ساخت سد معشوره باعث خشک شدن کشاورزی پلدختر می‌شود

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ساخت سد معشوره با مشخصات فنی مدنظر مخالف هستیم و مراتب اعتراض خود را به وزارت نیرو انتقال داده‌ایم. سید حمیدرضا کاظمی عصر دوشنبه ۱۸ مرداد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: به دلیل تغییر در مشخصات فنی سد معشوره این طرح هیچ منافع‌ای که […]

IMG_2708

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ساخت سد معشوره با مشخصات فنی مدنظر مخالف هستیم و مراتب اعتراض خود را به وزارت نیرو انتقال داده‌ایم.

سید حمیدرضا کاظمی عصر دوشنبه ۱۸ مرداد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: به دلیل تغییر در مشخصات فنی سد معشوره این طرح هیچ منافع‌ای که برای جنوب لرستان ندارد هیچ، بلکه باعث صدمه زدن به قطب کشاورزی استان و در نتیجه بیکاری هزاران نفر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سد معشوره در ابتدا سد دو منظوره  بوده است، بیان کرد: هدف از ساخت  سد معشوره ذخیره یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب برای چرخاندن توربین و تولید برق بوده است اما بعد از مدتی با تغییر مشخصات فنی آب‌گیری این سد محدود‌تر شده و این مهم در آن به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا زمانی‌که منافع این سد برای عموم مردم منطقه خصوصا مردم حوزه انتخابیه پلدختر تامین نشود با احداث این سد مخالف هستیم.

کاظمی تاکید کرد: اگر این سد به ضرر مردم  پلدختر نیست مسؤولان استانی طی یک برنامه تلویزیونی مردم جنوب لرستان را از ساخت این سد توجیه کنند.

وی مطالعه دقیق و کار کارشناسی را لازمه به ثمر نشستن طرح‌ها و پروژه‌ها  دانست و گفت: احداث سد معشوره بدون مطالعه و کار کارشناسی صورت گرفته و یکی از موارد آن فراموش کردن منافع جنوب لرستان و خشک شدن کشاورزی پلدختر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: کشکان مایه حیات زندگی مردم پلدختر است و خشک شدن آن در سال گذشته باعث خسارت سنگینی به محیط زیست و کشاورزی این منطقه شد.

این مسؤول کاشت بی‌رویه برنج در بالادست دریاچه کشکان را یک تهدید جدی برای آن دانست و افزود: تغییر الگوی کشت و مدیریت در مصرف آب از جمله راهکارهای مقابله با کم‌آبی است.