۲۰۰هکتار از منابع طبیعی شهرستان دوره‌چگنی طعمه حریق شد

فرماندار دوره چگنی گفت: وسعت آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه ویسیان در دوره‌چگنی که روز گذشته بر اثر اختلافات محلی رخ داد حدود ۲۰۰ هکتار اعلام شده است. به گزارش کشکان، قدرت‌الله ترابی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان اظهار داشت: جنگل‌های منطقه قلاوند بخش ویسیان در شهرستان دوره چگنی روز گذشته […]

۵۷۳۲۰۱۱۲

فرماندار دوره چگنی گفت: وسعت آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه ویسیان در دوره‌چگنی که روز گذشته بر اثر اختلافات محلی رخ داد حدود ۲۰۰ هکتار اعلام شده است.

به گزارش کشکان، قدرت‌الله ترابی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان اظهار داشت: جنگل‌های منطقه قلاوند بخش ویسیان در شهرستان دوره چگنی روز گذشته ساعت ۱۳ دچار آتش‌سوزی شد که درنهایت پس از تلاش فراوان همه نیروها در ساعت ۱۷:۳۰ مهار شد.

وی به حضور نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج و مردمی برای مهار این آتش‌سوزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این منطقه صعب‌العبور بود کنترل آتش به‌سختی انجام گرفت.

فرماندار دوره چگنی به پوشش گیاهی گسترده منطقه اشاره کرد و گفت: مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان وسعت آتش‌سوزی جنگل‌های دوره چگنی را حدود ۲۰۰ هکتار برآورد کرد.

وی دلیل وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه قلاوند در دوره چگنی را عوامل انسانی دانست و عنوان کرد: این آتش‌سوزی به‌احتمال‌قوی به‌دلیل اختلافات قومی و محلی به وقوع پیوسته و هم‌اکنون پیگیری‌هایی برای شناسایی عامل آتش‌سوزی در حال انجام است.

ترابی‌نژاد تصریح کرد: ازآنجایی‌که وحوش و پرندگان نیز در این آتش سوخته‌اند باید به عوامل این آتش‌سوزی گفت درختان، حیوانات و گیاهان چه گناهی دارند که باید براثر بی‌تدبیری شخصی در آتش بسوزند.

فرماندار دوره چگنی اظهار داشت: کار افرادی که به‌عمد جنگل‌ها و مراتع را به آتش می‌کشند خیانت به استان و مردم شهر و دیار خودشان است چراکه این کار ضربه بزرگی به محیط زیست می‌زند.