نماینده ی کوهدشت و رومشکان طراح استیضاح وزیر نیرو در مجلس

طرح استیضاح حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در بین نمایندگان مطرح است و این طرح تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است. بنا به گفته الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس و طراح این استیضاح، طرح مذکور به امضای ۲۰ نفر از نمایندگان رسیده است. استیضاح وزیر نیرو از سوی هیأت رئیسه مجلس […]

۱-۲

طرح استیضاح حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در بین نمایندگان مطرح است و این طرح تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است.

بنا به گفته الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس و طراح این استیضاح، طرح مذکور به امضای ۲۰ نفر از نمایندگان رسیده است.

استیضاح وزیر نیرو از سوی هیأت رئیسه مجلس برای بررسی به کمیسیون کشاورزی ارسال شده است.

این کمیسیون گزارش خود مبنی بر اصرار نمایندگان بر استیضاح وزیر را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد و هیئت رئیسه نیز دیروز با حضور نمایندگان و وزیر نشستی برگزار کرد که نمایندگان متقاضی امضاهای خود را پس نگرفتند و بر انجام استیضاح در صحن مجلس تاکید دارند.

از میان چهار استیضاح مطرح در مجلس، ۲ استیضاح منتفی شده اما تکلیف ۲ استیضاح هنوز مشخص نیست و باید منتظر بود تا دید در روزهای آینده تکلیف این ۲ استیضاح در مجلس چه می شود.

اما سوال این است که پشت پرده لغو استیضاح ها در مجلس چیست؟ چرا نمایندگان به یک بار استیضاح یک وزیر را با آب و تاب تهیه و به امضای جمع زیادی از آنها می رسد اما با یک نشست ۲ ساعته و شاید هم کمتر این استیضاح ها منتفی می شوند.