تجلیل یا تحقیر؟!/ مراسم روز خبرنگار در خرم آباد برگزار شد/ استانداری لرستان و خبرنگاران نورچشمی+ تصاویر

روز یکشنبه ۱۷ مردادماه آیین نکوداشت روز خبرنگار با حضور مدیران مسئول و خبرنگاران رسانه های لرستان در سالن اجتماعات مجتمع شهید آوینی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد. مراسمی که فقط چند سخنرانی بود و با اجرای چند تصنیف لری توسط مراد بداق و صرف ناهار در مجتمع لاله خرم آباد به کار خود پایان داد. […]

IMG_4107

روز یکشنبه ۱۷ مردادماه آیین نکوداشت روز خبرنگار با حضور مدیران مسئول و خبرنگاران رسانه های لرستان در سالن اجتماعات مجتمع شهید آوینی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

مراسمی که فقط چند سخنرانی بود و با اجرای چند تصنیف لری توسط مراد بداق و صرف ناهار در مجتمع لاله خرم آباد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار کشکان، برنامه ای که قرار بود آئین تجلیل از زحمات بی دریغ یک ساله خبرنگاران استان باشد و خستگی را از ذهن و تن رنجورشان به در کند، باعث دلگیری آنان شد. البته به جز خبرنگارانی که چون سال گذشته در روزهای آینده به صورت ویژه توسط استانداری لرستان تجلیل خواهند شد!

این دومین سال پیاپی است که در دوران مدیریت شیخ حنان مدیرکل اصلاح طلب! فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، خبرنگاران استان به جای تجلیل، تحقیر می شوند! سال گذشته نیز با کشاندن خبرنگاران از شهرستان های استان به هتل سالیز در خرم آباد طعامی بی کیفیت به آن ها دادند و بدون دادن حتی یک لوح تقدیر خشک و خالی آن ها را روانه ی خانه و دیارشان کردند تا یک سال دیگر بدون هیچ دلگرمی کار سخت و طاقت فرسا و بی مزد و منتشان را ادامه دهند.

IMG_4118

از مجموعه استانداری لرستان نیز، نه تنها استاندار لرستان در برنامه حضور نیافت، بلکه سید سعید شاهرخی معاون سیاسی استانداری، بعد از سخنرانی خود همچون مراسم سال گذشته سالن را ترک کرد. گویا نمایندگان دولت تدبیر و امید در استان لرستان انرژی خود را برای برنامه تجلیل از «خبرنگاران استانداری لرستان» گذاشته اند!

برنامه ی ویژه ی استانداری لرستان برای تعدادی خبرنگار خاص در روزی غیر از ۱۷ مرداد توهین و دهن کجی به خبرنگاران مستقل و پرتلاشی است که با مشی اصلاح طلبانه، حاضر نبوده و نیستند قلم خود را به غیر از واقعیت و حقیقت بر صفحه های کاغذ حقیقی و مجازی بگردانند. اینگونه رفتارها شایسته ی دولت تدبیر و امید و نمایندگان آن در استان لرستان نیست که با شعارهای اصلاح طلبانه و نفی دروغ، ریا و تبعیض شایع در دولت مهرورزان توانست با رأی قاطع اصلاح طلبان سبد آراء خود را پر کرده و قدرت را به دست گیرد.

بر اساس اطلاعات خبرنگار کشکان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مجموعه استانداری لرستان به پیشنهاد خانه مطبوعات استان در خصوص نحوه ی تجلیل از خبرنگاران نیز توجه نکرده اند. تصویر زیر در قالب طنز که در فضای مجازی منتشر شده به همین موضوع اشاره دارد.

IMG_20160807_221308

سخنان حبیب اله خجسته پور که از ابتدا تا انتهای مراسم در سالن حضور داشت و خود سابقه ی فعالیت مطبوعاتی و حضور در تحریریه «بیان لر» را دارد با استقبال خبرنگاران همراه شد. او در سخنانی کوتاه گفت: بهتر بود در روز خبرنگار مقامات و مسئولین در ردیف‌های عقب‌تر صندلی‌ها بنشیند و در یک حرکتی نمادین خبرنگاران در این روز در ردیف اول بنشینند. او از خبرنگاران و رسانه های استان خواست پای کار باشند و اجازه ندهند هر کانال بی نام و نشانی در تلگرام نام و آبروی خبرنگار را به خطر بیاندازد.

IMG_4143

جالب است عزت اله چنگایی پیشکسوت عرصه ی مطبوعات استان که به عنوان تنها نماینده ی خبرنگاران پشت تریبون رفت بعد از این که در عرض چند دقیقه به مشکل امنیت شغلی خبرنگاران و شیوه نادرست برخورد دستگاه های دولتی با مطبوعات در بحث وصول مطالباتشان اشاره کرد خطاب به دکتر حنان گفت: چشم جناب حنان حرف هایم را کوتاه می کنم به ساعتتان نگاه کردید!

IMG_4147

برادر شهید صارمی نیز در خصوص ضرورت ولایتمداری رسانه ها و مسئولیت پذیری‌شان دقایقی سخن گفت.

سخنان جذاب خجسته پور، گلایه های مادر شهیدان علیرضا و غلامرضا حیدریان در خصوص عدم نامگذاری معابر خرم آباد به نام دو شهید خبرنگار و اینکه چرا بعد از ۳۴ سال قبر فرزندش باید از سیمان باشد؟ پس این بودجه ها کجا می رود؟! تأیید این سخنان و گلایه ها توسط آیت الله میرعمادی نماینده ی ولی فقیه در استان و تأکید ایشان بر تولید نشریات تخصصی و البته اجرای زیبای گروه موسیقی به ویژه آوای مراد بداق و نوای سرنای احسان عبدی پور بخش های قابل توجه این مراسم بودند.

IMG_4175

حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به جای ارائه چند تذکر و نصیحت پدرانه می توانست مقدمات تجلیل حداقلی از خبرنگاران استان را در این مراسم فراهم کند.

هشدارهای وی در خصوص ضرورت توجه به آموزش خبرنگاران و برگزاری کارگاه های آموزشی، م الف آگهی های دولتی، تخصص و تجربه در صدور مجوز رسانه ها، کیفیت کار سایت های خبری، اخذ مجوز سایت های خبری بدون مجوز، مرز بین نقد و تخریب، ضوروت تفکیک وظایف عوامل یک رسانه و … شعارهای تکراری و زیبایی هستند که سال هاست اجرایی نشده و تا زمانی که مجریان قانون خود در حال دور زدن قانون و یا دست کم کنار آمدن با موارد تخلف هستند به راحتی عملیاتی نخواهند شد.

IMG_4120 IMG_4128 IMG_4132 IMG_4139 IMG_4152 IMG_4176 IMG_4180