(تصاویر) آتش سوزی گسترده جنگل های بلوط پلدختر و رومشکان/ آتش پس از دو روز مهار شد!

پس از دو روز آتش سوزی در جنگل های شهرستان های پلدختر و رومشکان در استان لرستان بعدازظهر امروز حریق مهار شد. محمد محمدی نژاد فرماندار شهرستان رومشکان در سخنانی با اشاره آتش سوزی در جنگل های شهرستان رومشکان اظهار داشت: از روز گذشته که آتش سوزی شروع شده از طریق شبکه های مجازی، بلندگوی […]

پس از دو روز آتش سوزی در جنگل های شهرستان های پلدختر و رومشکان در استان لرستان بعدازظهر امروز حریق مهار شد.

محمد محمدی نژاد فرماندار شهرستان رومشکان در سخنانی با اشاره آتش سوزی در جنگل های شهرستان رومشکان اظهار داشت: از روز گذشته که آتش سوزی شروع شده از طریق شبکه های مجازی، بلندگوی مساجد، دهیاران و بخشداران مردم را به مشارکت برای مهار آن دعوت کردیم.

وی با اشاره به حضور مردم از مناطق مختلف رومشکان و پلدختر برای مهار این آتش سوزی عنوان کرد: همچنین ستاد بحران، ادارات، سازمانهای مردم نهاد و دوستدار طبیعت برای اطفای این آتش سوزی حضور داشتند و این آتش سوزی بعداظهر امروز مهار شد.

فرماندار شهرستان رومشکان با بیان اینکه با این وجود با توجه به صعب العبور بودن منطقه، تراکم بالای جنگل و گیاهان باید مراقبت کنیم که کنده های آتش گرفته غلط نخورند و ایجاد آتش سوزی جدیدی نکنند گفت: تا کنون نزدیک به ۱۰ سورتی پرواز بالگرد برای اعزام نیرو و مهار آتش سوزی در جنگلهای رومشکان صورت گرفته و ۱۵۰ نفر به این منطقه اعزام شدند.

محمدی نژاد با بیان اینکه دلیل این آتش سوزی عامل انسانی بوده است تصریح کرد: برای برآورد میزان خسارت های وارد شده به منطقه در اثر این آتش سوزی منابع طبیعی در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه نیروها به صورت آماده باش در این منطقه حضور دارند گفت: این آتش سوزی از بعداظهر دیروز از شهرستان پلدختر آغاز شده که در ساعات پایانی شب به مرز جنگل های شهرستان رومشکان رسید.

فرماندار شهرستان رومشکان آتش سوزی در جنگل های پلدختر مهار شد گفت: با این وجود ممکن است تنه درختان دوباره آتش گرفته و هر آن احتمال این بوده که در هر منطقه ای آتش شعله ور شود.

عکس: علی اصغر سوری/ کشکان

DSC_4014DSC_4085DSC_4163DSC_4164DSC_4169DSC_4269DSC_4331