نامه ی نماینده ی دور دوم مجلس کوهدشت به نمایندگان دور دهم لرستان

نمایندگان محترم لرستان دردهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی! با سلام و تحیّت؛ تذکر کتبی شما (به استثنای جناب آقایان بروجردی و بیرانوند)خطاب به وزیر محترم کشور که در آن از استاندار لرستان به دلیل آنچه که عزل و نصب های سیاسی نامیده اید، را مطالعه کردم. به عنوان برادر شما و نماینده ی ادوار […]

IMG_7976

نمایندگان محترم لرستان دردهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی!
با سلام و تحیّت؛

تذکر کتبی شما (به استثنای جناب آقایان بروجردی و بیرانوند)خطاب به وزیر محترم کشور که در آن از استاندار لرستان به دلیل آنچه که عزل و نصب های سیاسی نامیده اید، را مطالعه کردم. به عنوان برادر شما و نماینده ی ادوار مجلس که سابقه ی نمایندگی مردم در بهارستان را داشته و به امور جاری قوه ی مقننه آشنا می باشم، بر خود لازم دیدم من باب خیرخواهی پاسخ سه سوال را از محضرتان بخواهم تا در مجامع عمومی و در فضای مجازی در مقابل نسل جدید پرسشگر بتوانم از حریم شما دفاع کنم:
۱٫ ان شاءالله بعد از سپری شدن ۹ دوره پارلمان در کشور ما ،مخصوصا در استانهای غربی، به ویژه در استان لرستان قانون تفکیک قوای منتسکیو جامه عمل بپوشد . براستی چه موقع پی می بریم که نماینده از نظر قانونی نباید در اجرا دخالت کند ؟ همانطور که مجریه در مقننه دخالت نمی کند. البته ، به عنوان یک مشاور و بر اساس اخلاق سیاسی می توان به مجریه مشورت داد ، ولی برای او نمی توان الزام آورد.
۲٫ مواردی را که بعنوان مصداق آورده اید چقدر محققانه است؟آیا در این مورد کنکاش کرده اید؟ یا خدای ناخواسته بوسیله یک یا دو نفر اعمال نفوذ شده است!مثلا از شهرستان کوهدشت که اینجانب از نزدیک با آن آشنا هستم چقدر اطلاع دارید؟آیا می دانید در انتخابات ۷ اسفند۹۴بر مردم رنجدیده آن دیار چه گذشت!آیا می دانید مردم، آن روز را بعنوان “غارت آرا” نامگذاری کرده اند ! آیا می دانید اگر استاندار محترم این عمل جراحی(عزل شجاعانه فرماندار)را انجام نمی داد معلوم نبود چه عواقبی داشت، که شاید جبران آن ساده نبود.
۳٫ آیا پرداختن به دردهای مزمن این استان نظیر فقر،بیکاری،کم آبی و… در اولویت است، یا دخالت در عزل ونصب های جزئی شهرستان ها؟آیا ملزم کردن وزرایی مثل جهاد کشاوزی،صنعت،بهداشت و درمان، نیرو و…جهت نگاه ویژه به محرومیت های استان در اولویت است یا دخالت و رصد کردن عزل و نصب های موردی؟!
بیش از این مصدع نمی شوم.

برادر شما اسفندیارپور- نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی