ما و تلویزیون GEM

کرم‌رضا تاج‌مهر- سرویس فرهنگی: اگر تا دیروز سریال‌های آبکی تلویزیون GEM باعث شده بود این تلویزیون مخاطب داشته باشد، دیگر این گونه نیست و آن‌ها در همه‌ی حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که نتیجه‌اش گسترش این تلویزیون به شبکه‌های مختلف و افزایش مخاطبانش بوده است. تلویزیون GEM اعلام می‌کند برای حمایت از هنر و هنرمندان ایرانی تبلیغ […]

کرم‌رضا تاج‌مهر- سرویس فرهنگی: اگر تا دیروز سریال‌های آبکی تلویزیون GEM باعث شده بود این تلویزیون مخاطب داشته باشد، دیگر این گونه نیست و آن‌ها در همه‌ی حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که نتیجه‌اش گسترش این تلویزیون به شبکه‌های مختلف و افزایش مخاطبانش بوده است.
تلویزیون GEM اعلام می‌کند برای حمایت از هنر و هنرمندان ایرانی تبلیغ فیلم، نمایش، کتاب، موسیقی، صنایع دستی و… در شبکه‌های این تلویزیون مجانی است! (آیا وسوسه‌انگیز نیست؟

واکنش مسئولان ما به این اقدام: «تهیه‌کنندگانی که فیلم‌شان را از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ کنند، ممنوع‌الکار می‌شوند»! مانند همیشه دستوری و خشن!gem-tv-شبکه-جم-تی-وی

در اقدامی دیگر، همین تلویزیون GEM مدت‌هاست میان‌برنامه‌هایی را با عنوان حمایت از کالای با کیفیت ایرانی راه انداخته که انصافا تاثیرگذار هستند و ترغیب‌کننده!

البته هنوز واکنشی از سوی مسئولان ما نسبت به این بخش ابراز نشده است!

پرسش: رسالت صدا و سیمای خودمان در قبال این دو مسأله چیست؟ چگونه اقدام می‌کند؟ و کیفیت و تاثیرگذاری برنامه‌هایی که در این دو حوزه می‌سازد، چگونه است؟

یادآوری: نه نگارنده و نه خیلی از هم‌وطنان، تمایلی به دنبال کردن برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون GEM نداریم و این نوشته هم تبلیغی برای آن‌ها نیست! اما خوب است واقع‌بین باشیم و بدانیم چرا کم می‌آوریم؟

چرا هزینه کردن‌ها و برنامه‌ریزی‌های مان جواب نمی‌دهد؟ باید چه کنیم و از چه چیزهایی بپرهیزیم!

 

مرجع: کاسیت