وجود اشتراکات فراوان در سیستم قضایی ایران و ایتالیا/دیدار رئیس مجلس ایتالیا با دکتر لاریجانی در ماه ژانویه

در دیدار معاون شورای حکومتی ایتالیا با رئیس کمیسیون حقوقی مجلس بر وجود اشتراکات فراوان در سیستم قضایی ایران و ایتالیا تاکید و از سفر رئیس مجلس ایتالیا برای دیدار با دکتر لاریجانی در ماه ژانویه خبرداده شد. به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فیلیپیو پاترونی گریفی، معاون شورای حکومتی ایتالیا در […]

۲۰۱۶۱۲۱۰۹۵۸۱۰۰۷۸۰۸_orig

در دیدار معاون شورای حکومتی ایتالیا با رئیس کمیسیون حقوقی مجلس بر وجود اشتراکات فراوان در سیستم قضایی ایران و ایتالیا تاکید و از سفر رئیس مجلس ایتالیا برای دیدار با دکتر لاریجانی در ماه ژانویه خبرداده شد.

به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فیلیپیو پاترونی گریفی، معاون شورای حکومتی ایتالیا در تهران امروز دوشنبه (۲۹ آذرماه) با الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار الهیار ملکشاهی با اشاره به اینکه پیوند مودت خوبی بین دو کشور ایران و ایتالیا برقرار است، گفت: امیدواریم این نوع مراودات بتواند به تحکیم روابط و دوستی بین دو کشور کمک نماید.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سیستم قضایی مستقل و مقتدر در ایران، اظهارکرد: دستگاه قضایی در ایران کار رسیدگی به دعاوی و حل و فصل شکایات را بر عهده دارد و نقش پارلمانی ایجاد و تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن، از جمله قوانین قضایی است لذا تبادل تجربیات کشورها می تواند در جهت تکمیل نهادهای حقوقی بین کشورها نقش موثری داشته باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به نقش مستقیم مردم در انتخاب سیستم حکومتی، خاطرنشان کرد: تمامی قوا در ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و این امر در مورد قوه قضائیه هم نافذ است لذا در قانون اساسی ایران مردم سالاری به خوبی طراحی شده است.

در ادامه حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: لزوم ارتباط ارگانیکی و خاص بین کمیسیون های مشترک دو پارلمان برای تبادل اطلاعات و تجربیات ضروری است.

وجود اشتراکات فراوان در سیستم قضایی ایران و ایتالیا

فیلیپیو پاترونی گریفی نیز در ادامه با اشاره به اشتراکات فراوان در سیستم قضایی دو کشور، گفت: حکومت های به روز و مدرن نیازمند چنین نهادهایی است و پیش نیاز هر آنچه در این زمینه صورت می گیرد قوه قضائیه مستقل است تا بتواند ورای همه چیز، مستقلانه تصمیم بگیرد و اعمال نظر کند.

معاون شورای حکومتی ایتالیا اظهار کرد: ما در پی تسهیل ایجاد ارتباط میان شورای حکومتی ایتالیا با دیوان عدالت عالی هستیم که می تواند تامین کننده خواسته های حقوقی و قضایی دو کشور باشد.

دیدار رئیس مجلس ایتالیا با دکتر لاریجانی در ماه ژانویه

بر اساس این گزارش، در پایان این دیدار مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، تصریح کرد: رئیس مجلس ایتالیا در ماه ژانویه برای دیدار آقای لاریجانی به تهران عزیمت خواهند کرد و امیدواریم این سفر بتواند به تقویت روابط پارلمانی بین دو کشور بیانجامد.