بهزیستی لرستان میزبان نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی

در آستانه هفته بهزیستی ” دکتر صید محمد بیرانوندی” نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد بهزیستی لرستان، با مدیران و کارکنان دیدار و نسبت به پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مرتبط با بهزیستی قول مساعد داد. به گزارش کشکان، به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی […]

index

در آستانه هفته بهزیستی ” دکتر صید محمد بیرانوندی” نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد بهزیستی لرستان، با مدیران و کارکنان دیدار و نسبت به پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مرتبط با بهزیستی قول مساعد داد.

به گزارش کشکان، به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی ” دکتر صید محمد بیرانوندی” نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی  در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران و معاونین بهزیستی لرستان حاضر، که ضمن استماع گزارش فعالیت ها توسط مدیرکل و معاونت های تخصصی، نسبت به رفع موانع و مشکلات مرتبط با بهزیستی قول مساعدت داد.

” اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدا ضمن خوشامدگویی و تبریک هفته بهزیستی با تبیین اهداف و وظایف بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی با بیش از ۱۸۰ وظیفه یکی از گسترده ترین دستگاه های اجرایی است که در زمینه های مختلف مسائل اجتماعی فعالیت دارد و با نیروهای متخصص و کارآزموده به طیف های مختلف ارائه خدمت می کند.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود سازمان بهزیستی در زمینه های پیشگیری از معلولیت ها، آسیبهای اجتماعی، اعتیاد، ژنتیک، کودکان کار و خیابانی، طلاق و… فعالیت مستمر دارد و علاوه بر این از میان ۱۸۰ هزار معلول و ناتوان استان ۵۰ هزار نفر به بهزیستی مراجعه کرده اند که بر اساس شاخص های ICF حدود ۱۲ هزار نفر آنها تحت خدمات مستمر و ما بقی از خدمات غیرمستمر بهزیستی برخوردار می باشند.

index2

وی گفت: امروزه جامعه ما در حال گذار از سنتی به توسعه یافته و مدرن است و آسیب های اجتماعی نو پدید در حال افزایش می باشد که بهزیستی لرستان با نیروی متعهد و متخصص در حال پیشگیری و مقابله با این پدیده ها است اما این موضوع مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی و افزایش اعتبارات و ارتقاء جایگاه بهزیستی و تصویب قوانین متناسب با وظابف ۱۸۴ گانه محوله،می باشد.

مدیرکل بهزیستی در پایان خواستار پیگیری و تصویب حداقل حقوق مددجویان بهزیستی، قانون جامع حمایت از معلولان، مصوبه افزایش حقوق کارکنان بهزیستی و سایر طرح های مرتبط با حوزه بهزیستی در مجلس شورای اسلامی شد.و از حضور دکتر بیرانوندی و حمایت های استاندار لرستان در خصوص بهزیستی لرستان تقدیر کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی ضمن تقدیر از مدیر و کارکنان بهزیستی گفت: برای جلب و جذب سرمایه های بیشتر در حوزه های مختلف و برای تقویت استان از تمام پتانسیل و ظرفیت استفاده خواهم کرد.

دکتر صید محمد بیرانوندی افزود: باتفاق مجمع نمایندگان استان بدنبال پیگیری مطالبات عام مردم هستیم و در خصوص مطالبات بهزیستی نیز آمادگی داریم در مواردی که نقص و خلاء قانونی وجود داشته باشد آنها را مجدداً در صحن علنی مطرح و پیگیری نمائیم و سایر مطالبات را نیز از طریق دستگاه های مرتبط کشوری پیگیری خواهم کرد.