جوابیه مهندس اردشیر بیرانوند کنشگر سیاسی اصلاح طلب به اظهارات اخیر محمد رضا ملکشاهی راد

مطلع شدیم که جناب آقای محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم شریف خرم آباد و چگنی در نشست خبری که مصادف یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ در سالن فرمانداری خرم آباد برگزار شد نکاتی را مطرح نمودند که واقعا جای بسی تامل داشت. برادر عزیز جناب آقای ملکشاهی راد در ابتدا بر خود لازم می دانم که […]

اردشیر-بیرانوند

مطلع شدیم که جناب آقای محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم شریف خرم آباد و چگنی در نشست خبری که مصادف یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ در سالن فرمانداری خرم آباد برگزار شد نکاتی را مطرح نمودند که واقعا جای بسی تامل داشت.
برادر عزیز جناب آقای ملکشاهی راد در ابتدا بر خود لازم می دانم که به عنوان همکار قدیمی حضرتعالی در طرح کار و دانش مشترک بین جهاد سازندگی و آموزش و پرورش در سالهای۷۵و۷۶ به خاطر شفافیتی که در بیان مطالباتتان در همین ابتدای راه داشتید نهایت کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
اما برادر عزیز؛ گویا حضرتعالی فراموش کرده اید که در به وجود آمدن مشکلاتی که فرمودید نقشی بی بدیل و گریز ناپذیر داشته اید.
حال بگذریم که بنا بر سیاسی کاری های مرسوم جناحتان ملاک صحبتهایتان بیان مشکلات امروز است و ظاهرا قصد ندارید به دوران سیاه دولت مهرورزی اشاره ای کنید اما بنده بنا بر وظیفه ام به عنوان یک اصلاح طلب قصد دارم که ریشه برخی از این مشکلاتی را که ذکر کردید از دیدگاهی حقیقی به سمع و نظر حضرتعالی برسانم.
آقای ملکشاهی؛ هنوز هم ماجرای عجیب و غریب واگذاری کارخانه یخچال سازی خرم آباد که در دوره اول نمایندگیتان رخ داد را به یاد داریم.
همان یخچال سازی که با آن مدیریت ضعیف بعدها به یکی از نماد های اصلی صنعت مرده لرستان که امروزه به آن اشاره می کنید تبدیل شد.
دوست عزیز؛ درخصوص ذخیره کردن یکصدم درصدی آب های کشور در استان گلایه ای مطرح نمودید که ای کاش همزمان گزارشی را هم از عملکرد خود در آن چهارساله اول نمایندگیتان با وجود بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در زمان رییس جمهور محبوبتان جناب آقای احمدی نژاد که از آن به عنوان معجزه هزاره سوم یاد می کردید خدمت مردم ارائه می دادید که چه مقدار از این ذخایر را در آن زمان جذب نمودید؟!
نماینده محترم؛ بنده شما را آدم باهوشی می دانم و مطمعنم که نیک به یاد دارید که در دوره اول نمایندگیتان که مدیریت اصولگرایی صد درصدی بر استان با همکاری شما حاکم بود چه گلی بر سر این استان محروم زده شد که شما امروزه برای بازگرداندن مجدد آنان به عرصه مدیریت این چنین سینه چاک می کنید؟!
مگر فراموش کرده ایم که که رتبه اول بیکاری استان دست پخت همان مدیریت ناکارآمد دیروز است!!
به راستی اکنون متوجه شده اید که مدیریت ها رنگ و بوی سیاسی دارند یا آن زمان هم که حتی یک مدیریت مدرسه را برای جناح اصلاح طلب روا نمی داشتید بر همین باور بودید؟!
آیا آن زمان هم این علم مدیریتتان در زمینه شایسته سالاری را به نحو امروزی پیاده می کردید یا ماجرای داس و درو را در سرلوحه کارتان قرار داده بودید اگر غیر از این بوده لا اقل یک نمونه را بیان بفرمایید!؟
آیا آن زمان هم این قبیل مسائل را با همین شفافیت امروزی مطرح می نمودید یا حکایت به شکل دیگری بود؟!
در پایان برخود لازم می دانم که به محضرتان یادآور شوم که سطح آرای دکتر بیرانوندی با شما از فاصله فاحشی برخوردار بوده که همین امر نشان دهنده استقبال مردم خرم آباد و چگنی از طیف فکری ایشان می باشد پس لطفا برای اندکی هم که شده در موضع گیری های این چنین تان دقت لازم را بنمایید.

به امید سرافرازی لرستان محبوبمان.

اردشیر بیرانوند (۱۱ مرداد۹۵)