کتاب «جوان و تربیت» تالیف نماینده ولی فقیه در لرستان رونمایی شد

کتاب «جوان و تربیت» تالیف آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد طی آیینی در نمایشگاه سراسری کتاب لرستان رونمایی شد. به گزارش کشکان، نماینده ولی فقیه در لرستان شب چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب ‘جوان و تربیت’ گفت: این کتاب شرح نامه ۳۱ نهج البلاغه […]

۴۰۷۷۴۳_orig

کتاب «جوان و تربیت» تالیف آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد طی آیینی در نمایشگاه سراسری کتاب لرستان رونمایی شد.

به گزارش کشکان، نماینده ولی فقیه در لرستان شب چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب ‘جوان و تربیت’ گفت: این کتاب شرح نامه ۳۱ نهج البلاغه امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) است که در ۴۵ فراز با موضوعات مختلف تربیتی تدوین شده است.
وی با بیان اینکه کتاب ‘جوان و تربیت’ حاصل ۴۰ تا ۵۰ جلسه شرح نامه ۳۱ امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) است که در جمع مدیران استان برگزار شده و با توصیه استاندار در قالب این کتاب تدوین شده، افزود: در بخش های مختلفی از این نامه مظلومیت و غربت امام علی (ع) بعد از ماجرای جنگ صفین که امام سستی ها، بدعهدی ها، عهدشکنی ها و قرآن بر سر نیزه کردن ها را می توان حس کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تمام این بدعهدی ها و سستی ها حضرت علی (ع) را وادار کرد که در قالب نامه ۳۱ نهج البلاغه تمام درد دلش خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) را بنویسد. البته بزرگترین مصیبت این است که انسان به مانند امام علی (ع) حرف برای گفتن داشته باشد اما مخاطبی برای شنیدن نباشد.
وی از نهج البلاغه به عنوان یکی از معجزات امام علی (ع) نام برد و اظهار کرد: مطالعه کتاب ‘جوان و تربیت’ توسط مربیان و خانواده می تواند نقش به سزایی را در تربیت فرزندان ایفا کند.
گفتنی است؛ رونمایی از کتاب ‘جوان و تربیت’ با حضور استاندار لرستان در نمایشگاه کتاب استان لرستان در خرم آباد انجام شد.
همچنین نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان به صورت جداگانه از غرفه های نمایشگاه کتاب استان لرستان که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برپا شده بازدید کردند.

 

مرجع: ایرنا