مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان خبر داد: اجرای سد “ده‌ پهلوان” در دلفان لرستان

  مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان، گفت: اجرای سد ده پهلوان دلفان 10 هزار هکتار از اراضی را سیراب می‎کند.   “علی‎امید سیفی” در مراسم کلنگ‎زنی تاج امیر در “گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: کل سطح اراضی کشاورزی دلفان حدود 127 هزار هکتار است که از این مقدار 17 هزار هکتار آبی یعنی […]

46826

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان، گفت: اجرای سد ده پهلوان دلفان 10 هزار هکتار از اراضی را سیراب می‎کند.

 

“علی‎امید سیفی” در مراسم کلنگ‎زنی تاج امیر در “گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: کل سطح اراضی کشاورزی دلفان حدود 127 هزار هکتار است که از این مقدار 17 هزار هکتار آبی یعنی کمتر از 15 درصد و 85 درصد آن به صورت دیم کشت می‎شود.

 

وی اضافه کرد: حدود 285 حلقه چاه جهت مصارف کشاورزی، شرب و صنعت احداث شده است.

 

سیفی با بیان اینکه متوسط بارندگی شهرستان دلفان حدود 441 میلی‌متر است، ادامه داد: شرکت کل منابع آبی شهرستان دلفان را مطالعه کرده و نتیجه این مطالعه احداث یک سد مخزنی در پایین دست دلفان به اسم ده پهلوان که مرحله اول و دوم آن تمام شده و در کمیته فنی شرکت در دست بررسی است که بعد از تصویب اجرایی می‎شود.

 

این مقام مسوول اضافه کرد: اجرای سد ده پهلوان که یکی از سدهای بزرگ استان با حجم حدود 100 میلیون متر مکعب است که 10 هزار از اراضی منطقه را به آبی تبدیل می‎کند که می‎تواند تحول خوبی در کشاورزی منطقه ایجاد کند.

 

وی یادآور شد: از دیگر پروژه‎های شهرستان دلفان ایستگاه پمپاژ اسماعیل‎آباد است که در جنوب دلفان قرار داشته و حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می‎تواند 1350 هکتار از اراضی کشاورزی را سیراب کند.

 

این مقام مسوول از دیگر پروژه‎های دلفان به ایستگاه پمپاژ گلوم بحری اشاره کرد و گفت: این ایستگاه در حال بهره‎برداری بوده و 12 حلقه چاه حهت تأمین آب شرب دلفان جهت رفع مشکلات مردم شهر تا افق 1400 احداث شده است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای در ادامه افزود: سد مخزنی تاج امیر که یکی از سدهای کم هزینه و اقتصادی است با حجم دریاچه 10 میلیون متر مکعب می‎تواند 1340 هکتار از اراضی را سیراب کند.

 

وی اعتبار اولیه را 15 میلیارد تومان عنوان کرد که در حدود یک میلیارد و 250 میلیون تومان آن جهت پنج کیلومتر جاده دسترسی هزینه شده است.