رزمی کار لرستانی در فهرست برترین ساواته کاران جهان قرار گرفت

فدراسیون بین المللی ساواته، برای نخستین بار رده بندی برترین ساواته کاران جهان را اعلام کرد. به گزارش کشکان نقل از روابط عمومی هنر رزمی(انجمن) ساواته ایران، این رده بندی بر اساس عملکرد ساواته کاران شرکت کننده در ادوار مختلف مسابقات جهانی در استایل های کامبت(غیرکنترلی) و آسوت(کنترلی) و امتیازات و عناوین کسب شده آنها […]

IMG_20160620_163254

فدراسیون بین المللی ساواته، برای نخستین بار رده بندی برترین ساواته کاران جهان را اعلام کرد.

به گزارش کشکان نقل از روابط عمومی هنر رزمی(انجمن) ساواته ایران، این رده بندی بر اساس عملکرد ساواته کاران شرکت کننده در ادوار مختلف مسابقات جهانی در استایل های کامبت(غیرکنترلی) و آسوت(کنترلی) و امتیازات و عناوین کسب شده آنها در اوزان هشتگانه این رقابت ها محاسبه و ۱۰ ساواته کار برتر هر وزن اعلام شده اند.

بر این اساس، علیرضا جدیدی نخستین فینالیست تاریخ ساواته ایران که در مسابقات جهانی استایل کامبت سال ۲۰۱۵ فرانسه، موفق به کسب مدال نقره رقابت های وزن ۸۰- کیلوگرم شده بود، در رده بندی اعلام شده، در رتبه دوم بهترین فایترهای جهان در این وزن قرار دارد.

همچنین در مسابقات استایل آسوت، حمزه مرادیان (اهل کوهدشت لرستان) که در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ایتالیا موفق به کسب عنوان سومی و نشان برنز وزن ۶۵- کیلوگرم شده بود، با محاسبه مجموع امتیازات کسب شده از شرکت در مسابقات این وزن، در رتبه هفتم جهان قرار گرفت.

لازم به یادآوری است ۸ ساواته کار برتر جهان در اوزان هشتگانه مسابقات کامبت از فرانسه بوده و در رده بندی آسوت نیز، به جز اوزان ۶۰-، ۸۵- و ۸۵+ کیلوگرم که رنکینگ نخست جهانی در اختیار ساواته کاران صربستان قرار دارد، ورزشکاران فرانسه در پنج وزن باقیمانده رتبه نخست رده بندی جهانی را از آن خود کرده اند.

انجمن ساواته ایران قرار گرفتن جدیدی و مرادیان، دو ملی پوش ارزنده خود در جمع ۱۰ ساواته کار برتر جهان را تبریک گفته و با توجه به برنامه ریزی انجام شده، امیدوار به کسب افتخارات بیشتر در سطح قاره و جهان می باشد.