مشاهده گربه جنگلی در کوهدشت

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گربه جنگلی در کوهدشت دیده شد. به گزارش ایسنا، مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: گربه جنگلی یک گونه کمیاب گربه‌سان در منطقه مهله‌کوه شهرستان رومشکان با استفاده از دوربین‌های تله‌ای ثبت تصویر شده است. وی اظهار کرد: مشاهده گونه گربه جنگلی نشانگر غنای زیست محیطی در این منطقه […]

۶۱۲۵۴۴۶b-e3c6-4a8d-9e87-659121c639e1

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گربه جنگلی در کوهدشت دیده شد.

به گزارش ایسنا، مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: گربه جنگلی یک گونه کمیاب گربه‌سان در منطقه مهله‌کوه شهرستان رومشکان با استفاده از دوربین‌های تله‌ای ثبت تصویر شده است.

وی اظهار کرد: مشاهده گونه گربه جنگلی نشانگر غنای زیست محیطی در این منطقه بوده چراکه وجود این گونه برای اکوسیستم‌های جنگلی الزامی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد:گربه جنگلی در مقایسه با گربه وحشی دارای بدنی بزرگتر، پاهایی بلندتر، دم کوتاه تر و گوش هایی به نسبت بزرگتر است.

وی بیان کرد: در انتهای گوش‌های این حیوان همچنین موهای سیاه و بلندی وجود دارد و رنگ بدن این گربه در پشت بدن قهوه‌ای یا خاکستریِ متمایل به زرد است و زیر بدنش سفید متمایل به زرد است، طول سر و تنه گربه جنگلی بین ۶۰ تا ۹۶ سانتی متر است و دم حیوان به تنهایی ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر طول دارد.