شهرستان کوهدشت از لحاظ آب شرب در وضعیت منفی قرار دارد

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان گفت: شهرستان کوهدشت از لحاظ آب شرب در وضعیت منفی قرار دارد. به گزارش کشکان، مهندس کرموند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته به تناوب در حال از دست دادن چاه‌های شرب در محدوده شهر کوهدشت هستیم. وی ادامه داد: هم اکنون […]

۵۱۵۸۹

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان گفت: شهرستان کوهدشت از لحاظ آب شرب در وضعیت منفی قرار دارد.

به گزارش کشکان، مهندس کرموند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته به تناوب در حال از دست دادن چاه‌های شرب در محدوده شهر کوهدشت هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در کوهدشت وضعیت خوبی نداریم و امروز بدترین روزهای سال را در این شهرستان سپری می کنیم.

کرموند یادآور شد: حتی چاه‌هایی که در این شهرستان حفر کردیم پس از مدتی به گل رسیده است.

وی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای کوهدشت شود، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته تاکنون ۴ چاه که ۲۵ درصد ظرفیت منابع آب این شهرستان بوده را از دست داده ایم که علت عمده این مشکل فرو نشست زمین بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه افت سطح چاه‌ها کاملا مشهود است و در کوهدشت به سمت نابودی می‌روند، بیان کرد: باید ۶ چاه برای شهرستان کوهدشت حفر و وارد مدار شود که برای این مهم ۱۲ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان تاکید کرد: چنانچه این مهم عملیاتی نشود سال آینده باید آب شرب در کوهدشت جیره‌بندی شود.

وی با بیان اینکه حتی یک شهر از آب‌ سدهای لرستان استفاده نمی‌کند، اضافه کرد: سد هاله در کوهدشت به چه منظوری ساخته شده است. یکی از ظلم‌هایی که به استان شده این است که از آب هیچ کدام از سدها استفاده نشده است.

این مسئول بیان کرد: آب زیرزمینی در کوهدشت جواب نمی‌دهد، چاه‌ها در این شهرستان در حال خارج شدن از مدار هستند.

کرموند افزود: در حال ویدئو متری کردن چاه‌ها هستیم اما این مهم زمانبرو هزینه بر است.

 

مرجع: ایسنا