کشف ۲ میلیارد ریال‌کالای قاچاق از یک دستگاه تریلر در پلدختر

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: طی روزهای اخیر نیروی انتظامی شهرستان پلدختر موفق به کشف ۲ میلیارد ریال با حدود ۳ هزار قلم کالای قاچاق از یک دستگاه تریلر شد. به گزارش کشکان، صفر عبدالوند عصر امروز در نشست خبری شهرستان پلدختر اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس درست اخبار به ویژه در ارتباط با مسائل […]

۱۳۹۵۰۹۱۸۰۹۵۵۱۷۴۶۵۹۴۰۴۶۸۴

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: طی روزهای اخیر نیروی انتظامی شهرستان پلدختر موفق به کشف ۲ میلیارد ریال با حدود ۳ هزار قلم کالای قاچاق از یک دستگاه تریلر شد.

به گزارش کشکان، صفر عبدالوند عصر امروز در نشست خبری شهرستان پلدختر اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس درست اخبار به ویژه در ارتباط با مسائل امنیتی سبب آرامش جامعه شوند بنابر این انتظار می‌رود صدا و سیمای مرکز لرستان خبرهای نیروی انتظامی شهرستان  را به درستی پوشش دهد.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز لرستان می‌تواند همان گونه که گزارش‌های مربوط به بز و کل کوهی را تهیه و پخش می‌کند تا شکارچیان به خود آیند و حیات وحش را به مخاطره نیندازند اخبار شکارچی انسان‌ها و سوداگران مرگ را نیز منعکس و پخش کند.

فرمانده انتظامی پلدختر با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز لرستان باید فعالیت‌های شبانه‌روزی این نیرو در رابطه با سوداگران مرگ را منعکس کند، بیان کرد: این رسانه می‌تواند کشفیات موادمخدر و کالاهای قاچاق و تلاش و پیگیری‌های پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی را منعکس کند تا احساس امنیت در بین مردم بیشتر شود.

وی عنوان کرد: صدا و سیمای مرکز لرستان می‌تواند در بحث پیشگیری از وقوع جرم و آموزش به خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کرده و در این زمینه تأثیرگذار باشد.

عبدالوند نقش صدا و سیمای را در افزایش احساس امنیت جامعه حساس و مهم خواند و گفت: احساس امنیت مهمتر از مقوله امنیت است و امنیت و احساس امنیت حیاتی‌ترین نیاز انسان در زندگی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه انعکاس عملکرد و اقتدار پلیس نقش مهمی در تولید امنیت ایفا کرده و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: نیروی انتظامی شهرستان پلدختر با تمام ظرفیت و توان خود برای تأمین امنیت منطقه تلاش می‌کند اما صدا و سیمای مرکز لرستان در این زمینه همکاری لازم را ندارد.

فرمانده انتظامی پلدختر خاطرنشان کرد: امیدواریم صدا و سیمای مرکز لرستان در مبارزه با آسیب‌ها، تهاجمات فرهنگی و مقابله با سوداگران مرگ با  نیروی انتظامی شهرستان پلدختر هم‌افزایی و همکاری داشته باشد.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی با تمام تلاش به عنوان خدمتگزار افتخار خادمی مردم شهیدپرور شهرستان پلدختر را دارد اما در جهت احساس امنیت بیشتر در بین مردم نیازمند همکاری صدا و سیمای مرکز استان لرستان است.

عبدالوند گفت: ایجاد امنیت نتیجه احساس امنیت اجتماعی است و اگر در جامعه‌ای احساس امنیت نباشد تمام مؤلفه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی آن زیر سوال می‌رود.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف شوم دشمنان و ابزار و آلات آنها در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که سبب از بین رفتن نسل جوان و فروپاشی خانواده‌ها شده، استفاده از مواد مخدر است که نیروی انتظامی وظیفه دارد برای مقابله با سوداگران مرگ با تمام توان اقدام کند.

فرمانده انتظامی پلدختر با بیان اینکه محرک اصلی بیشتر جرائم که سبب نابودی نسل جوان شده موادمخدر است، افزود: با یک نگاه کارشناسی شده می‌توان دریافت که بیشتر جرائم مانند طلاق، سرقت، بیشترین درگیری‌ها و اختلافات، ریشه اصلی آن مواد مخدر است.

وی بیان کرد: اعتیاد از سرطان بدتر است زیرا یک شخص سرطانی خود به تنهایی نابود می‌شود ولی شخصی که معتاد است خانواده و همه جامعه را درگیر می‌کند.

عبدالوند از عملکرد جزیزه‌ای صدا و سیمای مرکز استان لرستان انتقاد و عنوان کرد: با وجود اینکه نماینده صدا و سیما در شهرستان پلدختر حضور دارد و مردم اخبار را روزانه رصد می‌کنند، اما خبرهای نیروی انتظامی این شهرستان به خوبی از طریق صدا‌و‌سیمای مرکز لرستان پوشش داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: خبر کشف ۲۲ کیلوگرم موادمخدر در شهریور ماه سال جاری را سه، چهار روز بعد از نشست خبری با خبرنگاران شهرستان از طریق امام جمعه، دستگاه قضایی و اداره اطلاعات پیگیر شدیم اما در نهایت خبر سوخته‌ای از طریق صدا و سیمای مرکز لرستان اعلام شد.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: خبر کشف ۲۱۰ کیلوگرم تریاک به موقع ارسال نشد، با پیگیری موضوع مشخص شد خبر آن به صورت گذرا پخش شد و همچنین با تلاش و پیگیری‌های مکررهر کاری کردیم کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی شهرستان پلدختر از صدا و سیمای مرکز لرستان پخش نشد.

وی اظهار داشت: طی روزهای اخیر نیروی انتظامی شهرستان پلدختر موفق به کشف ۲ میلیارد ریال با حدود ۳ هزار قلم کالای قاچاق از یک دستگاه تریلر و همچنین دستگیری یک باند تهیه و توزیع موادمخدر با کشف ۴۴۰ گرم هروئین توسط یک خودرو سمند که برای فریب پلیس از چراغ سیار گردان هم استفاده کرده بود، شد اما خبری در این رابطه از صدا و سیمای مرکز لرستان پخش نشد.

عبدالوند عنوان کرد: وقتی مردم در جریان فعالیت‌های نیروی انتظامی قرار گیرند که برای مقابله با سوداگران مرگ از مرز تا تمام شهرهای کشور از جان خود مایه می‌گذارد و روزانه برای نجات جان جوانان کشور شهدایی تقدیم انقلاب می‌کند امنیت اجتماعی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های شهرستان پلدختردر پوشش اخبار و فعالیت‌های نیروی انتظامی سنگ تمام گذاشتند و بیشترین همکاری را در بحث ارائه گزارش‌ها و اخبار و اطلاعات  به مردم با نیروی انتظامی دارند و روزانه اخبار شهرستان را رصد می‌کنند بنابراین از صدا و سیمای مرکز لرستان نیز انتظار می‌رود در این رابطه فعالیت داشته باشد.

گزارش: سید علیرضا قدمی

انتهای پیام/