آقای «فردی بیرانوند» شما فکری به حال خبرنگاران کوهدشت کنید

مراسم معارفه نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار باسابقه ۱۱ شهر ایران به عنوان فرماندار جدید کوهدشت صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد ۹۵ در حالی در محل سالن جلسات فرمانداری کوهدشت برگزار شد که طبق معمول با رفتار غیرمتعارف و توهین آمیز با خبرنگاران همراه بود. در حالی که به همراه یکی از خبرنگاران پایگاه خبری کشکان به […]

مراسم معارفه نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار باسابقه ۱۱ شهر ایران به عنوان فرماندار جدید کوهدشت صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد ۹۵ در حالی در محل سالن جلسات فرمانداری کوهدشت برگزار شد که طبق معمول با رفتار غیرمتعارف و توهین آمیز با خبرنگاران همراه بود.

در حالی که به همراه یکی از خبرنگاران پایگاه خبری کشکان به عنوان یکی از رسانه های دارای مخاطب و البته مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات برای شرکت در این مراسم و پوشش خبری آن به فرمانداری کوهدشت مراجعه نمودیم در کمال تعجب مشاهده کردیم با نصب نوشته ای روی درب ورودی صرفاً به مدیران دستگاه ها آن هم مدیرانی که خیلی زود خود را به مراسم رسانده باشند اجازه ی ورود داده می شد.

سربازان و پرسنل نظامی با رفتاری غیرمتعارف اجازه ی ورود به خبرنگاران را نمی دادند. به ناچار با یکی از پرسنل فرمانداری که از قضا شب قبل پیامک دعوت برای خبرنگاران شهرستان ارسال نموده بود تماس می گیرم و به شرایط موجود اعتراض می کنم. در همین حال یکی دیگر از پرسنل فرمانداری به سربازان می گوید: « فلانی گفته فقط خانم…. خبرنگار …. داخل بیاید.»

خلاصه با فشار و تهدید وارد ساختمان فرمانداری کوهدشت می شویم. پس از رسیدن به درب ورودی سالن جلسات متوجه می شویم سالن مملو از مسئولین ادارات و دیگرانی است که نه مسئول اند و نه خبرنگار! و مشخص نیست با چه مجوزی و به چه منظور صندلی های سالن به ویژه جایگاه خبرنگاران را اشغال کرده اند.

به نشانه ی اعتراض از فرمانداری خارج می شویم اما چند دقیقه بعد با خود می گویم اگر در سالن نباشیم کسی محتوای مذاکرات جلسه را منعکس نکرده و مردم بی خبر می مانند. برمی گردیم و با اصرار مجدد و طی همان مراحل پیشین وارد سالن جلسات می شویم.

سالن مملو از جمعیت است و مجبور می شویم تمام دو ساعت جلسه ایستاده سخنان سخنرانان را یادداشت کنیم. بقیه خبرنگاران نیز شرایط مشابهی دارند. در حال نوشتن گزارش هستیم که یکی از افراد همراه استاندار جلو می آید و می گوید: «کارتان تمام نشد؟! بروید بیرون تا دو خبرنگار دیگر داخل بیایند!…» می گوییم: هنوز کارمان مانده و باید عکس بگیریم و گزارش را تمام کنیم. می گوید: « چند تا عکس می گیرید. بس است دیگر و…»

حکایت عجیبی‌ست حکایت رفتار با خبرنگاران این شهر. البته همواره در مرکز و دیگر شهرهای استان نیز شاهد رفتارهای توهین آمیز و خارج از منطق و اخلاق با خبرنگاران بوده ایم. افرادی که بی مزد و منت در حال پوشش رویدادهای خبری استان هستند و باید هر از گاهی رفتارهای اینچنینی را نیز تحمل نموده و مورد بی مهری قرار گیرند.

امیدواریم با روی کار آمدن آقای بیرانوند فرماندار جدید کوهدشت که به لحاظ تجربه ی کاری قطعاً باید ارزش کاری و جایگاه رفیع خبرنگاران را درک کرده باشد، چارچوبی اخلاق مند و حرفه ای برای رفتار با خبرنگاران این شهرستان تعریف و عملیاتی شود.

در زیر تصاویری از وضعیت خبرنگاران در این مراسم را می بینید:

IMG_20160616_094357_۰۹۲۴۵۸تصاویر-معارفه-فردی-بیرانوند-فرماندار-جدید-کوهدشت-۱۱-۷۶۸x510یبلبقتصاویر-معارفه-فردی-بیرانوند-فرماندار-جدید-کوهدشت-۱۷-۷۶۸x506