ملکشاهی در گفتگو با کشکان: در خصوص میزان آبگیری سد معشوره در حال چانه زنی با مسئولان وزارت نیرو هستیم

الهیار ملکشاهی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کشکان گفت: سد معشوره قطعاً ساخته خواهد شد. نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجالس نهم و دهم افزود: در جلسه ای که هفته ی گذشته با وزیر نیرو و معاونین وی داشتم در خصوص میزان تخصیص آب و حجم آبگیری سد معشوره بحث […]

img_20160210_023054

الهیار ملکشاهی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کشکان گفت: سد معشوره قطعاً ساخته خواهد شد.

نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجالس نهم و دهم افزود: در جلسه ای که هفته ی گذشته با وزیر نیرو و معاونین وی داشتم در خصوص میزان تخصیص آب و حجم آبگیری سد معشوره بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: دیدگاه وزارت نیرو تخصیص ۵۰ میلیون متر مکعب است که ما به هیچ وجه زیر بار آن نرفته ایم و نخواهیم رفت.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم اظهار داشت: انتقال آب معشوره در طرح جدید وزارت نیرو از طریق لوله گذاری خواهد بود که پیشنهاد ما تخصیص چهار لوله با حجم انتقال حداقل ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب به دشت کوهدشت است. در این طرح میزان تونل مورد نیاز به ۴ کیلومتر کاهش می یابد که تحقق و اجرایی شدن آن زمان کمتری برده و دشواری گذشته را ندارد.

ملکشاهی در خصوص طرح استیضاح وزیر نیرو که توسط وی طراحی شده و به امضای ۲۰ نفر از نمایندگان رسیده است بیان داشت: جلسه ۱۵ آذر ۹۵ در راستای اقناع اینجانب برای پس گرفتن استیضاح بود که با نرسیدن به نتیجه ی لازم غروب ۲۳ آذر جلسه ی دوم برگزار می شود.

وی در خصوص میزان اهمیت سد معشوره برای مردم کوهدشت گفت: از زمانی که افتخار یافته و نماینده ی مردم شریف شهرستان های کوهدشت و رومشکان در مجلس شده ام بالای ۵۰ درصد از وقتم را برای این پروژه اختصاص داده ام چرا که معتقدم نجات کوهدشت از بحران آب و آسیب های اجتماعی مختلف در گرو بهره برداری از آن است.

نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به این موضوع که ما معشوره را از مرگ حتمی نجات دادیم افزود: نماینده ی پلدختر باید بداند مطابق دیدگاه کارشناسان، منافع معشوره برای مردم پلدختر و معمولان اگر بیشتر از مردم کوهدشت نباشد کمتر از آن نخواهد بود و ما باید تابع نظر کارشناسان باشیم.