شرمساری و سرافکندگی برای کسانی است که از ۷۲۰ میلیارد دلار پول فروش نفت حتی یک ریالش را به لرستان نیاوردند

استاندار لرستان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه لرستان گفت: دانشجویان همواره قشر پیشروی جامعه بوده اند. اهم سخنان مهندس بازوند در این مراسم: هنر بزرگ دانشجویان همپای مردم بودن است و مصادیق این همپایگی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به خوبی خود را نشان داده و باید در توسعه کشور نیز همانطور خود […]

img_20161206_234554

استاندار لرستان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه لرستان گفت: دانشجویان همواره قشر پیشروی جامعه بوده اند.

اهم سخنان مهندس بازوند در این مراسم:

هنر بزرگ دانشجویان همپای مردم بودن است و مصادیق این همپایگی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به خوبی خود را نشان داده و باید در توسعه کشور نیز همانطور خود را نشان دهد.

دانشگاه، هیچ گاه نباید خاموش باشد‌.. دانشگاه صدای رسای عدالت خواهی، نقادی و مطالبه گری واقعی است.

در موضوع اقتصاد مقاومتی که یک برنامه ی جامع، علمی و زیرساختی برای اقتصاد کشور است، دانشجو رسالت شتاب بخشی و تحرک و جهش بیشتر را به عهده دارد.

بدعهدی و سست ارادگی و دشمنی امریکا بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا بی پاسخ نخواهد ماند اما هم ملت شریف ایران اسلامی و هم تمام دنیا می دانند که امروز امریکا در دشمنی با ایران تنهاست و با کشورهای دیگر به اجماع نمی رسد و این حاصل دیپلماسی فعال ایران در دوره حاضر است…

شرمساری و سرافکندگی برای زمان و کسانی است که از ۷۲۰ میلیارد دلار پول فروش نفت حتی یک ریالش را به لرستان نیاوردند و برای توسعه این دیار هزینه نکردند. اگر سراغ دارید آدرس بدهید.

شرمساری برای زمان و کسانی است که چهار خطه ها، راه آهن، آزاد راه، کشت و صنعت، صنایع غذایی گهر، فولاد ازنا، سد مروک، سد ایوشان، سد خان آباد، سد بختیاری، نیروگاه هزار مگاواتی، سافاری پارک بیش از ۱۳۰۰ میلیاردی، گازرسانی روستاها و دهها نمونه بزرگ دیگر لرستان را از نفت بشکه ای ۱۳۷ دلار منتفع و بهره مند نکردند..
چطور همه ی اینها در همین سه سال و با وضعیت کنونی مالی که همگان بر آن معترفند انجام شده یا در حال پی گیری و انجام است؟؟

شرمساری برای موسمی است که اعتبار هنگفتی برای بنگاه های موسوم به کوچک و زود بازده پرداخت می شد و امروز نتیجه ی آن انحراف ۶۷ درصدی در هزینه کرد و معوقات ۴۴ درصدی در باز پرداخت است!!

آیا نمی شد در این دوره ما هم با وام های سالیانه دویست سیصد میلیون تومان دنبال خواباندن سر و صداها و شعارها باشیم و حل ریشه ای مشکلات پروژه ی تاریخی پارسیلون را به روی خودمان نیاوریم؟؟ آیا کسی نقدی می کرد؟؟
اما دعوت می کنم دانشجویان عزیز، کمی در احوال تازه ی پارسیلون تحقیق کنند و با خبر شوند که در پارسیلون چه اتفاقی دارد می افتد؟؟

img_20161206_234641

ما امروز درگیر تکمیل و حتی احداث زیر ساخت هایی هستیم که می بایست پانزده بیست سال پیش تکمیل می شد‌. توسعه فرودگاه، پروازها و آماده شدن برای نشست و برخاست انواع هواپیماها که با مشارکت قرارگاه خاتم انجام می شود از جمله ی این کارهای زیر ساختی است که تا بحال به آنها ورود نشده است.

در مورد ساخت ساختمان استانداری موصوف به برج امید زاگرس؛ باید بدانیم که لرستان تنها استانی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صاحب یک ساختمان مناسب نشده و میزبانی از مردم، سرمایه گذاران و مراجعین در آن کار سختی است.
با این حال برای ساخت این بنا ریالی اعتبار از دولت گرفته نشد. در ساخت این پروژه چند اتفاق خوب افتاده است.هم بیش از یازده هزار متر به فضای بهداشتی و درمانی استان اضافه شده و هم ساختمانی مناسب و در شان نظام حاکمیتی و خود مردم ساخته شده که به گواه همه ی مسئولان ارشدی که از آن بازدید کرده اند، کیفیت انجام و اجرای آن ، تدبیری بزرگ است.

پروژه ی هتل صخره ای که تقریبا بیست سال نیمه کاره مانده و آینه ی بی سامانی شهری شده بود نباید مایه شرمساری باشد؟؟
امروز بد نیست سری به این پروژه زده شود.‌‌.‌

در لرستان با آوارهای همه جا گیر و انباشته ای از بیکاری مواجهیم که طبیعتا هر چه از آن برداشته می شود به چشم نمی آید؛ و به همین خاطر وقتی مرکز آمار ایران خبر از سقوط سه چهار پله ای بیکاری در لرستان می دهد کمتر به چشم و به باور می آید. در این مورد لطفا به مرکز آمار ایران رجوع شود.

در اقتصاد مقاومتی به فرمایش رهبر معظم انقلاب نگاه ما به ظرفیت های درون استان است و باید به روشهای مختلف مزیت های خود را به فعل در آوریم. در واقع قرار نیست از جایی پول بگیریم و هزینه کنیم … پایلوت شدن در اقتصاد مقاومتی روشی اثرگذار و فرصتی مغتنم برای جلب همراهی و توجه همگان برای حرکت منسجم در این مسیر است.

حفظ حرمت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت همه ماست و خدشه دار شدن آن توسط هر شخصی خط قرمز ما محسوب می شود.

هر چند در راه اندازی و خدمات دهی به دانشگاه های اقماری شاهد نوعی بی برنامگی بوده ایم اما برای حل مشکلات دانشجویان این دانشگاهها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.