انتظار ما از نمایندگان لرستان در مجلس نهم

  انتظار ما از نمایندگان لرستان در مجلس نهم ابراهیم سبزیان*   با ورود نمایندگان مجلس مجلس نهم به خانه ملّت، فصل جدیدی از تلاش در کشور آغاز گردیده که امیدواریم با در نظرگرفتن تجارب قبلی و دوره های گذشته، نمایندگان این دوره منشاء خیرات و برکات فراوانی برای کشور عزیزمان و جهان اسلام و […]

80342059-3214380

 

انتظار ما از نمایندگان لرستان در مجلس نهم

ابراهیم سبزیان*

 

با ورود نمایندگان مجلس مجلس نهم به خانه ملّت، فصل جدیدی از تلاش در کشور آغاز گردیده که امیدواریم با در نظرگرفتن تجارب قبلی و دوره های گذشته، نمایندگان این دوره منشاء خیرات و برکات فراوانی برای کشور عزیزمان و جهان اسلام و حتی جهان بشریت گردند.

البته در این نوشته، روی سخن بنده با نمایندگان محترم استان لرستان است که لازم دانستم با توجه به موقعیت کنونی، نکاتی را جهت کمک به ایشان به رشته تحریر درآورم. باشد که مورد توجّه و مداقّه عزیزان قرار گیرد.

هر چند ممکن است همه یا برخی از نکاتی که به آنها اشاره می شود مورد نظر نمایندگان نیز باشد امّا به جهت نشر افکار صحیح و فرهنگ درست در جامعه لازم می دانم که راه های درست را بارها و بارها تکرار کرده و ملکه  ذهنمان کنیم چرا که تذکر برای نوع بشر مایه سودمندی و منفعت است.

۱- تشکیل کمیته “شناسایی دقیق مطالبات مقام معظم رهبری از نمایندگان مجلس و مسئولین” در جهت اجرای منویات حضرت آقا.

۲- سرلوحه قراردادن نامه ۵۳ حضرت امیرالمؤمنین(ع) خطاب به مالک اشتر در امور حکومتی.

۳- لزوم وحدت نظر نمایندگان استان در امور مربوط به استان تا حد ممکن.

۴- توجّه دقیق به وظایف اصلی نمایندگی، علی الخصوص بعد نظارتی مجلس: انتظاری که از نمایندگان استان می رود نظارت دقیق بر عملکرد نهادهای مسئول در سطح استان است و این امر مستلزم آن است که نمایندگان محترم، هیچ گونه تعهدی به اشخاص نداشته باشند و فقط خود را متعهد به خدمت به مردم بدانند و در این راه تلاش نمایند تا هر گونه مانعی را از سر راه مردم بردارند. در این راه باید فامیل گرایی، باندبازی و… باعث نشود که حقی پایمال شود به گونه ای که مثلاً عده ای بتوانند از طریقه رابطه بازی، امتیازهای گوناگون را بدست آورند و در مقابل، جوانان استان برای گرفتن وام های ناچیز با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

۵- توجّه به گفتمان دهه چهارم انقلاب اسلامی یعنی پیشرفت و عدالت:

اجرای عدالت امری است دشوار امّا باید تا جایی که می توانیم در این راه تلاش نماییم، زیرا در این مسیر استعدادها شکوفا شده و مسیر پیشرفت واقعی برای مردم باز می شود و از همه مهمّ تر درهای رحمت به سوی چنین مردمی گشوده خواهد شد. عدالت دارای ابعاد گوناگونی است که امیدواریم عزیزان نماینده از فرصتی که برایشان ایجاد شده است در جهت حرکت به سمت آن تلاش کنند.

۶- تشکیل اتاق فکر در زمینه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… از نخبگان استان و حتی به صورت مجزا در شهرستانها و استفاده جدّی از تفکر جوانان.

۷توجه دقیق و جدی به حلقه یا حلقه های نزدیک به نماینده که باعث تصمیم سازی در سطح استان خواهند شد. در این راستا، ضمن استفاده از سیاسیونی که به طور طبیعی در اطراف نماینده ها هستند باید نخبگان استان و شهرستان ها را وارد گود نمود تا بتوانیم ظرفیت های معطل مانده استان را مورد استفاده قرار داده و از تمام افکار مثبت و صحیح استان تا حد امکان استفاده نماییم؛ اگر چنین کاری صورت نگیرد باعث خواهد شد که استان ما با افکار محدودی اداره شود و از سیل تفکرات ارزشمند نخبگان استان محروم شود.

۸- تلاش در جهت ارتقاء زیرساخت های استان در زمینه های مهمّ و حیاتی.

۹- تلاش جدّی دررفع مظلومیت از چهره فرهنگ از طریق بسترسازی برای رشد فرهنگی صحیح. در این مسیر توجه جدی به مقوله هنر در تمام ابعاد آن ضروری به نظر می رسد. همانطوریکه مقام معظم رهبری می فرمایند که هر حرکتی و هر فرهنگی در قالب هنر ریخته نشود شانس ماندگاری ندارد یا اینکه شانس ماندگاری کمتری دارد.

۱۰- نگاه استانی در رفع مشکلات و جذب امتیازات برای استان:

در استان ما برخی از شهرستان ها برخوردارتر و برخی محروم ترند و نیاز به توجه بیشتری دارند که حلّ مشکل آنها نیازمند توجه استانی و کلان خواهد بود؛ این امر قطعاً مورد تأکید فرهنگ اسلامی ما هم هست که سعی کنیم تمام افراد جامعه از امکانات به طور مساوی برخوردار گردند.

۱۱- ارتباط چهره به چهره با مردم و سرکشی از مناطق محروم، خصوصاً روستاها و قشر ضعیف که بنا به فرموده حضرت امام(ره) ولی نعمت ما هستند.

در پایان از درگاه ایزد منان برای نمایندگان محترم در ادای وظایف سنگینشان طلب دعای خیر دارم و امیدوارم با استعانت از پرورگار متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) بتوانند در راه بزرگ و مبارک خدمت به مردم و خصوصاً محرومین موفق باشند.

*فوق لیسانس ریاضی و از فعالان فرهنگی شهرستان دلفان