اعتبارات ما بیشتر صرف تولید واحدهای بیکاری شده تا واحد اشتغال!/ انتخاب مدیران گوسفند قربانی نیست که بخواهیم آن را تقسیم کنیم!

محمد بیرانودی گفت: اعتبارات ما بیشتر صرف تولید واحدهای بیکاری شده است تا واحدهای اشتغال. به گزارش خبرنگار کشکان از خرم آباد، نماینده ی مردم خرم آباد و چگنی در مجلس دهم در نشست خبری که جمعه ۱۵ مرداد ۹۵ به مناسبت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان لرستان در خانه معلم […]

IMG_20160806_145725

محمد بیرانودی گفت: اعتبارات ما بیشتر صرف تولید واحدهای بیکاری شده است تا واحدهای اشتغال.

به گزارش خبرنگار کشکان از خرم آباد، نماینده ی مردم خرم آباد و چگنی در مجلس دهم در نشست خبری که جمعه ۱۵ مرداد ۹۵ به مناسبت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان لرستان در خانه معلم خرم آباد برگزار گردید ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: هرجایی احساس کردید که سهمی از اهل رسانه بر زمین مانده به بنده دستور بفرمایید تا پیگیری های لازم را انجام دهم.

وی ادامه داد: ما اصلاح طلبان و اصولگراها می خواهیم در راستای خدمت بهتر به مردم تلاش کنیم. ما نمایندگان در زمینه خدمت رسانی به عام متحد و هم صداییم.
دکتر بیرانوندی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به مشکل اشتغال حوزه انتخابیه اش بیان نمود: متاسفانه اعتباراتی که در طول سالیان باید صرف ایجاد واحدهای تولید اشتغال می شدند بیشتر صرف تولید واحد های بیکاری شدند.
وی در ادامه به تعریف صحیح کار پرداخت و افزود: بر خلاف سایر نقاط کشور در استان و شهر ما کار به شکل درستی تعریف نشده و متاسفانه هنوز هم بسیاری از مردم ما کار را در مشغول شدن پشت میز ادارات می دانند که در زمان فعلی این تعریف منسوخ شده است.

دکتر بیرانوندی وعده داد علاوه بر اینکه رابط بین مردم و مسئولین باشد در راستای ایجاد فرهنگ سازی مناسب هم تلاش کند و افزود: همه ی ما در خرم کردن خرم آباد کم کاری کرده ایم و باید از این پس تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه گفت: ارتقای هرچه بهتر علم و دانش خبرنگاران می تواند نقشی مهم و کلیدی در برطرف کردن مشکلات مردم داشته باشد و از شما عزیزان انتظار دارم که هرجایی احساس کردید که سهمی از اهل رسانه بر زمین مانده به بنده دستور بفرمایید تا پیگیری های لازم را انجام دهم.
دکتر بیرانوندی با اشاره به بخش کشاورزی و اینکه استان لرستان به عنوان یک استان دارای پتانسیل بالای کشاورزی در کشور مطرح است افزود: حدود۲۲٪ از زمین های کشاورزی استان آبی هستند که این یعنی نصف میانگین کشوری و اینکه از حدود ۱۲/۵ میلیارد متر مکعب آب استان بیش از ۱۱ میلیارد متر مکعب آن خارج می شود که همین امر سبب می شود که فعلا به جای رسیدن به آرمان شهر مورد نظرمان به دنبال رسیدن به میانگین های کشوری باشیم.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورد عزل و نصب مدیران اجرایی بیان نمود: بنده بر این باورم که ما نمایندگان نباید در این حوزه دخالت کنیم ولی اگر مدیری در حال عزل یا نصب بود می توانیم نظر دهیم که مدیر مطروحه برای این سمت مناسب است یا نه و باید اشاره کنم که انتصاب مدیران دولتی گوسفند قربانی نیست که بخواهیم آن را با یک دیگر تقسیم نماییم. البته از مسئولین ارشد استان هم انتظار داریم که از مدیران زیر مجموعه خود بخواهند در جهت مسائل غیر کاری مدیری را عزل یا نصب ننمایند بلکه تغییرات در راستای تبدیل به احسن صورت بگیرد.

IMG_20160806_145752

وی افزود: در زمینه ی رفع بخشی از مشکل اشتغال با استفاده از برنامه های کوتاه مدت باید بگویم که در این زمینه نیاز به راه اندازی بنگاه های زودبازده داریم و اگر افراد دارای صلاحیت در جهت راه اندازی این بنگاه ها تلاش کنند بنده هم در راستای تسریع در اهدای تسهیلات به آن ها تلاش های لازم را انجام می دهم.

بیرانوند گفت: در حوزه ی سیاسی ما اصلاح طلبان و اصولگرایان می خواهیم در راستای خدمت بهتر به مردم تلاش کنیم و همانگونه که می دانید این تکثر نگاه در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران به شکل کامل تعریف شده است پس نباید زمانی که در این رقابت شکست خوردیم قاعده بازی را بر هم زنیم.

دکتر بیرانوندی در مورد اقتصاد مقاومتی در استان بیان کرد: مردم از قرار گرفتن لرستان در بین ۳ استان پایلوت طرح اقتصاد مقاومتی خوشحال شدند و معتقدیم که این امر که با سیر رو به رشد سفر وزرا به استان همراه شده یک فرصت طلایی محسوب می شود و ما می توانیم بسیاری از مشکلاتمان را از این طریق رفع کنیم. ایشان به عنوان نمونه به تایید رساندن طرح ایجاد منطقه ۴ شهرداری خرم آباد و پیگیری مشکل راه های سپید دشت با استفاده از فرصت حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اشاره کرد.

نماینده مردم خرم آباد افزود: ما اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی همراه گردد که بنده آقای استاندار را در این زمینه فردی توانمند و بی نظیر می دانم.

ایشان در ادامه اضافه کرد: با بسیاری از مدیران فعلی استان رفاقت دیرینه دارم اما بر این باورم که حساب خدمت رسانی به مردم از این رفاقت جداست و من این خدمت رسانی را اولویت اصلی می دانم.

وی در مورد روال به ثمر نشستن طرح آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک هم گفت: در ابتدا قرار بود که بنده و آقای ملکشاهی راد برای پیگیری این موضوع برویم ملاقات آقای انصاری معاون رییس جمهور که با توجه به اینکه بنده از طریق کانال های ارتباطی شخصی خودم با دولت این بحث را پیگیری کردم دیگر نیازی به دیدار با آقای انصاری نشد.

دکتر بیرانوندی در پایان بیان نمود: درست است که ما نمایندگان در زمینه عزل و نصب مدیران دولتی با هم تفاوت دیدگاه داریم که به بنده هم حامی انتصاب مدیران حامی دولت هستم اما در زمینه خدمت رسانی به عام متحد و هم صداییم.

 

گزارش و عکس: مجید بیرانوند- کشکان