نمی شود با خائن خواندن وزیر دولت مجوز سد معشوره را گرفت!

در حالی که پروژه سد معشوره شهرستان کوهدشت دارای مجوزهای قانونی لازم بوده و قرارداد اجرایی آن نیز به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) واگذار شده است، سید حمیدرضا کاظمی نماینده ی مردم پلدختر و معمولان در مجلس که رساترین صدای مخالف این روزهای این پروژه است، در اظهاراتی عجیب نماینده ی کوهدشت و رومشکان […]

۱۰۵۷۰۴۱

در حالی که پروژه سد معشوره شهرستان کوهدشت دارای مجوزهای قانونی لازم بوده و قرارداد اجرایی آن نیز به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) واگذار شده است، سید حمیدرضا کاظمی نماینده ی مردم پلدختر و معمولان در مجلس که رساترین صدای مخالف این روزهای این پروژه است، در اظهاراتی عجیب نماینده ی کوهدشت و رومشکان در مجلس را در مقابل استفاده از حق قانونی استیضاح، به مقاومت مردمی پلدختر و معمولان و ایجاد مشکلات اجتماعی و امنیتی تهدید کرد!

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس گفت: برخی ها سعی در قومیتی کردن بحث سد معشوره دارند ما به دنبال احقاق حقوق همه مردم حاشیه رودخانه کشکان در پایین دست معشوره، اعم از طرحان، بالاگریوه و معمولان و پلدختر هستیم.

سیدحمید رضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جمع خبرنگاران گفت: بحث احداث سد معشوره به دغدغه و دل مشغولی مردم حوزه انتخابیه ام تبدیل شده و اینجانب وظیفه دارم به عنوان وکیل مردم در خانه ملت از حقوق به حق موکلین خود دفاع کنم.

کاظمی در این گفتگو با اشاره به آثار زیان بار احداث آزادراه خرم-زال برای مردم منطقه گفت: بیکاری امان مردم را بریده و آزادراه خرم – زال ۳۰۰۰ فرصت شغلی را از مردم گرفته است.

وی افزود: اگر سدی با عنوان معشوره بر روی کشکان احداث شود بایستی کشاورزی مردم پلدختر و معمولان که تنها راه ارتزاق این مردم است را نابود کنیم.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس تصریح کرد: از ابتدای کلنگ زنی معشوره٬این طرح با مشکلات مختلفی از جمله کارشناسی نبودن آن مواجه بوده٬ که عدم موافقت وزارت نیرو با آن موید این مسئله است.

وی اضافه کرد: نمی شود با خائن خواندن وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران برای این سد مجوز اخد کرد.

 کاظمی ضمن اشاره به سهم ۱۳ درصدی محصولات کشاورزی پلدختر از تولیدات کشاورزی استان گفت: چرا می خواهید برای آباد کردن منطقه ای دیگر٬ پلدختر را نابود کنید؟

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس ادامه داد: این چه استدلال منطقی و کارشناسی که ۵۰۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی آبی را در پلدختر دیم کنیم تا ۳۰۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی دیم را در منطقه ای دیگر آبی کنیم.

 کاظمی تصریح کرد: اگر بنا به ساخت سدی در استان لرستان باشد که از خارج شدن آب های سطحی و روان ابها از استان جلوگیری کند٬ این سد بایستی در خروجی آب ها از استان احداث شود.

وی ادامه داد: بایستی حقوق مردم پلدختر و معمولان در مورد کشکان به رسمیت شناخته شود و اجازه نمی دهیم یک مترمربع از زمین های کشاورزی پلدختر و معمولان خشک شود.

 نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ها سعی در قومیتی کردن بحث سد معشوره را دارند، در صورتی که بنده اعلام می کنم، ما به دنبال احقاق حقوق همه مردم حاشیه رودخانه کشکان در پایین دست معشوره، اعم از طرحان، بالاگریوه و معمولان و پلدختر هستیم.

 وی با گریزی به سخنان اخیر نماینده کوهدشت که گفته بود ” اگر سد معشوره احداث نشود، وزیر نیرو را استیضاح می کنیم “، گفت: اگر شما به استیضاح متوسل می شوید، باید بدانید که مردم شهرستان پلدختر و معمولان با تمام وجود خود نمی گذارند حقوق مسلم شان در مورد کشکان پایمال شود.

کاظمی با اشاره به دیدار خود با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو گفت: مراتب نگرانی مردم ولایتمدار پلدختر و معمولان در رابطه با احداث سدی به نام معشوره بر روی رودخانه کشکان را اعلام کرده ام.

وی افزود: دامن زدن برخی افراد به این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی می شود که قطعاً باعث بروز مشکلات اجتماعی و امنیتی در سطح منطقه می شود.

وی در پایان یادآور شد: همین افراد نیز بایستی پاسخگوی مشکلات اجتماعی، امنیتی احتمالی باشند.