هشدارهای ملکشاهی در جلسه اقتصاد مقاومتی/ به هیچ عنوان تغییر در ساخت سد معشوره را نمی‌پذیریم

نماینده‌ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی است عصر یکشنبه ۶ تیرماه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان،با اخطار به وزیر نیرو گفت: وزیر نیرو خودسرانه می‌خواهد تخصیص آب را در کوهدشت کاهش بدهد و امکان ندارد ما اجازه‌ی چنین کاری بدهیم. به گزارش کشکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الهیار ملکشاهی، وی […]

IMG_20160210_023054

نماینده‌ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی است عصر یکشنبه ۶ تیرماه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان،با اخطار به وزیر نیرو گفت: وزیر نیرو خودسرانه می‌خواهد تخصیص آب را در کوهدشت کاهش بدهد و امکان ندارد ما اجازه‌ی چنین کاری بدهیم.

به گزارش کشکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الهیار ملکشاهی، وی افزود: «رئیس‌جمهور در سفر به استان ابلاغ کرده‌اند سد معشوره باید ساخته بشود و ما به هیچ عنوان تغییر در ساخت این سد را نمی‌پذیریم چرا که اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهدشت روی کشاورزی و در نتیجه منابع آب است».

وی از مدیران استان به شدت گله‌مند شد زیرا در بحث کاهش تخصیص آب در مرکز پیگیری جدی نمی‌کنند تا حقوق مردم صیانت شود.

ملکشاهی بیان داشت: «اقتصاد مقاومتی در شهرستان کوهدشت بی‌تردید بر کشاورزی استوار است وکشاورزی هم ارتباط تنگاتنگی با منابع آب دارد؛ ما مصوبه داریم که ۲۰۰ میلیون مترمکعب از آب سیمره به کشاورزی اختصاص یابد که متأسفانه در اجرای این مصوبه هم موانعی ایجاد شده است».

وی تأکید کرد کوهدشت و رومشکان بین‌النهرین است و بین سیمره و کشکان قرار گرفته است پس چرا باید وزارت نیرو تخصیص آب سد معشوره را به یک چهارم کاهش بدهد؟ و استفاده زمین‌های کوهدشت و رومشکان از آب ۲۵ درصد باشد؟ این رسالت مسئولان و مدیران استان است که به طور جدی پیگیری کنند زیرا کاهش تخصیص آب به معنی نابودی مردم کوهدشت و رومشکان است چرا که کشاورزی از بین می‌رود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تشریح کرد:«کوهدشت الان مشکلات فراوانی دارد؛ از جمله کارگاه‌های نیمه‌کاره زیادی درکوهدشت هست؛ آبخیزداری اصلاً در کوهدشت اجرا نشده است؛ چهارخطه کردن جاده خرم‌آباد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ـکوهدشت که قتلگاه آدم‌هاست هنوز به پایان نرسیده و گفته‌اند که پایان سال ۹۵ زمان افتتاح است و انتظار داریم حتمی این وعده اجرایی شود».

الهیار ملکشاهی تأکید کرد تعداد تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده‌ خرم‌آباد‌ـ کوهدشت به اندازه تلفات یک جنگ کوچک بین دو کشور است.

ملکشاهی گفت:«از دیگر مشکلات این است که وضعیت اشتغال مناسب نیست و در بحث آسیب‌های اجتماعی هم وضعیت مناسبی نداریم».

وی افسوس خورد که در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، پروژه‌ی «آبخوان‌داری» در کوهدشت اجرا نشده است.

نماینده کوهدشت و رومشکان توضیح داد میزان تولید گندم در رومشکان را در آمارهای اقتصاد مقاومتی نوشته‌اند باید به ۲۰ هزار تن برسد؟ خب، این چه طور و چگونه قرار است محقق بشود؟ مدیران باید برنامه‌های واقع‌بینانه و کارشناسی شده و قابل اجرا ارائه دهند.

به گفته‌ی ملکشاهی: «برنامه اقتصاد مقاومتی در استان لرستان باید منجر به توازن منطقه‌ای توسعه‌یافتگی در استان بشود و این برنامه براساس مطالعات آمایشی تهیه شود».

جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاونان استاندار، نماینده دورود و ازنا در مجلس (مجید کیان‌پور)، نماینده بروجرد در مجلس (عباس گودرزی)، فرمانداران استان، مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی لرستان و اصحاب رسانه در دفتر استاندار لرستان برگزار شد.