عیادت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شاعر پیشکسوت لرستانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد ، از ” عزیز بیرانوند ” شاعر پیشکسوت لرستانی عیادت کرد. به گزارش کشکان، حجت الاسلام “حمید رضا حنان ” در این عیادت از وضعیت جسمی این شاعر پیشکسوت لرستانی و معالجه او آگاهی یافت و از خداوند متعال برای وی […]

۳۷۵۶۹۸_orig

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد ، از ” عزیز بیرانوند ” شاعر پیشکسوت لرستانی عیادت کرد.

به گزارش کشکان، حجت الاسلام “حمید رضا حنان ” در این عیادت از وضعیت جسمی این شاعر پیشکسوت لرستانی و معالجه او آگاهی یافت و از خداوند متعال برای وی آرزوی سلامتی کرد.

حنان در این دیدار با اشاره به لزوم حمایت ویژه از هنرمندان پیشکسوت، گفت: هنرمندان پیشکسوت، سرمایه هایی هستند که باید از ظرفیت آنها برای تعالی فرهنگ و هنر استان بهره گرفت.

وی افزود: شاعران موی سپیدی همچون عزیز بیرانوند، نقش بسیار مهمی در ماندگاری فرهنگ غنی بومی و محلی داشته و آثار ایشان در بر گیرنده ی مضامین بسیار مهمی است که در آداب و رسوم مردم لرستان مشهود و بارز است.

استاد عزیز بیرانوند سال ١٣٢١ در روستای دره‌بیداد در دامنه شمالی کوه گرین در ٢۵ کیلومتری بروجرد چشم به جهان گشود.

برخی بیرانوند را به پدر دوبیتی‌های لکی می‌شناسند و مجموعه اشعار وی به فارسی و لکی که تحت عنوان “گرین غم” نیز که سال ١٣٨۴ منتشر شد، در بازار کتاب با استقبال خوبی مواجه شد و به چاپ دوم رسید.
دیگر اثر استاد بیرانوند با نام “آو و آگر” نیز سال گذشته روانه بازار کتاب شد.