بهزیستی استان ارائه کرد و هدف از این نشست را بررسی چالش های فراروی برنامه های توانبخشی و پیامدهای آن در جامعه توصیف که نتایج مباحث مختلف، جهت رفع موانع و تدوین سیاستها به ستاد بهزیستی کشور انعکاس خواهد یافت.

“دکتر کیوان دواتگران” معاون توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور با ارائه گزارشی از وضعیت چرخه پذیرش و ارائه خدمات به معلولین گفت متاسفانه مبنای ارائه خدمت به جامعه هدف، بر اساس شد ت معلولیت صورت گرفته، که این روش اشتباه است و باید عوامل اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی و … در تحت پوشش قرار گرفتن افراد موثر باشد.

وی در ادامه، گزارشی از استانداردها و شاخص های جهانی و شیوه های ارائه خدمات به معلولین در کشور را تبیین کرد و از نهایی شدن دستورالعمل توانبخشی مبتنی بر جامعه و دسترسی و مناسب سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت برای اولین بار و در آینده نزدیک در سطح کشور خبر داد.

مدیرکل توانمندسازی معلولین مهمترین خدمات به معلولین را در بحث توانبخشی، آموزش های لازم به افراد معلول و خانواده های آنها، مناسب سازی اماکن شهری و روستایی، گسترش حمایت های اقتصادی و اشتغال پایدار معلولین، و رسیدگی بیشتر به معلولین حاشیه شهرها و مبحث ارجاع، تبیین کرد.

دکتر دواتگران افزود: در سالهای گذشته اعتبار بخش CBR  بهزیستی کشور ۴۰ میلیارد ریال بود که با رایزنی های صورت گرفته این اعتبار در آینده نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است در حاشیه این نشست مدیران کل و معاونت های تخصصی بصورت مستقل، مباحث و چالش های فراروی برنامه های توانبخشی را بررسی و نظرات خود را جهت جمع بندی و تدوین سیاست های لازم در سطوح عالی بهزیستی کشور مطرح کردند.

خاطر نشان می شود این همایش با حضور مدیران کل و معاونین توانبخشی استانهای اصفهان، یزد، کهکیلویه و بویر احمد، مرکزی و لرستان به مدت یک روز در دفتر مدیریت و سالن کنفرانس ستاد بهزیستی لرستان برگزار گردید.

unnamed1