برخی سیاسیون به دنبال اختلاف و فتنه هستند/ اجازه نمی دهم با ساخت سد معشوره به پلدختر ضربه بزنند

سید حمید رضا کاظمی گفت: روا نیست که سیاسیون به جای دفاع از منافع مردم تمرکز مسئولین و نماینده مردم را جهت رفع مشکلات مردم و حل معضل بیکاری جوانان برهم زده و به دنبال اختلاف و فتنه باشند. محور اصلی ما بحث جابجایی و تغییر افراد نیست بلکه بحث اصلی توسعه و رفع چالش […]

photo_2016-08-05_19-40-44

سید حمید رضا کاظمی گفت: روا نیست که سیاسیون به جای دفاع از منافع مردم تمرکز مسئولین و نماینده مردم را جهت رفع مشکلات مردم و حل معضل بیکاری جوانان برهم زده و به دنبال اختلاف و فتنه باشند. محور اصلی ما بحث جابجایی و تغییر افراد نیست بلکه بحث اصلی توسعه و رفع چالش بیکاری است لذا جریانات سیاسی نباید فکر مسئولین را بی جهت اشغال کنند. فتنه گری و حاشیه سازی و دیدارهای مکرر با استاندار و مدیران استانی ماجراجویی است و فعالیتی در راستای توسعه شهرستان محسوب نمی شود.

به گزارش کشکان، صبح روز جمعه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از اهالی رسانه شهرستان گفت: حل مشکلات و توسعه پلدختر در گرو وحدت، برادری وهمدلی است.

سید حمید رضا کاظمی با اشاره به شرایط کنونی خاورمیانه و جامعه بین الملل تصریح کرد:توطئه های زیادی بر علیه نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت که تا امروز هم ادامه دارد آنچنان که غرب در ادامه این توطئه ها داعش را بر فضای جهان اسلام حاکم کرد تا به مسلمانان ضربه بزند.

وی ظهور داعش را محصول پول نفتی کشورهای عربی و سلاح و فکر غربی ها برشمرد و با بیان اینکه توطئه داعش وسیله ای برای انحراف اذهان از مسئله صهیونیسم ودر اصل هدفی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی بود اظهار داشت: این توطئه ها همه با درایت مقام معظم رهبری خنثی شد والان جمهوری اسلامی به عنوان تنها مدافع برحق مسلمانان جهان معرفی شده است.

کاظمی نظام جمهوری اسلامی را دارای پشتوانه عظیم مردمی دانست وبا اشاره به بحث مذاکرات هسته ایی خاطر نشان کرد: هدف غرب این بود که بگویند جمهوری اسلامی اهل گفت وگو وتعامل نیست تا با این نقشه ها ایران را منزوی کنند ولی باظهور برجام ومدیریت مقام معظم رهبری غرب فهمید که ایران تسلیم خواسته های غیر حق آنها نخواهد شدوراه به جایی نخواهند برد.

رسانه ها در جهت وحدت مردم گام بردارند

وی در ادامه به اهمیت نقش رسانه ها در راستای توسعه جامعه پرداخت وبا بیان اینکه هدف همه باید خدمت به مردم ونظام باشد تاکید کرد: خبرنگاران واهالی رسانه یکی از پایه های وحدت بخش جامعه هستند وچون مردم به رسانه ها توجه می کنند لذا اهل قلم باید سعی کنند درجهت وحدت مردم قدم بردارند وبه دنبال ایجاد شکاف نباشند.

کاظمی با بیان اینکه حل مشکلات مردم وقرار گرفتن پلدختر در روند توسعه تنها در گرو وحدت ، برادری وهمدلی تمام اقشار مردم وطبقات مختلف جامعه است یادآور شد: بنده خود را نماینده همه مردم می دانم وچه آنها که به من رای داده اند وچه کسانی که به من رای نداده اند را موکل خود می دانم وپاسخگوی مطالبات همه مردم هستم.

وی مردم پلدختر را صاحب فرهنگ و اصالت عنوان کرد و با بیان اینکه اصحاب رسانه خروجی فرهنگ همین مردم هستند اظهار داشت: هم بنده به عنوان نماینده وهم رسانه ها باید در جهت وحدت مردم گام برداریم و خبرنگاران باید به گونه ایی قلم بزنند که رضایت خدا در آن باشد.

برخی سیاسیون به دنبال اختلاف و فتنه هستند

کاظمی با اشاره به معضل بیکاری در لرستان و شهرستان پلدختر ونرخ بالای آن گفت: روا نیست که سیاسیون به جای دفاع از منافع مردم تمرکز مسئولین ونماینده مردم را جهت رفع مشکلات مردم وحل معضل بیکاری جوانان برهم زده وبه دنبال اختلاف و فتنه باشند.

وی تصریح کرد: محور اصلی ما بحث جابجایی و تغییر افراد نیست بلکه بحث اصلی توسعه ورفع چالش بیکاری است لذا جریانات سیاسی نباید فکر مسئولین را بی جهت اشغال کنند.

کاظمی خاطر نشان ساخت: فتنه گری و حاشیه سازی و دیدارهای مکرر با استاندار و مدیران استانی ماجراجویی است و فعالیتی در راستای توسعه شهرستان محسوب نمی شود.

وی افزود: : فلان شخص نان ندارد بخورد وپول توی جیبش نیست اما هر هفته به همراه سیاسیون به استان می رود و حاشیه سازی می کند که این کار درستی نیست.

کاظمی با بیان اینکه یک سری افراد درد میز دارند و درد میزشان باعث شده است که به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه باشند گفت: دنیا به هم نمی خورد اگر میز را از من بگیرندسه چهارسال دیگرمردم پلدختر یا به کاظمی رأی می دهند یا رای نمی دهند ولی دنیا که به هم نخورده است یک نفر هشت سال مدیر است ودر خیلی از تراوشات ذهنی مردم افتخار آفرین است حالا بگذارید یک جوان دیگر هم بیاید مدیریت کند چون با این سرعت رشد و توسعه بایستی افرادی خلاق خوشفکر و توانمند در جهت توسعه و ترقی و وحدت مردم پلدختر قدم بردارند تا زمینه موفقیت فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند تمام جریان های سیاسی را در یک طرف میز قرار دهد عنوان کرد: اینها همه نگاه های متفاوتی دارنددرحوزه سیاسی، اجتماعی، توسعه، اقتصادی همه هدف مشترک دارند ولی روشها مختلف است لذا نیاییم به خاطر این اختلاف در روش ،تنش ودرگیری در سطح شهرستان ایجاد کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه الان زمان برنامه ریزی است بیان داشت: باید فرصت بدهید ونیاییم فورا بگوییم کاظمی به این دلیل واین دلایل موفق نیست باید وقت داد و به عنوان اهل فکر واهل قلم شهرستان بعدا ودر پایان اتمام دوره نمایندگی مسائل و وضعیت وکارنامه را مورد بررسی قرارداده و انعکاس دهیم.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها بی بدیل است ورسانه ها هستند که به افکار جامعه مسیر می دهند ادامه داد: اصحاب رسانه و اهل قلم می توانند در این خصوص خدمت کنند واگر جریانات سیاسی بخواهند صبح تا شب ذهن مسئولین را مشغول کنند باید در برابر این تحرکات قلم بزنند چون مشکلات پلدختر بیشتر از این است که وارد حواشی و جزئیات بشویم.

کاظمی خاطر نشان ساخت: ما در یک جا با هم مشترک هستیم وشاید گرایشات مختلف باشد ولی رشد وترقی پلدختر هدف مشترک همه ماست لذارسانه ها در این راستا قلم بزنید.

۳۸ مدیرکل به دعوت بنده به پلدختر آمده اند

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی که شهرها را می ساختند وتوسعه در شهرها شکل می گرفت پلدختر ۷۲ بار مورد تعرضات و تهاجمات بمباران های عراق قرار گرفت لذا پلدختر در وضعیت کنونی برای افتادن در جریان توسعه نیازمند اتحاد و انسجام است.

وی دوره دهم مجلس در لرستان را یکی از بهترین دوره ها دانست و گفت: مجمع نمایندگان لرستان مجموعه ایی متحد وفرهیخته وتوانمند وکاردان هستند که در طی چندین جلسه جهت رشد وتوسعه استان هم صدا شده ایم تا فراتر از اختلاف ها منافع عمومی را پیش ببریم.

کاظمی ضمن اشاره به اینکه ۶۸ روز است که بنده نماینده مردم شده ام تصریح کرد:من مجری نیستم بلکه مدافع حقوق مردم هستم ودر هر تریبونی صدای مردم را به گوش مسئولین خواهم رساند و قبل از اینکه در ۸ خرداد فعالیتم را در مجلس شروع کنم با خیلی از مسئولین و وزرا در ارتباط بوده وپیگیر مشکلات مردم بوده ام ودر طی این مدت نیز ۳۸ مدیرکل را به حوزه شهرستان آورده ام تا پیگیر مشکلات مردم باشم.

صنعت بی رمق پلدختر/ قبلی ها در مورد پالایشگاه جلگه پاسخ دهند

وی در ادامه سخنان خود گفت: پلدختر در حوزه صنعت بی بهره است وحتی می توان گفت بی رمق است وبه فکر این هستم تا پیگیر مطالبه مردم باشم ومسئولین اجرایی را متقاعد کنم تا در این زمینه قدمی برای پلدختر بردارند.

کاظمی در خصوص پروژه پالایشگاه جلگه بیان داشت: حدود ۹ سال قبل دولت مجوز احداث آن را با خوراک ۳۰هزار بشکه در روز وسرمایه گذری بخش خصوصی داده است ولی معلوم نیست در یک مقطعی چه چیزی باعث شد تا کلنگ این پروژه را بزنند؟زیرا اول باید یک سرمایه گذاری پیدا شود وقرارداد را ببندد وسپس مسئولین اجرایی کلنگ آن را بزنند حالا چه چیزی باعث این کلنگ زنی شده است ،خود قبلی ها باید بیایند در این زمینه توضیح دهند.

وی با بیان اینکه در این حوزه سرمایه گذارفقط با خوراک صد هزار بشکه سرمایه گذاری می کند اظهار کرد: منظورم از قبلی ها این است که سوابقی که دیدم چیزی مستند از یک سرمایه گذار نبود ولی وقتی ما وارد شدیم با هر سرمایه گذار تا حدود ۶ یا ۷ نفرصحبت کردیم وسرانجام همراه با خود استاندار با یک سرمایه گذار وهمینطور با وزیر صنایع و وزیر نفت در رابطه با خوراک پالایشگاه صحبت کردیم ونتیجه آن شدکه در خصوص موضوع پالایشگاه جلگه خوراک آن را به ۱۰۰ هزاربشکه در روز برسانیم تا سرمایه گذار راحت بتواند سرمایه گذاری کند.

کارخانه سیمان پلدختر/ ایده تولید کاغذ از معادن گچ پلدختر

نماینده پلدختر ومعمولان در خصوص پروژه کارخانه سیمان نیز اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی در پلدختر استاندار این طرح را فاقد توجیه اقتصادی دانست ولی بعدا استاندار را متقاعد کردیم که این طرح را جزء مصوبات اقتصاد مقاومتی قرار دادند.

کاظمی بیان کرد: یک نامه با ۹ امضاء از مجمع نمایندگان استان به وزیر اقتصاد بردم ودستور وزیر را برای بانک عامل گرفتم ولی متاسفانه منابع بانک ها ضعیف است لذا با آقای خلعتبری خود مجری طرح صحبت کردیم که با مشارکت سرمایه گذاران خارجی این طرح را انجام دهیم وبعد با آلمانی ها وارد مذاکره شدندسپس با استاندار همراه با مجری طرح جلسه گرفتیم در این نشست نظر استاندار این بود که وزارت اقتصاد زیر بار این طرح نمی رود چون توجیه اقتصادی ندارد ولی به شرط اینکه آلمانی ها بپذیرند ۶۰ تا ۷۰ درصد از تولید را خریداری کنند این طرح قابل توجیه است وآلمانی ها پذیرفتند که ۶۰ درصد سیمان پارسیان پلدختر را خریداری کنند وبه این جهت استاندار پذیرفت تا این طرح وارد فاز اجرایی شود.

وی در خصوص معادن پلدختر نیز اشاره کرد:در بحث سنگ هیدراته کارهای مطالعاتی انجام شده که در زمینه تکنولوژی تولید کاغذ از معادن سنگ هیدراته پلدختر در نیمه دوم مهر کلنگ این پروژه به زمین زده می شود.

کاظمی با بیان اینکه برخی مصاحبه کرده بودند که می خواهیم کاغذ تولید کنیم گفت: در صورتیکه این افراد را ما در جلسه دعوت کردیم چون نشستی بود که در این جلسه این اطلاعات را به ما دادندکه از روی این سنگ کاغذ تولید می شود ودر هر صورت اگر این طرح اجرایی شود یک برند برای پلدختر در کل کشور برای اولین بار ایجاد خواهد شد.

پیگیر تعرفه برق گرمسیری پلدختر هستم/ پمپاژهای پلدختر

نماینده پلدختر ومعمولان در ادامه به موضوع تعرفه برق گرمسیری پلدختر اشاره کرد وبا بیان اینکه با وزیر نیرو تماس گرفته واین معضل پلدختر را نیز بیان کرده ایم افزود: یک نامه ایی را با امضا ۹ نماینده مجمع نمایندگان به وزیر نیرو برده ودستور وی را گرفتم ولی وزارت نیرو یک کمیسیون دارد که اجرای این طرح زمان می برد چون باید معدل درجه حرارت را درمقاطع مختلف بگیرند وبه یک جمعبندی برسند ولی به جد دنبال بحث تعرفه برق گرمسیری پلدختر هستم.

وی در خصوص پمپاژهای پلدختر نیز تصریح کرد:در حوزه وزارت نیرو ما سه پمپاژ آب کشاورزی داریم پمپاژآب جایدر واشیان وچمهر در حوزه کشاورزی هم ۵ تا که رنگین بان وآدمیران معمولان ازجمله این طرح ها هستند.

کاظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات لرستان حق آبه این استان از سرشاخه های دز وکرخه است تاکید کرد:ما منابع آب خوزستان هستیم ولی مجوز سد وپمپاژ به ما نمی دهند یا از حق آبه ما کم کرده اند.

وی با بیان اینکه مانمی توانیم قبول کنیم با این همه منابع آبی ۵۰ هزار هکتار زمین را به صورت دیم داشته باشیم . تاکید کرد: در رابطه با حق آبه استان لرستان شما رسانه ها قلم بزنید تا وزارت نیرو حق آبه خود ما را بدهند.

کاظمی در خصوص پروژه پمپاژچمهر اظهار داشت:آقای سیفی مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستانبه استاندار گفت این پروژه به خاطر عدم تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار متوقف شده است ولی ما پیگیری کردیم که همان روز ۵۰۰ میلیون به این پروژه تخصیص داده ودراختیار پیمانکار قرار دادند وقرار شد خود پیمانکار هم ۵۰۰ میلیون هزینه کند تا یک میلیاردتامین شده وظرف یک ماه این پروژه افتتاح شود.

کاظمی ادامه داد: از قول سیفی بنویسید که قول داده است تا پروژه چمهررا ظرف ۲۰ روز دیگراستارت بزنندوحتی در جلسه دیگر سیفی گفته بود که پروژه آب واشیان در دهه فجر استارت زده می شود.

وی افزود: ولی من امیدوارنیستم چون اراده ایی نمی بینم ویکی از دلایل ان را گستردگی پروژه ها وسپس اعتبار قطره چکانی می دانم.

انتقاد از مدیریت راه/ اجحاف در حق مردم پلدختر

نماینده پلدختر در خصوص حوزه راه ها با اشاره به اینکه مسیر خرم آباد- پلدختر به عنوان مسیر گردشگری معرفی شده است گفت :اینگونه مسیری جاده ایمن می خواهد لذا بحث چهارخطه این مسیر در دستور کار است که تنها ۲۷ کیلومتر آن انجام گرفته است ولی در صورت پرداخت مطالبات پیمانکاران این طرح تسریع می شود.

کاظمی با انتقاد از مدیریت گذشته راه گفت: وزارت راه توان مالی از پشتیبانی پروژه ها را نداشته است لذا قیر به پیمانکار ها می داده است تا سرعت پروژه ها را زیاد کندیعنی اینکه آنها تعهدشان را با قیر انجام می داده اند ولی ۹ تا ۱۰ درصد از راه ها در پلدختر می گذرداینگونه است که به یک شهرستانی ۱۴ هزار تن قیر دادند ولی به پلدختر ۴۰۰ تن واین اجحاف در حق مردم پلدختر است.

وی با اشاره به آسیب های آزاد راه خرم زال به پلدختر بیان کرد: مدیریت راه در گذشته قرار بوده است کریدور راه غرب به سمت جنوب را از مسیر الشتر ونور آباد به طرف آزاد راه بیاورند که ما به همراه آقای ملکشاهی نماینده کوهدشت یک نامه مشترک به وزیر راه نوشتیم تا جاده غرب به جنوب از مسیر کرمانشاه وکوهدشت به پلدختر واز پلدختر به پل زال را احیا کنیم واینگونه مشکلات و آسیب های وارد شده از ناحیه آزاد راه به پلدختر را تا حدودی رفع کنیم.

توسعه گاز روستایی و آب شرب روستاهای پلدختر

کاظمی با اشاره به موضوع آب شرب روستا ها ی پلدختر با بیان اینکه در این زمینه خصوصا در روستاهای جنوبی مشکل داریم گفت: مدیرت آب روستاییاستان آقای کاکاوند را دعوت کردیم وآنها نیز هفته گذشته تجهیز کارگاه کردند وجناب کا کا وندقول داده است ظرف مدت ۵ ماه ۱۲دیگرمشکل اب شرب روستاهای جنوب را تامین کند.

وی در بحث توسعه گاز روستایی نیز بیان داشت: میانگین توسعه گاز استان حدود ۶۰ درصد است ولی در پلدختر این میانگین ۴۰ درصد است که در واقع ما حدود ۲۰ درصد عقب هستیم.

کاظمی تصریح کرد: ما ۲۶۵روستا داریم که حدود جمعیت ۵۶ درصدی از جمعیت ۸۰ هزارنفری پلدختر در روستا زندگی می کنند که در این جمعیت ۵۶ درصدی حدود ۹۰ درصد آن در سطح ۴۰ روستا زندگی می کنند که اگر بتوانیم گازرا به این روستاها برسانیم حدود ۹۰ درصد مشکل را حل کرده ایم.

وی ادامه داد: مهندس شمس مدیریت گاز استان قول داده اند تا پایان سال حدود ۴۲ روستا گازرسانی شده یا عملیات آن شروع شودکه در این صورت تلاش می کنیم با سرعت به میانگین استان برسیم.

پزشک متخصص و تجهیزات کافی مطالبه مردم پلدختر است

نماینده پلدختر در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت بهداشت ودرمان پلدختر با بیان اینکه این شهرستان از نبود پزشک متخصص وتجهیزات کافی رنج می بردگفت: بیمارستان پلدختر با اسم ۶۴ تخت خوابی کلنگ زده شده است ولی الان با ۲۴ تخت خوابی است ووضعیت درمان وبهداشت درحوزه معمولان یعنی تنها بخش وابسته به پلدختر در حد درمانگاهی روستایی است وفاقد ظرفیت پزشک و تجهیزات است.

کاظمی افزود: در این خصوص جلسات متعدد باوزارت خانه و دکتر ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی داشته ام که از وزارتخانه یک کارشناس برای بررسی اوضاع شبکه بهداشت ودرمان شهرستان به پلدختر آمد.

وی تصریح کرد: سی تی اسکن پلدختر حتما باید تحویل داده شود ودر فصل تقسیم پزشکان متخصص تخصص هایی که در پلدختر نیست به پلدختر اعزام شود.

کاظمی با بیان اینکه برخی گفته بودند که ما طرح سی تی اسکن را ۵سال قبل برای پلدختر گرفتیم عنوان کرد: سپاسگذاریم از این افراد وخدا قوت می گوییم ولی چرا آن را تاامسال به مردم تحویل نداده اید؟ لذا در این زمینه باید به مردم جواب بدهید.

وی همچنین بحث اجرای طرح کلینیک تخصصی وتجهیزدرمانگاه قدیمی پلدختر ودرمانگاه شبانه روزی معمولان و اهدای آمبولانس پیشرفته را از دیگر پیگیری های خود دانست.

نمی گذارم استخر پلدختر به بخش خصوصی واگذار شود

نماینده پلدختر همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان پلدختر وامایش این منطقه در بحث ورزش گفت: در خصوص بحث استخر پلدختر همیشه پیگیر هستیم و تا روزی که این طرح به نتیجه برسد به جد پیگیر خواهم بود.

کاظمی تاکید کرد: با واگذاری استخر به بخش خصوصی مخالف هستم چون مردم پلدختر توانایی مالی ندارند واگربخواهند استخر پلدختر را به بخش خصوصی واگذر کنند بنده مقابل آنها می ایستم.

اجازه نمی دهم باساخت سد معشوره به پلدختر ضربه بزنند

سید حمید رضا کاظمی با اشاره به موضوع رودخانه کشکان به انتقاد از مدیریت کشاورزی استان پرداخت وگفت: بحث برنجکاری ویسیان وتوسعه کشتهای آب دوست وبرداشت بی رویه از آب رودخانه کشکان حیات این رودخانه وزندگی مردم پلدختر را تهدید می کند لذا از متولیان کشاورزی استان می خواهیم در این زمینه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به موضوع احداث سد معشوره با بیان اینکه اجازه نمی دهم باساخت سد معشوره به پلدختر ضربه بزنند تاکید کرد:بنا به مطالعات اولیه قرار بوداین سد برای یک میلیون متر مکعب ساخته شود ولی احداث آن از هدف اولیه فاصله گرفته ومیزان آن را به ۱۰۰ میلیون تبدیل کردند ولی من در برابراین طرح می ایستم و با این موضوع مخالفم وهمراه با مردم پلدختردر برابرآنها می ایستیم.

سید حمید رضا کاظمی با بیان اینکه باید متولیان این طرح مردم پلدختر را توجیه کنند خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم پلدختر اجازه نمی دهم با احداث سد معشوره کشاورزی پلدختر تعطیل شود.

لازم به ذکر است بحث احداث پارک بام پلدختر در مساحتی حدود ۳۰ هکتار ساماندهی کارواش ها وبازرچه وزیبا سازی چهره شهر وتوسعه فضای سبزوتفریحی پلدختر از دیگر بحث هایی بود که نماینده پلدختر در نشست خبری خود به آن پرداخت.

گفتنی است این نشست به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر و حسن شفیعی مشاور رسانه ایی نماینده پلدختر انجام گرفت و در پایان نیز از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

خبر: رضا جودکی نژاد