مدیران مدارس باید ثبت نام دانش آموزان را تسهیل کنند/ ممنوعیت اخذ هرگونه وجه بابت ثبت نام

به گزارش کشکان، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مصاحبه با خبرنگار واحد خبر لرستان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان از ابتدای تیرماه گفت: علاوه بر ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است، ثبت نام دانش آموزان سایر پایه ها از اول تیرماه […]

photo_2016-06-20_12-46-04

به گزارش کشکان، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مصاحبه با خبرنگار واحد خبر لرستان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان از ابتدای تیرماه گفت: علاوه بر ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است، ثبت نام دانش آموزان سایر پایه ها از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت. دکتر گودرز کریمی فر افزود: ثبت نام دانش آموزان مهمترین دغدغه آموزش و پرورش و والدین است و مدیران مدارس باید ثبت نام دانش آموزان را تسهیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: در مدارس عادی دولتی و هیات امنایی مهمترین مولفه برای ثبت نام محدوده جغرافیایی است و مدیران این مدارس به هییچ وجه مجاز به قرار دادن پیش شرط هایی مانند آزمون، مصاحبه و یا معدل نیستند. کریمی فر در ادامه افزود: ثبت نام ۳۲هزار دانش آموز پایه اول از ابتدای تیرماه شروع شده و سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان هم از ۱۶خرداد آغاز شده و تا ۱۶مردادماه ادامه خواهد داشت. وی به سنجش سلامت قریب به ۸هزار نوآموز بدو ورود به دبستان  تاکنون اشاره کرد و گفت: برنامه زمان بندی سنجش سلامت سایر نوآموزان  هم انجام شده و بر اساس این برنامه والدین به ۲۴پایگاه ثابت و سیار سنجش سلامت مراجعه می کنند و فرزندان خود را از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، سنجش می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه تاکید کرد: مدیران مدارس هنگام حق دریافت هرگونه وجهی به جز هزینه کتب درسی و بیمه دانش آموزان را ندارند و کمک های داوطلبانه مردمی یا شهریه کلاس های فوق برنامه ضمن سال از طریق واریز به حساب یکپارچه مدارس صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه پیش بینی آمار دانش آموزان دوره ابتدایی را ۱۶۸هزار نفر عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود تا در دوره اول متوسطه قریب به ۷۰هزار دانش آموز و در دوره دوم متوسطه هم ۵۲هزار دانش آموز ثبت نام نمایند. وی آمار هنرآموزان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش را ۱۱هزارو ۷۰۰نفر ذکر کرد و افزود: استقرار پایه دهم مهمترین رویداد دوره دوم متوسطه خواهد بود که در سال تحصیلی آینده ۲۱هزارو ۵۰۰دانش آموز پایه دهم به دوره دوم متوسطه وارد خواهند شد.

کریمی فر به تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام در مناطق و شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس  موظفند دستورالعمل ثبت نام را همراه با شماره تلفن های ستاد نظارت بر ثبت نام در تابلوی اعلانات مدرسه نصب کنند. وی تاکید کرد: مسئولیت حسن اجرای ثبت نام بر عهده مدیران مدارس است و کارشناسان ستادی به صورت محسوس و نامحسوس از روند ثبت نام مدارس بازدید به عمل خواهند آورد.