40 هزار هکتار از جنگل‎های لرستان در حالت بحران قرار دارند

  به گزارش گرین؛ مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: خشکسالی‎های پی‎درپی و ریزگردهای عربی وضعیت بحرانی در جنگل‎های استان به وجود آورده است. مهندس احمدوند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جنگل‎های استان طی چندسال اخیر بر اثر خشکسالی دچار خسارت شدند و باید در این راستا فکر اساسی کرد. وی با بیان […]

IMAGE634182412583437500

 

به گزارش گرین؛ مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: خشکسالی‎های پی‎درپی و ریزگردهای عربی وضعیت بحرانی در جنگل‎های استان به وجود آورده است.

مهندس احمدوند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جنگل‎های استان طی چندسال اخیر بر اثر خشکسالی دچار خسارت شدند و باید در این راستا فکر اساسی کرد.

وی با بیان اینکه 250 هزار هکتار از جنگل‎های استان بر اثر خشکسالی‎های پی‎درپی مورد تهدید قرار گرفته، عنوان کرد: براساس تحقیقات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان خسارتی که به 40 هزار هکتار از جنگل‎های استان وارد شده بحرانی است و این مهم بر اثر خشکسالی‎های متوالی بوده است.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه خشکیدگی بلوط یکی از معضلاتی است که منابع طبیعی استان با آن مواجه است، اظهار کرد: 79 هزار هکتار از جنگل‎های استان خسارت کمتری دیدند.

وی گفت: در اثر خشکسالی درخت ضعیف شده و دچار آفات سوسک چوب‎خوار و پوسیدگی ذغال شده‎اند.

احمدوند تصریح کرد: وجود ریزگردهای عربی، کمبود مواد غذایی، عدم تنفس به دلیل نفوذ ریزگردها روی برگ درختان منجر به این بحران شده است.

وی قطع درختان خشکیده را یکی از عوامل تشدید این مهم دانست و گفت: البته عامل اصلی این بیماری هنوز مشخص نشده و در حال بررسی است.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: جهت مقابله با سوسک‎های چوب‎خوار بررسی‎های لازم انجام شده و اخیرا نیز طرح زوال خشکیدگی بلوط در کشور مطرح و به زودی به استان‎ها ابلاغ خواهد شد.

احمدوند با بیان اینکه لرستان بعد از استان ایلام با 250 هزار هکتار جنگل‎ خسارت دیده، دومین استان در این راستاست، اظهار کرد: نیاز است که بین یک تا 3 درصد اعتبارات عمرانی دستگاه‎ها جهت مبارزه با این آفت تخصیص داده شود.