گزارش تصویری/ هیچ…؟! سهم کوچه های کوهدشت از آسفالت و خدمات شهری/ چند تلنگر تصویری به شورای شهر و شهرداری کوهدشت

کریم دوستی/ کشکان: سال هاست بر سیمای این شهر غبار محرومیت و فراموشی و بی توجهی نشسته است و در گذر زمان بر چهره تکیده شهر من تغییر مطلوب و محسوسی رخ نداده است و فقط خیابان اصلی شهر است که در جریان تغییرات پی در پی شهردار رنگ عوض می کند و برای توجه […]

کریم دوستی/ کشکان: سال هاست بر سیمای این شهر غبار محرومیت و فراموشی و بی توجهی نشسته است و در گذر زمان بر چهره تکیده شهر من تغییر مطلوب و محسوسی رخ نداده است و فقط خیابان اصلی شهر است که در جریان تغییرات پی در پی شهردار رنگ عوض می کند و برای توجه و برای دیدن دستی به سر و رویش کشیده می شود.
کمبود فضای سبز، خیابان های پر از چاله، کوچه های بی نام و نشان، جدول های پر از زباله و… نمونه هایی از بیماری هایی است که بر تن نحیف این شهر تب دار دیده می شود اما در این بین سهم کوچه ها از آسفالت و لکه گیری ها بسیار ناچیز و به عبارتی هیچ است. کوچه هایی که پر از جمعیت چشم به تانکر قیرپاش و ماشین های زرد رنگ گروه عمران شهرداری دوخته اند و دست تمنایشان دراز است اما نه مهندس جوان و نه سرکارگر میان سال سری از آری تکان می دهند و نه کاغذهای پر امضای شهروندان کوچه نشین و دعوت های چندباره از اعضای شورا و شهرداری برای بازدید کوچه ها راه به جایی می برد..
الان که آسفالت خیابان ها و ترمیم حفاری ها از سر گرفته شده باز کوچه ها به فراموشی سپرده شده اند که انتظار می رود این فراموشی هر چه زودتر پایان یابد و در جهت رفاه و آسایش شهروندان قدم هایی برداشته شود. حال برای کمک به شهروندان و یادآوری به شهرداری کوچه های مختلف هر قسمت از شهر را معرفی می کنیم تا شهرداری نسبت به خدمات دهی به ساکنان آنان اقدام نماید.
بخش اول: تازه آباد بین خیابان دکتر حسابی و شهید مطهری
۱ – کوچه شهید دوست محمدی ٢- کوچه شهید اسفندیار رضایی٣- کوچه شهید فلاحی ۴- کوچه شهید خسرو کاکاوند (کوچه اول بسمت کارگر شمالی ۵- کوچه های انتهایی خیابان معاد٢ ۶-کوچه انتهای اداره بیمه سلامت ٧-کوچه سوم خیابان معاد ١ ۸- کوچه شهید لرستانی خیابان مطهری پشت سهام عدالت و…

کشکان: اطلاعات خبرنگار کشکان حکایت از ابلاغ بودجه ی میلیاردی برای عمران و آسفالت معابر شهر کوهدشت به شهرداری کوهدشت دارد که متأسفانه صرف لکه گیری غیراستاندارد صرفاً خیابان های اصلی شهر شده و ساکنان کوچه های شهر به ویژه در نقاط حاشیه ای به دلایل نامشخص از این اعتبار هنگفت بی بهره مانده اند.

علاوه بر نقاط فوق که توسط نگارنده ی محترم مورد اشاره قرار گرفته است بسیاری دیگر از کوچه ها و معابر سطح شهر کوهدشت دچار وضعیت مشابهی هستند.

نکته ای که قابل تأمل است تبعیض اجتماعی روا داشته شده از ناحیه شهرداری کوهدشت در حق شهروندان است. به عنوان مثال هستند کوچه هایی که به طور کامل آسفالت شده اند ولی بسیاری از کوچه های شهر حتی شن ریزی هم نمی شوند! یا جداول بسیاری از نقاط به طور منظم تنظیف و پاک سازی نشده و به ویژه در فصل تابستان وضعیت بدی را در شهر به وجود آورده اند.

همچنین همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید تلنبار کردن زباله و آشغال داخل جداول در سطح خیابان ها که مایعات آن در سطح خیابان ها پخش ده و به شدت سلامت شهروندان و کودکان را به مخاطره انداخته است.

مشکل دیگر بحث سد معبر است که گزارش مستقل آن چند روز پیش در همین رسانه منتشر شد. (اینجا)

در کنار مشکلات ذکر شده که شهروندان به صورت روزمره با آن ها مواجه بوده و از وضعیت موجود به شدت ناراضی هستند، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که مجال آن در گزارشات بعدی کشکان است. از جمله مشکل همیشگی سایت زباله خوشناموند، فضای سبز ناچیز و در معرض نابودی شهر، اسراف در استفاده از آب شرب در فضای سبز و … که شورای شهر و شهرداری کوهدشت همچنان در حل و فصل آن ها ناکام مانده اند.

IMG_20160719_202444 IMG_20160720_004624 IMG_20160721_193548

IMG_20160722_035234

IMG_20160722_035241

IMG_20160722_035254

IMG_20160722_035302IMG_20160722_035308