روزنامه‌نگاری به فضای جدید نیاز دارد/ فرهنگ سرآمد داشته‌های لرستان

روزنامه نگار و پژوهشگر لرستانی گفت: روزنامه نگاری به فضای جدید نیاز دارد و این فضا با خلاقیت شما شکل می گیرد.

n00198776-b

به گزارش کشکان، سید فرید قاسمی شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی رسانه و فرهنگ با اشاره به اینکه سرآمد داشته های ما فرهنگ است، اظهار داشت: نکته ای که در رسانه های لرستان می بینیم که به دو رده برای اداره و برای مردم تقسیم شده اند.

وی با بیان اینکه در رده اول عده ای زحمت می کشند برای مسئولان فقط کار می کنند، تصریح کرد: این رسانه ها اصلا نگاهی به مردم ندارند و اساساً مخاطب محور به آن معنایی که داریم نیستند.

این روزنامه نگار و پژوهشگر لرستانی با تاکید بر اینکه این گونه رسانه ها مسئول محور هستند، افزود: مرز بین خبر و آگهی را مخدوش کرده اند و این موضوع در کوتاه مدت ممکن است روزگارشان را آباد کند اما در دراز مدت به حیات حرفه ای آنها ضربه می زند.

قاسمی با اشاره به اینکه جای روستاها در نشریات محلی کجاست و چرا نباید ستونی به نام روستا در نشریه داشته باشیم گفت: مشکلات و توانمندی های روستاها باید در نشریات بیان شود.

وی با بیان اینکه مردم در نشریات حضور ندارند و مخاطبان هم تا خود را در نشریات نبینند با آن ارتباط برقرار نمی کنند، تصریح کرد: ستون هایی به نام مشاغل باید تهیه شود و کسانی که مایحتاج مردم را تامین می کنند باید در نشریه دیده شوند.

این روزنامه نگار و پژوهشگر لرستانی با تاکید بر اینکه باید ستون هایی در نشریه برای کوچه و محله داشته باشیم افزود: داشته های فرهنگی را برای هویت یابی عده ای که تلاش می کنند بگویند با زاد و بوم خود قهر هستند را معرفی و بیان کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه افرادی سعی دارند اگر به شهری دیگر رفتند اصالت خود را فراموش کنند، اظهار داشت: باید دائما در سرمقاله ها و مطالب هویت فرهنگی را یادآور شویم و بگوییم اگر شاخه پرباری هستید هم تا زمانی ثمر می دهید که به ریشه وصل هستید.

وی با بیان اینکه جهان امروز جهان تاثیر گذاری است نه تاثیر پذیری تصریح کرد: هرچه بومی تر باشید جهانی تر هستید.

این  روزنامه نگار و پژوهشگر لرستانی با اشاره به اینکه چرا بخشی در نشریه را به عکس خویش انداز افراد اختصاص نمی دهید، افزود: به این روش نشریه یک آرشیو مجانی برای خود درست می کند و این عکس ها تا سالها در آن خانواده یادگار می ماند.

قاسمی با تاکید بر اینکه برای نشریه خود به فکر ساختار باشید و تعریف از رسانه خود داشته باشید، ادامه داد: روزنامه نگاری به فضای جدید نیاز دارد و این فضا با خلاقیت شما شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه از خبرنگار نباید توقع داشت آگهی یاب شود افزود: شان خبرنگار بالاتر از یک ویزیتور است.

این روزنامه نگار و پژوهشگر لرستانی گفت: رسانه نگاری لرستان نباید خصومت آفرین باشد و همدلی و مهر را در استان باید دامن بزند و داشته های استان را از گذشته تا امروز یادآور شود.