جلسه اقتصاد مقاومتی استان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد/ پتروشیمی کوهدشت، سیمان پلدختر و کاشی‌سازی بروجرد پروژه‌های بزرگ منتخب بانک مرکزی در لرستان

استاندار لرستان با بیان اینکه در مجموع ۱۶۹ طرح در قالب سند اقتصاد مقاومتی استان مطرح شده است، گفت: ۶۶۱ پروژه در این سند مورد بررسی قرار می‌گیرد. هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه ۷ مرداد ۹۵ در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد به ارائه گزارشی در بخش‌های کشاورزی، […]

۳۲۳۰۰۹۲-۵۲۱۶۵۸۰

استاندار لرستان با بیان اینکه در مجموع ۱۶۹ طرح در قالب سند اقتصاد مقاومتی استان مطرح شده است، گفت: ۶۶۱ پروژه در این سند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه ۷ مرداد ۹۵ در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد به ارائه گزارشی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و امور آب در استان پرداخت و اظهار داشت: اولین جلسه اقتصاد مقاومتی در لرستان در اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور استارت خورد و وی در این جلسه عنوان کرد که از مدیران پس از مدتی حساب‌کشی می‌شود و باید جوابگوی عملکرد خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان شوند.

استاندار لرستان ادامه داد: به دنبال سفر معاون اول رئیس جمهور و تأیید سخنان وی وزیر کشور بر اقدام و عملکرد مدیران تأکید و کرد و بعد از آن برنامه‌ها و سند اقتصاد مقاومتی استان تهیه شد به عبارتی دیگر از تیرماه سال جاری اقتصاد مقاومتی در استان لرستان وارد مرحله اقدام و عمل شد.

بازوند به پروژه‌های موجود در سند اقتصاد مقاومتی استان لرستان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۶۹ طرح در قالب ۶۶۱ پروژه در سند اقتصادی استان وجود دارد و ۳۵ دستگاه اجرایی نیز عضو ستاد اقتصاد مقاومتی هستند.

این مسؤول مورد اعتبار نیاز برای اتمام پروژه‌های سند اقتصادی لرستان را ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۷۱ درصد از این میزان از بخش غیر دولتی و خصوصی و تسهیلات بانکی تأمین می‌شود و مابقی آن از منابع مالی دولت استفاده می‌شود.

وی به پروژه‌های افتتاح شده در چند ماه گذشته استان اشاره کرد و ادامه داد: مجتمع کشت و صنعت با سرمایه‌گذاری ۹۵ میلیارد تومان و اشتغال ۵۰۰ نفر، پتروشیمی، بیمارستان ولیان الیگودرز و همچنین سد حوزیان از جمله پروژه‌هایی بود که در چند ماه گذشته در استان لرستان افتتاح شده است.

۳۲۳۰۰۹۲-۵۲۱۶۵۷۲

بازوند با بیان اینکه تاکنون ۷۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دارا بودن ۵۰۳ مصوبه در استان تشکیل شده است، عنوان کرد:‌ ۱۶۰ مصوبه این ستاد اجرا شده ا ست و ۱۰۴ مصوبه متقاضیان برای اجرا شدن آن دارای مشکل بودند، ۲۸ مصوبه آن دستگاه‌های اجرایی دارای مشکل بودند و مابقی آن که ۲۱۱ مصوبه است برای اجرایی شدن در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسه ستاد تسهیل لرستان ۸۳۶ میلیارد تومان توسط بانک‌ها مصوب شده است که ۲۷۱ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداده شده و در ۴ ماهه ابتدای سال جاری ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها به پروژه‌های این ستاد پرداخت شده است.

استاندار لرستان از وجود ۱۳ پروژه بزرگ منتخب بانک مرکزی در لرستان خبر داد و اعلام کرد:‌ در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک مرکزی مصوب شده است که پروژه‌هایی مانند فولاد ازنا، فولاد الیگودرز، شرکت بایرافلاک، شرکت یخچال‌سازی، شرکت نساجی بروجرد و همچنین آب‌معدنی زاگرس، آلیاژ ازنا و همچنین صنایع غذایی گهر دورود که امروز فاز اول آن به بهره‌‌برداری رسید از جمله این پروژه‌ها هستند.

این مسؤول از پتروشیمی کوهدشت، سیمان پلدختر و کاشی‌سازی بروجرد از جمله پروژه‌های بزرگ منتخب بانک مرکزی در لرستان نام برد و ادامه داد:‌ پروژه شهرک صنعتی پتروشیمی برای تبدیل شدن به صنایع پایین‌دستی در دستور کار و اولویت قرار دارد.