آسایش مردم مهم‌تر از نام خیابان‌هاست

آسایش مردم مهم‌تر از نام خیابان‌هاست در پاسخ به عضو شورای شهر خرم‌آباد و حساسیتی که نسبت به نام خیابان‌های این شهر دارند کرم‌رضا تاج‌مهر در فضای مجازی نوشت: عضو محترم شورای شهر خرم‌آباد! فرموده‌اید: تغییر نام خیابان‌های شهر به نام شهدا کمترین چیزی است که می‌تواند یاد و خاطره شهدا و فضیلت‌های نیک آنها […]

XSEOE

آسایش مردم مهم‌تر از نام خیابان‌هاست

در پاسخ به عضو شورای شهر خرم‌آباد و حساسیتی که نسبت به نام خیابان‌های این شهر دارند

کرم‌رضا تاج‌مهر در فضای مجازی نوشت:

عضو محترم شورای شهر خرم‌آباد!

فرموده‌اید: تغییر نام خیابان‌های شهر به نام شهدا کمترین چیزی است که می‌تواند یاد و خاطره شهدا و فضیلت‌های نیک آنها را در خاطره‌ها به یادگار بگذارد!

جناب آقای جهان‌آرا!
تغییر نام یک خیابان و ثبت آن به نام شهدای گرانقدر این مرز و بوم تلاشی صرفا ظاهری برای حفظ نام این عزیزان است، و الا هم شما خوب می‌دانید، هم من که بهترین کار برای ارج‌گذاری رشادت‌های این عزیزان، فراهم ساختن آرامش برای شهروندانی است که شما متهم‌شان می‌کنید دشمن شهدا هستند! آیا شهدا از همین مردم نبودند؟ آیا برای رفاه و آسایش و آرامش همین مردم جانشان را از دست ندادند؟

شما برای آرامش و آسایش مردم چه کرده‌اید؟ چطور است که چشم‌هایتان تابلوی خیابان‌ها و میدان‌ها و پل‌ها را می‌بیند، اما خیل بیکاران و گدایان و معتادان نزار کنار خیابان‌ها و زیر پُل‌ها را نمی‌بیند؟

یعنی الان از نظر شما تمام مشکلات خرم‌آباد مربوط به نام خیابان‌ها و کوی و محله‌هاست؟

بگذارید صادقانه بگویم‌تان که اگر مخالفت و حساسیتی نسبت به این تغییر نام‌ها وجود دارد، ناشی از عملکرد ضعیف شما و همه‌ی مسئولانی است که سال‌هاست بر دردهای این شهر و مردمانش چشم پوشیده‌اید، نه جایگاه والای شهیدان گرانقدر این خطه!

جناب جهان‌آرا!
مگر “شقایق” نامی طاغوتی بود که آن را تغییر دادید؟ از زمان این تغییر شنیده‌اید کسی بگوید: میدان امام حسین(ع)؟ حاصل تصمیم شما و مسئولانی که مثل شما فکر می‌کنند این است که این نام تنها پشت تاکسی‌های خطی درج می‌شود! تا حالا به چرایی‌اش فکر کرده‌اید؟ بر اساس موضع حضرتعالی لابد این مردم دشمنان امام حسین(ع) هستند و با اوست که مشکل دارند! نه آقا! هرگز اینچنین نیست!

آقای دلسوز شهدا!
استفاده از نام‌های قدیمی، صرفا ریشه در عادت‌ها دارد و نه هیچ دشمنی و حساسیت دیگری. صد البته با کمترین درک از مسائل جامعه‌شناسی می‌توانید این مساله را به خوبی درک کنید و بیخودی شلوغ‌اش نکنید.

پیشنهاد می‌کنم به جای جنجال‌سازی‌های اینچنینی کمی به فکر مردم باشید، به فکر دردهای‌شان؛ و اگر نمی‌توانید باری از روی دوش‌شان بردارید، دست‌کم به دشمنی با ارزش‌ها هم محکوم‌شان نکنید!