وقتی حرف استاندار لرستان بر زمین می ماند/ پایان مهلت اجرای مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران کوهدشت و رومشکان

استان لرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار ویژه، به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود. با وجود این‌که دولت وعده‌های متعددی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزان لرستان داده است اما هنوز بخش قابل‌توجهی از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و این افراد گلایه‌مند هستند. امسال یکی از سال‌های موفق […]

img14113727

استان لرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار ویژه، به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود.
با وجود این‌که دولت وعده‌های متعددی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزان لرستان داده است اما هنوز بخش قابل‌توجهی از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و این افراد گلایه‌مند هستند.

امسال یکی از سال‌های موفق در بخش کشاورزی در زمینه برداشت محصولات استراتژیکی همچون گندم و جو بوده است و بر اساس آمارها بیش از ۴۴۰ هزار تن گندم و ۹۰ هزار تن جو از کشاورزان لرستانی توسط دولت خریداری شده است.

با وجود این‌که در ابتدا مسئولان وعده‌های متعددی برای پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات کشاورزان داده‌اند، اما تأخیر در پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

«هوشنگ بازوند» در گفتگو با همشهری در اواخر مردادماه ۹۵ در این رابطه بیان داشته است: تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.
بازوند در این گفتگو عنوان می‌کند: رایزنی‌های زیادی برای پرداخت هر چه سریع‌تر مطالبات گندم کاران استان انجام شده و حتی در دیدار با ریاست‌جمهور خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان لرستانی شدیم که البته وعده‌های مساعدی نیز داده شد.
این مقام مسئول می‌افزاید: با پیگیری‌های صورت گرفته کشاورزان لرستان در اولویت پرداخت قرار دارند و از همه ظرفیت خود برای پرداخت هر چه سریع‌تر این مطالبات استفاده خواهیم کرد.

img_20161009_141904

«والی آبباریکی» نماینده ی گندم کاران کوهدشت در گفتگو با خبرنگار کشکان، اظهارات تیرماه مهدی ملکی سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان در گفتگو با خبرگزاری ها مبنی بر پرداخت ۴۰ درصد مطالبات گندمکاران لرستان را تکذیب کرد. ملکی در آن زمان گفته بود: طبق آمار تا ۲۶ خردادماه تمام مطالبات پرداخت شده و طلب‎ها به صورت هر دو هفته یک بار داده می‎شود و مطالبات کشاورزان تا پایان تیرماه ظرف چند وقت اخیر پرداخت خواهد شد.

آبباریکی افزود: به عنوان مثال تا امروز ۱۸ مهرماه ۹۵ یک سوم طلب بنده پرداخت شده است و این یک ظلم و اجحاف آشکار در حق کشاورزان زحمت کش این دیار است.

این کشاورز عمده و با تجربه کوهدشتی با اشاره به حضور خود در جلسه ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار لرستان و مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان نماینده ی گندم کاران کوهدشت و رومشکان در مورخه ۹۵/۶/۲۷ بیان داشت: در همان جلسه مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت مبلغ دقیق پرداختی به گندم کاران کوهدشت و رومشکان مشخص شده و به فرمانداری و استانداری اعلام گردد و نیز مقرر شد تا مورخ ۹۵/۷/۸ کلیه مطالبات گندم کاران کوهدشت و رومشکان تسویه شود که تا کنون این وعده محقق نشده است.

لازم به ذکر است در صورتجلسه مورخه ۹۵/۶/۲۷ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسئول اجرای مصوبه مربوط به پرداخت مطالبات گندم کاران کوهدشت و رومشکان شرکت غله و بازرگانی لرستان به مسئولیت مهدی ملکی و مسئول پیگیری مصوبه فرمانداری کوهدشت به تصدی فردی بیرانوند تعیین شده است و با گذشت نزدیک به دو هفته از زمان مقرر اجرای مصوبه (۹۵/۷/۸) استاندار لرستان و دو نهاد مزبور باید دلایل عدم اجرای مصوبه را مستند و مستدل به اطلاع کشاورزان زحمت کش گندم کار کوهدشت و رومشکان برسانند.

پایگاه خبری کشکان آمادگی انتشار توضیحات مهندس بازوند استاندار لرستان، مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی لرستان و فرماندار کوهدشت در این رابطه را دارد.

img_20161009_135749

img_20161009_135904