آزاد راه پل زال و اربعین حسینی

سید محمدصادق محمدی وفایی: سفرم در دل صفر و اربعینی است و با دلتنگی از سیدحسن هفت ساله ام جدا شدم اما در طول این مسیر که وطنم نیز هست موکبهای فراوانی وجود دارد .افرادی از جنس و تبار علی اکبرها پرچم و نمادهای دین را در دست گرفته اند و با به حرکت در […]

c08f84df40c32900be18017473dc8c74
سید محمدصادق محمدی وفایی: سفرم در دل صفر و اربعینی است و با دلتنگی از سیدحسن هفت ساله ام جدا شدم اما در طول این مسیر که وطنم نیز هست موکبهای فراوانی وجود دارد .افرادی از جنس و تبار علی اکبرها پرچم و نمادهای دین را در دست گرفته اند و با به حرکت در آوردن آن و با اصراری قابل تحسین ما و غیرماها را به موکبهای خویش دعوت می کنند.
خدایا چه شده است و چه اتفاقی افتاده است با این که در جمع ما نماینده و استاندار و فرماندار و رییس بانک و یا امام جمعه ای هم نیست ولی این همه مهر و محبت و دلدادگی می بینیم ؟
لباسهای طلبگی را نیز بیرون آوردم و به مردی سر و ریش سفید تبدیل شدم و از سیادتم هم خبری و نشانه ای نیست اما باز محبت همان محبت و پذیرایی همان پذیرایی
ای خدای بزرگ مگر چه شده است که در این صرف محبتها و حراج دلسوزیها مرز و باندی و جناح بازیی نمی بینم ؟
گفتنی است فقط عوارض آزاد راه خرم آباد و پل زال برای مسافرین کوی دوست خودنمایی می کند.ای کاش آن چند باجه ی پولی هم فقط برای چند روز تسلیم اربعین حسبنی می شدند و از اندوخته ی فراوان خود استفاده ای می کردند.
چه می شد اگر آنها هم صلواتی می شدند و به جمع مردم اضافه می شدند؟
چرا مردم این همه محبت می کنند و از جان مایه می گذارند ولی باجه های این آزاد راه این همه پولیند؟
ای خدای بزرگ نکند موکب داران گرامی هم تحت تاثیر اداره راه و آزادراهها قرار بگیرند و آزادانه چایی را صدهزارتومان بفروشند؟
ای صادق به زیارتت بیندیش که صلواتی شدن آن باجه ها محال اندر محال است .مگر نخوانده ای مولانا می گوید شخصی بر بالین سگ ضعیفش گریه می کرد .دیگری پرسید چرا گریه می کنی ؟
گفت این سگ خیلی خدمت کرده است و اکنون از گرسنگی می میرد.
فرمود آن کیسه چیست؟
گفت نان است
فرمود نان بده تا نمیرد گریه چرا؟
گفت اشک مجانی است و نان نمی دهم.
حال هم قیمت بنزین و …بالا رفت و قیمت یک کنتور از دویست هزار تومان به سبکی نجومی صعود کرد اما با این وصف به فرموده ی برخی دولتمردان شب پرداخت یارانه ها شب مصیبت عظمای دولت است .بنابراین صلواتی شدن عوارض آزاد راه در چند روز اربعین آرزویی بیش نیست.
ای امام عزیزی که تربتت شفاست هرچند در عصر حرکت کربلایی شما از این همه موکب نبود تا مهربارانتان کنند و غریبانه و مظلومانه و در محاصره ی هزاران هزار شمر و ابن زیادکربلایی شدید اما اکنون زحمتها و جان نثاریهایت به بار نشسته است و همگان با همه توان از زورات پذیرایی می کنند
ای امام دلها
اگر آن روز علم در دستان قدرتمند و با عزت حضرت ابوالفضل (ع)بود امروز هم سردار سلیمانیها آن علم را به دست گرفته اند و حرامیان داعشی را محاصره کرده اند
امام مظلوم ما
به برکت جوشش خون و محبت حسینی است که علاوه بر این همه مهرورزی موکبی مدافعین حرم جانانه مقاومت می کنند و از اهل و عیال خود دل می کنند.