چند نکته در خصوص آتش سوزی جنگل های بلوران کوهدشت+عکس

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه بلوران شهرستان کوهدشت عصر امروز مهار شد. به گزارش کشکان، شیرزاد نجفی در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه بلوران شهرستان کوهدشت در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: این آتش‌سوزی که شب گذشته در جنگل‌های این منطقه به وقوع پیوست، صبح امروز (۹ مرداد) کنترل شد […]

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه بلوران شهرستان کوهدشت عصر امروز مهار شد.

به گزارش کشکان، شیرزاد نجفی در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه بلوران شهرستان کوهدشت در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: این آتش‌سوزی که شب گذشته در جنگل‌های این منطقه به وقوع پیوست، صبح امروز (۹ مرداد) کنترل شد اما مجدداً ساعت ۱۳ آتش شعله‌ور شد.

وی بابیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های این منطقه عصر امروز ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به‌طور کامل مهارشده است، افزود: برای اطفا این حریق علاوه بر نیروهای منابع طبیعی شهرستان، دو اکیپ از نیروهای منابع طبیعی خرم‌آباد، نیروهای مردمی، نیروهای بسیج، نیروهای دیده‌بان و سازمان‌های مردم‌نهاد وارد عمل شدند.

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان وسعت آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه بلوران کوهدشت را بین ۱۵ تا ۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: اکنون نیروهای منابع طبیعی برای پایش در این منطقه حضور دارند.

این اظهارات مدیرکل منابع طبیعی استان با شنیده های خبرنگار کشکان از اعضای انجمن های مردم نهاد حاضر در عملیات اطفاء حریق تناقض دارد. یکی از اعضای این انجمن ها در گفتگو با خبرنگار ما ساعت مهار آتش سوزی را ۱۹:۳۰ دقیقه عصر روز بعد از آتش سوزی عنوان نمود و وسعت آتش سوزی را حدود ۱۰۰ هکتار دانست.

مشخص نیست چرا برخی مدیران استان مردم و رسانه ها را محرم ندانسته و از ارائه آمار دقیق به آن ها امتناع می ورزند. به راستی ارائه آمار پائین تر از خسارات وارده به منابع طبیعی و دیگر امکانات خدادادی و … مشکلی از مشکلات استان را حل می کند یا صرفاً با انگیزه ی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت صورت می پذیرد؟!

این اولین موردی نیست که مردم و اعضای تشکل های مردم نهاد مدیران و مسئولان استان لرستان را به ارائه ی آمار کذب و کمتر از میزان واقعی خسارت ها متهم می کنند.

۴۹۱۳۹۳۱_۸۸۸

۴۹۱۳۹۳۳_۹۰۶

آتش ۰۱۲آتش ۰۱۳bloran