میراث دولت احمدی نژاد از زبان استاندار لرستان/ تذکر جدی نسبت به استفاده از تعابیر چاپلوسانه

《بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی/بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان معوقات بخش خصوصی به بانک ها /حدود ۷۵ هزار پروژه نیمه کاره!!!》 صبح امروز مهندس هوشنگ بازوندبه همراه تنی چند از مدیران خود راهی الیگودرز شد. سفرهای استاندار در آغاز سال اقتصاد مقاومتی به شهرستان ها شدت بیشتری گرفته […]

بازوند۱

《بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی/بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان معوقات بخش خصوصی به بانک ها /حدود ۷۵ هزار پروژه نیمه کاره!!!》

صبح امروز مهندس هوشنگ بازوندبه همراه تنی چند از مدیران خود راهی الیگودرز شد.
سفرهای استاندار در آغاز سال اقتصاد مقاومتی به شهرستان ها شدت بیشتری گرفته است.

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس بازوند در این جلسه با بیان اینکه مشکلات و مسائل شهرستان که توسط مدیران طرح شد و همچنین راهکارهای ارائه شده برای رفع این مشکلات به صورت مصوبه ابلاغ می شود گفت:فرماندار و مدیران دستگاهها لازم است با جدیت نسبت به پی گیری این مصوبات اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات شهرستان لازم است همه مدیران با هم همکاری و تعامل داشته باشند ، در خصوص مباحث اشتغال و بیکاری استان گفت: متاسفانه حجم بیکاری که از سنوات قبل باقی مانده بسیار سنگین است و برطرف نمودن آن مستلزم تلاش برای سرمایه گذاری است و راهی جز سرمایه گذاری بخش خصوصی برای کاهش بیکاری وجود ندارد.

مهندس بازوند با بیان اینکه دولت سرمایه گذار خوبی در هیچ زمانی نبوده و سرمایه یک جریان سیال است گفت:عدم تلاش ما برای جذب سرمایه گذار موجب میشود سرمایه گذار در جاهای دیگری که برای وی جاذبه بیشتری دارد سرمایه خود را بکار گیرد.

استاندار لرستان با تشریح دستاورد های دولت تدبیر و امید گفت: مردم بهترین تصمیم گیر هستند و همین مردم در خرداد ۹۲ رای به تغییر روش مدیریت جامعه دادند و برای ثبات اقتصادی در کشور ،مدیریتی را برگزیدند که تدبیر و عقلانیت در تصمیم گیری ها را سرلوحه همه اقدامات خود قرار داده است.
مقام ارشد استان با اشاره به اینکه دولت در ابتدا با آوارهای زیادی در سال اول روبرو بود و علیرغم محدودیت ها توفیقات مختلفی بدست آمد،گفت: بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی و بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان معوقات بخش خصوصی به بانک ها و حدود ۷۵ هزار پروژه نیمه کاره میراثی بود که برای این دولت به جای ماند.
بازوند با بیان اینکه توسعه اگر بدون کارشناسی باشد میشود ضد توسعه،گفت:ازدولت قبل ۱۸۰۰ پروژه نیمه کاره و رها شده در استان باقی مانده که برای تکمیل آنها ۷۰۰۰ میلیارد تومان لازم است و معادل بیش از ۱۲ سال اعتبارات عمرانی استان را لازم دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها حدود ۳۰ درصد است گفت:تخمین زده میشود تقریبا ۵ هزارمیلیارد تومان سرمایه استان برای این پروژه های نیمه کاره در زیر خاک نهفته شده و این بی تدبیری به جای توسعه،به ضد توسعه تبدیل شده است.
استاندار با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید ،میانگین عمر سدهای در حال ساخت استان از ۱۱ سال گذشته بود،گفت: با تمرکز توان طی این سالها ۳ سد به بهره برداری رسید که شروع به کار این سدها موجب رونق اقتصادی استان شده و به افزایش اشتغالزایی در استان کمک میکند.

بازوند با تشریح لزوم تلاش همه جانبه در بحث اقتصاد مقاومتی و اهمیت گفتمان سازی برای پیشبرد اهداف در این زمینه ،گفت:ما هر زمان در جامعه شاهد حضور و همه گیر شدن یک گفتمان بودیم آن گفتمان موفق و پیروز بوده که از آن جمله می توان به پیروزی گفتمان انقلاب و همچنین گفتمان دفاع مقدس اشاره کرد ولذا باید در بحث اقتصاد مقاومتی همانگونه که دستور مقام معظم رهبری نیز می باشد،فرهنگ سازی نموده و گفتمان اقتصاد مقاومتی را در جامعه گسترش دهیم.
وی با تاکید مجدد این نکته که مدیران باید اعتقاد راسخ به برنامه های اقتصاد مقاومتی داشته باشند،گفت:مشکل استان لرستان اقتصادی است و ما باید به نحوی این مشکل را برطرف نماییم که مردم آثار آنرا بر سر سفره های خود ببینند .
مهندس بازوند با اشاره به محرومیت های منطقه ذلقی گفت:محرومیت های این منطقه بسیار سنگین است و در مذاکره ای که با وزیر کشور داشتم تفاضا شد برنامه ویژه ای برای رفع محرومیت از این منطقه در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود و با اختصاص ردیف خاصی با عنوان طرح توسعه ذلقی، اعتبار مناسب تامین گردد.

تذکر استاندار لرستان به تعابیر چاپلوسانه

این تعابیر باعث دیکتاتوری فرد می شود

آقای دکتر….سردار سازندگی …..

بارها و در جلسات مختلف استاندار لرستان تذکر جدی به برخی تعابیر داده اند.
یکبار خطاب به ولدی مدیرکل وقت صنعت و معدن که او را دکتر نامیدند تذکر داد که من دکتر نیستم!!!

یکبار هم در مقابل وزیر کشور به فرمانداری که ابتدای سخن را در مدح استاندار تعابیری را به کار برد به جدیت گفتند: آقای فرماندار، و الله حکم شما را من امضاء نکرده ام که اینقدر از ما تعریف می کنید.

و حالا خطاب به مجری برنامه ها در جلسه الیگودرز که استاندار لرستان را سردار سازندگی نامیدند…

استاندار لرستان امروز در جلسه شورای اداری الیگودرز در خصوص سد حوضیان با بیان اینکه باید طرح جامع گردشگری برای این سد تهیه شود، گفت: 《این سد پتاسیل بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد و کمتر شهری داریم که در حاشیه آن و به این نزدیکی سدی با این ظرفیت خوب گردشگری باشد》

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران بومی برای پرورش ماهی در این شهرستان حمایت میکنیم گفت: 《شیلات موظف است از کلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی و بومی با رعایت عدالت و بدون هرگونه رانتی حمایت و پشتیبانی نماید.》

استاندار لرستان در ادامه با بیان برخی مشکلات و مصوبه ها در حوزه های راه آهن،مخابرات،گردشگری،برق رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار،گاز رسانی به روستاهای محروم و سایر خواسته های مطرح شده، از مدیران و فرماندار خواست که برنامه عملیاتی برای اجرای مصوبات را بصورت دقیق تدوین واجرای آنها پیگیری و گزارش شود.

تذکر جدی استاندار به مجری برنامه
تملق ممنوع!!!

در ابتدای برنامه مجری مراسم با بکار بردن برخی تعابیر از جمله سردار سازندگی لرستان و… سعی در ابراز محبت و علاقه به مهندس بازوند را داشت. استاندار در پایان سخنان خود با اشاره به این تعابیر، تذکر جدی به مجری مراسم دادند و با بیان اینکه اینگونه تعاریف موجب تکبر، خودخواهی و گاهی دیکتاتوری فرد می شود؛ عدم رضایت و ناخشنودی خود را از این تعاریف ابراز کردند.