فرماندار کوهدشت: نجات کوهدشت در معشوره است/ ملکشاهی: وزیر نیرو اگر کارشکنی کند خائن به لرستان است، متعهد می شویم کل استان از سد بهره ببرند

جلسه شورای اداری بخش طرهان با حضور آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، فرماندار شهرستان کوهدشت، امام جمعه کوهدشت، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی در محل بخشداری گراب برگزار شد. به گزارش کشکان، فردی بیرانوند فرماندار […]

img_20161125_104339

جلسه شورای اداری بخش طرهان با حضور آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، فرماندار شهرستان کوهدشت، امام جمعه کوهدشت، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی در محل بخشداری گراب برگزار شد.
به گزارش کشکان، فردی بیرانوند فرماندار شهرستان کوهدشت ضمن تبریک هفته بسیج و تجلیل از مقام شامخ شهدا به ارائه گزارشی از وضعیت بخش طرهان پرداخت و مشکلات و مسائل این بخش را بیان نمود.
وی گفت: دنیا بداند تا زمانی که این مردم در صحنه هستند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت می کنند ما پیروز میدان هستیم.
فرماندار کوهدشت گفت: زندگی در این بخش صرفاً بر پایه کشاورزی است و بیش از ۹۰ درصد از اراضی این بخش دیم و به صورت سنتی کاشت می شود و این امر تکاپوی معیشت مردم را نمی دهد.
وی خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات اساسی این بخش بیکاری، راه ارتباطی، آب کشاورزی و … می باشد که همه این ها سبب مهاجرت بیش از حد مردم این بخش به نقاط سراسر کشور گردیده است.
فردی بیرانوند گفت: نجات مردم شهرستان کوهدشت و بخش طرهان در احداث سد معشوره است و نباید با فضاسازی کار کارشناسی این پروژه را متوقف کرد.
وی افزود: احداث سد معشوره سابقه طولانی دارد و ضرورت احداث آن بر اساس نظر متخصصین و کارشناسان بوده است بنابراین نباید آن را سیاسی کرد.
فرماندار کوهدشت خاطر نشان کرد: احداث این سد باعث می شود همه استان از جمله شهر های همجوار بخوبی از آن استفاده کنند.
وی در پایان به بعضی از مشکلات این بخش اشاره و از مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی درخواست حل این مشکلات را نمود که از جمله این مشکلات: ایجاد درمانگاه شبانه روزی، تجهیز و ساماندهی سالن ورزشی گراب، ساماندهی گلزار شهدا و قبور شهدا، روشنایی معابر، احداث دادگاه در بخش، تخصیص آب از سد سیمره به بخش طرهان، احداث ثبت احوال بخش، واگذاری ۲۵۰۰۰ متر از اراضی و منابع ملی جهت احداث پارک تفریحی و گردشگری و …می توان اشاره کرد.
در ادامه دکتر ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی احداث سد معشوره را حق مردم کوهدشت دانست و گفت: اگر وزیر نیرو در روند احداث سد معشوره اختلال ایجاد کند خائن به لرستان است.
دکتر ملکشاهی با اشاره به اینکه منابع این سد برای کل استان است گفت: همه مسئولین متعهد می شوند کل استان از منابع این سد بهره مند گردند.
لازم به ذکر است در این سفر ۲۵ مصوبه عمرانی، فرهنگی و ورزشی برای بخش طرهان در نظر گرفته شده که با اجرای آنها تحول مناسبی در منطقه ایجاد خواهد شد.