برگزاری روز ملی خانواده در بهزیستی لرستان+ تصاویر

آیین گرامیداشت روز ملی خانواده با حضور جمع کثیری از مدیران دستگاه های اجرایی استان و تجلیل از زنان موفق و برگزیده تحت پوشش در ستاد بهزیستی برگزار شد. به گزارش کشکان، در آستانه روز ملی خانواده و تکریم سالمندان ، آیین گرامیداشت این روز به میزبانی بهزیستی و با حضور مدیر کل بهزیستی استان […]

unnamed3

آیین گرامیداشت روز ملی خانواده با حضور جمع کثیری از مدیران دستگاه های اجرایی استان و تجلیل از زنان موفق و برگزیده تحت پوشش در ستاد بهزیستی برگزار شد.

به گزارش کشکان، در آستانه روز ملی خانواده و تکریم سالمندان ، آیین گرامیداشت این روز به میزبانی بهزیستی و با حضور مدیر کل بهزیستی استان ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار ، مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از معاونین و کارشناسان بهزیستی و دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار و از تعدادی بانوی موفق و نخبه تقدیر شد.

” دکتر اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش و تبریک هفته نیروی انتظامی، هفته سالمند و روز ملی خانواده، گفت: ۸ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند که بین ۳۰ تا ۴۰ سال آینده این آمار به ۲۵ درصد می رسد. بنابراین باید برای مقابله با تهدیدها دارای برنامه علمی و تخصصی باشیم.

unnamed2

وی با تبیین سیر تکاملی خانواده از گسترده تا هسته ای افزود به علت گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت وآپارتمان نشینی نقش سالمندان کمرنگ شده است، البته با تاکیدات دین مبین اسلام احترام به سالمندان در بین مردم وجود دارد اما تغییر در ساختار خانواده ها ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به نقش اساسی و موثر خانواده در شخصیت انسان گفت: روانشناسان و جامعه شناسان بر این مسئله تاکید دارند که خانواده نقش بی بدیل در راه تربیت انسان دارد و این بیانگر اهمیت و حساسیت جایگاه خانواده در شکل گیری شخصیت انسان بعنوان زیرساخت اساسی اجتماعی، خانواده است.

دکتر حیدری خانواده صالح و مستحکم را سبب تحویل انسانهای مفید، سالم و توسعه یافته به جامعه دانست و افزود: اگر خانواده ای دچار چالشی شود، تمام اعضای آن خانواده ،مخصوصاً فرزندان دچار مشکل خواهند شد. وی در ادامه افزود: خانواده فقط محل ارضای نیازهای مادی نیست بلکه باید به نیازهای معنوی و روانی مستمر آن نیز توجه جدی داشت.

“محمد قاسم ولیزاده” مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم از اقدامات بهزیستی لرستان بواسطه برگزاری مناسبت های اجتماعی و تخصصی تقدیر کرد و گفت: همراه بودن خانواده امام حسین (ع) در قیام عاشورا یک راهبرد استراتژیک درحفظ حریم و تکریم خانواده بوده است

unnamed

وی در ادامه افزود: همواره خانواده یکی از اولویت ها در توفیق یا عدم توفیق نقش خانواده در پیدایش و کاهش آسیب های اجتماعی موثر بوده است و عدم آگاهی و بینش خانواده ها می تواند منجر به پیدایش آسیب های اجتماعی شود.

“دکتر حسین مهرداد” استاد دانشگاه نیز با تبیین ویژگی های خانواده در تربیت صحیح فرزندان افزود: ماهیت زندگی سنتی ما دگرگون شده و امروزه خیلی از ارزشهای فرهنگی ما تغییر هویت پیدا کرده و این مسئله منجر به بیگانگی فرزندان ما با فرهنگ اصیل و غنی خود شده که این موضوع ،خود از آسیب های اجتماعی مهم بشمار می رود.

شایان ذکر است در این آیین گروه بین المللی همخوانی و مدیحه سرایی نجم الهدی به سرپرستی “محمد عربان” به اجرای برنامه پرداختند و در پایان ازتعدادی زن موفق و سپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در زمینه های علمی ، کارآفرینی ، فرهنگی ، اجتماعی و … با اهداء لوح  هدایایی تقدیر بعمل آمد.

خاطر نشان میشود در حاشیه این مراسم نمایشگاه تولیدات گرو ه های همیار تحت پوشش بهزیستی از قبیل نان محلی،آش محلی و بسته بندی حبوبات بر پا شد ،که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.