دو تجمع اعتراضی مقابل استانداری لرستان در یک روز/ از کارگران پارسیلون تا مربیان پیش دبستانی

پاسخ استاندار: پارسیلون خلع ید می‌شود پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان: شرایط اولیه قانونی را برای استخدام رسمی ندارند! ۲۰ کارگر بیکار شده‌ی پارسیلون و ۲۰ مربی پیش‌دبستانی در مقابل استانداری لرستان تجمع اعتراضی کردند. ظهر گرم و تابستانی یکشنبه ۶ تیرماه تعدادی از کارگران بیکار شده‌ی پارسیلون برای چندمین بار در طول ماه‌های […]

۷۱۸۴۱۴

پاسخ استاندار: پارسیلون خلع ید می‌شود

پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
شرایط اولیه قانونی را برای استخدام رسمی ندارند!

۲۰ کارگر بیکار شده‌ی پارسیلون و ۲۰ مربی پیش‌دبستانی در مقابل استانداری لرستان تجمع اعتراضی کردند.

ظهر گرم و تابستانی یکشنبه ۶ تیرماه تعدادی از کارگران بیکار شده‌ی پارسیلون برای چندمین بار در طول ماه‌های اخیر در مقابل استانداری لرستان تجمع اعتراضی کردند و این بار تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی آموزش و پرورش لرستان نیز درکنار کارگران تجمع اعتراضی کردند تا صدای اعتراض خویش را به گوش استاندار و معاونان استاندار برسانند.
یکی از مربیان پیش‌دبستانی معترض به ما می‌گوید:«ما در مدارس دولتی در مقطع پیش‌دبستانی تدریس می‌کنیم ولی ما را هنوز استخدام رسمی نکرده‌اند و ما به وضعیت نامناسب شغلی خویش اعتراض داریم».
به گفته‌ی وی نیروهای پیش‌دبستانی اخیر که رسمی شده‌اند بخشی‌شان بر اساس پارتی‌بازی به وضعیت رسمی کاری تغییر یافته‌اند!

اعتراض کارگران نیز چون همیشه اعتراض به وضعیت شرکت پارسیلون است که کارگرانش بیکار شده‌اند. استاندار لرستان بارها در هفته‌های اخیر گفته است پارسیلون خلع ید می‌شود و به یک کنسرسیوم شامل بانک ها اعطا خواهد شد.
پارسیلون سال هاست واگذار شده و سال هاست اسیر مشکلات از جمله بده‌کاری‌ها و بیکاری کارگرانش است.

و اما پاسخ کتبی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، گودرز کریمی‌فر به اعتراضات که از طریق روابط عمومی این سازمان برای کانال خبری چکیده خبر ارسال شد:

«درباره‌ی مربیان پیش‌دبستانی، بر اساس مصوبه‌ی مجلس در سال گذشته، آموزش و پرورش موظف شد تا با توجه به نیاز خود از نیروهای پیش‌دبستانی با رشته‌ی مرتبط به صورت حق‌التدریس استفاده کند.
آموزش و پرورش لرستان هم تقریباً بیش از ۵۰۰ نفر از این نیروها را با توجه به نیاز مناطق و شهرستان ها سازماندهی کرد؛
ولی با توجه به تعداد بالای این نیروها، امکان به‌کارگیری همه‌ی آنها وجود ندارد؛ چرا که خیلی از این نیروها شرایط اولیه را برای به‌ کارگیری ندارند؛ شرایطی همچون رشته‌ی تحصیلی یا امثال این‌گونه شرایط قانونی».

مرجع: چکیده خبر