اشتغال ۲۸۰۰ نفر در آزادراه خرم‌آباد ـ دورود ـ بروجرد/ طولانی‌ترین تونل ریلی کشور در راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود ایجاد می‌شود

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر در مجموع ۲۸۰۰ نفر در پروژه‌های راه‌آهن خرم‌آباد به دورود و آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد اراک مشغول کار هستند‌. به گزارش کشکان، هوشنگ بازوند ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آزادراه خرم‌آباد بروجرد اراک و راه آهن خرم آباد دورود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه‌ها از […]

۱۴۶۸۱۴۷۶۸۰

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر در مجموع ۲۸۰۰ نفر در پروژه‌های راه‌آهن خرم‌آباد به دورود و آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد اراک مشغول کار هستند‌.

به گزارش کشکان، هوشنگ بازوند ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آزادراه خرم‌آباد بروجرد اراک و راه آهن خرم آباد دورود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه‌ها از پروژه‌های فعال در کشور محسوب می‌شوند، عنوان کرد: قرارداد اولیه پروژه آزادراه خرم‌آباد بروجرد اراک ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است، اما با تعدیل به بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و در حال حاضر قرارگاه خاتم دو مؤسسه فعال و خوب خود را در این پروژه مشغول کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در بخش تونل در پروژه آزادراه خرم‌آباد بروجرد یکی از پیچیده‌ترین تونل‌های کشور از لحاظ طول، عرض و ارتفاع در حال احداث است و موسسه حرا در آن به خوبی فعالیت می‌کنند و چیزی وجود ۹۸۰ نفر در این زمینه در موسسه حرا مشغول به کار شده‌اند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها نقش بسیار مهمی خواهند داشت و با توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی استان امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم آنها را تکمیل کنیم.

وی اظهار داشت: در پروژه آزادراه خرم‌آباد بروجرد اراک حدود ۱۵۰۰ نفر و در پروژه راه آهن خرم‌آباد دورود نیز ۱۳۰۰ نفر مشغول کار هستند که در مجموع ۲۸۰۰ در این دو پروژه مشغول به کار شده‌اند.

بازوند گفت: طولانی‌ترین تونل راه‌آهن کشور به طول چهار کیلومتر و ۷۰۰ متر در پروژه راه آهن خرم‌آباد دورود در حال احداث است و در مجموع در این پروژه ۱۳ کیلومتر تونل در ۱۴ دستگاه احداث می‌شود و در حال حاضر حدود ۵۰۰ دستگاه سنگین در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل وجود مشکلات تملک اراضی، ۸۰ میلیارد تومان در راه آهن خرم‌آباد دورود هزینه شد، ابراز داشت: پیش بینی می‌شود که امسال ۱۵۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شود که این اعتبار از محل فروش سهام کارخانه‌ها تأمین می‌شود.

استاندار لرستان به نقشه راه‌آهن در توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: لازمه شکل گرفتن رونق اقتصادی وجود زیرساخت‌ها است که ایجاد راه‌آهن و آزادراه نقش مهمی در رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

وی یادآور شد: با وجود کمبود اعتبار خوشبختانه پروژه‌های راه آهن خرم‌آباد دورود و آزادراه خرم‌آباد بروجرد اراک در حال حاضر به خوبی فعال هستند.

بازوند خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، عملیات زیرساخت این پروژه راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود تا سال ۹۸ به اتمام برسد.